5 fontos tudnivaló a Facebookról


facebook marketing, közösségi marketing

Te is aktív Facebook felhasználó vagy, igaz? De vajon mindent tudsz Mark Zuckerberg közösségi oldaláról? Vajon kihasználod a Facebook marketing összes lehetőségét?

Következzen 5 olyan infó, amit mindenképpen érdemes tudni a Facebookról!

1. Az emberek gyakran el szokták felejteni, hogy a közösségi oldalak nemcsak a közösségi marketing helyszínéül szolgálnak, hanem keresőoptimalizálás szempontjából is tökéletesek. A Facebook lájkok, megosztások is hozzájárulnak ahhoz, hogy weboldalad előrébb kerüljön a Google találati listájában. Mit érdemes megtenned ennek érdekében:

  • a Facebook posztokban helyezd el a weboldalad linkjét (a blogbejegyzéseidet már csak ezért is érdemes megosztani),
  • a Facebook oldalon mindenképpen töltsd ki az adatokat, és el ne felejtsd a weboldalad linkjét betenni,
  • a weboldaladon helyezd el a közösségi média megosztó gombokat a cikkek után (előtt, mellett stb.)

2. Mivel a Google és a Facebook riválisok, ezért nem meglepő, hogy a Google+ keresőoptimalizálás szempontjából sokkal többet ér, mint konkurense. (Viszont a Google találatok között nagyon gyakran lehet találni releváns Facebook oldalakat.)

3. Most már a Facebook marketing szakértők is beismerik, hogy anyagi ráfordítás nélkül lehetetlen üzemeltetni egy Facebook oldalt, mert annyira gyatrák az elérések, hogy alig látja valaki a posztokat. Tehát aki még abban a tévhitben ringatja magát, hogy a Facebook marketing annyi, hogy csinál egy Facebook oldalt, ír rá posztokat és maguktól dőlnek rá az emberek na meg a lé, az most már tényleg sürgősen felejtse el. 

Aktivitás, interakció ma már csak azokon az oldalakon képzelhető el rendszeres reklámozás nélkül, ahol:

  • rendszeresen olyan exkluzív tartalmakat osztanak meg, ami miatt tényleg a hülyének is megéri visszatérni,
  • nagyon erős, gyakran személyes ismeretségen alapuló kötelék van az oldal kezelője és az összeszokott kemény mag között (megjegyzés: ebben az esetben mindenképpen érdemes Facebook csoportot is csinálni, kb. 100-szoros lesz benne az aktivitás)

De még ezekben az esetekben is ég és föld a különbség a reklámozott és nem reklámozott állapot között. 

Ne felejtsd el, hogy ha valami nincs szem előtt, akkor azt akkor is hajlamos elfelejteni az ember a mindennapok rohanásában, ha egyébként rajongott érte. Ezért olyan veszélyesek a minimális elérések.

4. A Facebook csoportok elérése mindig sokkal jobb volt, mint az oldalaké. A Facebook persze rájött erre a “mulasztására” és már kezdi rátenni a kezét a csoportokra is: itt is jócskán csökkentették az elérést (ami azonban a csoportokra jellemző interaktivitás miatt még mindig összehasonlíthatatlanul jobb, mint az oldalaké), és a külföldi csoportokban már tesztelik a fizetős hirdetési lehetőséget.

Ez jelenthetné a Facebook csoportok végét is, de ha valóban bevezetik ezt az újítást, az meglepő újdonságokat és lehetőségeket fog még tartogatni a Facebook csoportmarketing területén, az egyszer biztos. (Facebook csoport = önkéntesen csatlakozó emberek meghatározott téma köré csoportosuló közössége, egy érdeklődő, interaktív tömeg!!!)

5. Facebook marketing = közösségi marketing? A válasz egyre inkább NEM! A Facebook olyannyira maga alatt vágja a fát az utóbbi hónapok újításaival, ami elkerülhetetlenné teszi, hogy más közösségi média felületek felé forduljunk. Új dimenziók nyílnak a közösségi marketing számára!

De hogy ez melyik felület lesz? A választ csak a jövő fogja megadni, de ha megfigyeled, a közösségi oldalak esetében is a specializáció a fő trend. Tehát meg kell nézned, hogy kik alkotják a célcsoportodat, és ők melyik felületen tartózkodnak sokat. Ahogy az öltönyös üzletembereknek nem az Ask.fm-en fogod promotálni a szolgáltatásaidat, úgy a LinkedIn-en sem a tiniket érdemes majd megcélozni.

A marketingben is csak a változás az örök, és izgalmas feladat a sok-sok lehetőség közül kiválasztani a legmegfelelőbbet.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.