7 online marketing eszköz, amit minden vállalkozónak használnia kell (1. rész)


Ebben a cikkben olyan online marketing eszközöket gyűjtöttem össze, amelyeket minden vállalkozónak ismernie, használnia kellene. A lista természetesen nem teljes, és folytatjuk még!

1. Google Analytics

A legjobb megoldás honlapod statisztikáinak nyomon követésére az ingyenes Google Analytics. Ha még nem használod, ideje elkezdeni! Használatához egy rövid kódot kell elhelyezned a honlapod forráskódjában (figyelem, egyes ingyenes szolgáltatók ezt nem, vagy csak fizetősen teszik lehetővé, íme egy újabb érv az ingyenes honlapmegoldások ellen), és pár nap múlva már elemezheted is az adatokat. Ha a Google AdWord hirdetési rendszerét is használod, akkor pedig egyenesen kötelező!

google analytics

2. Google Webmaster Tools (Webmester Eszközök)

A Webmester Eszközök remekül kiegészíti az Analytics-et, mondhatni, minden megvan benne, ami az Analytics-ben nincs. Keresőoptimalizáláshoz elengedhetetlen! Itt folyamatosan ellenőrizni tudod, hogy pl. hány aloldaladat indexelte a Google, hány link mutat az oldaladra, vagy milyen esetleges problémák vannak a weboldaladdal. Az Analytics-hez hasonlóan itt is egy rövid kódot kell az oldaladhoz adni. 

webmestereszközök

3. Google Alerts

Szeretnél mindig értesülni arról, ha egy bizonyos témáról írnak a neten? Legyen szó egy márkáról, cégről, személyről vagy fogalomról, neked nem kell lemaradni semmiről. Állítsd be a Google Alertsben a kívánt kifejezéseket, és amikor az felbukkan a világhálón, te e-mailben értesítést fogsz kapni róla!

google alerts

4. Copyscape

Sajnos gyakran előfordul, hogy egy weboldalon lévő szöveget valaki más magáévá tesz, magyarán ellop, és a saját oldalán publikálja. Biztosan te is szeretnél tudni róla, ha ez megtörténik. Ellenőrizd le a honlapodat a Copyscape segítségével, így azonnal látni fogod, ha esetleg máshol is megjelennek a tartalmaid.

copyscape

5. Linkrövidítők

Mindenkivel előfordul, hogy egy-egy link túlságosan hosszú, és csak több sorban fér el. Ez pedig nem mindig előnyös. A linkrövidítők segítenek ezen a problémán, hiszen a segítségükkel egyrészt nyúlfarknyiak lesznek a linkek, másrészt pedig általában remek statisztikákat is láthatsz arról, hogy hányan kattintottak rá a linkedre.

Ha beírod a Google-ba, hogy link shortener vagy URL shortener, nagyon sok lehetőséget találsz, a mi kedvenceink a Bitly a részletes statisztikái, a Goo.gl pedig egyszerű, könnyen áttekinthető felülete miatt.

goo.gl

6. Pop-upok, felugró ablakok

Ha szeretnéd még hatékonyabbá tenni a hírlevél-feliratkoztatást, vagy felhívni a figyelmedet a honlapodon lévő akcióra vagy ajánlatra, akkor egy felugró ablak hatalmas segítséget nyújthat, hiszen arra hívja fel még jobban az oldaladra látogató figyelmét, amire te szeretnéd. 

Az Optimonk segítségével például könnyen készíthetsz profi pop-upot, de ha ezt drágának találod, akkor WordPress-ben ingyenes megoldások között is válogathatsz. Exit intent-nek azt a felugró ablakot nevezzük, ami akkor jelenik meg, amikor a látogató el akarja hagyni a honlapodat. 

optimonk

7. Kérdőívek, közvélemény-kutatás

Minden vállalkozónak ismernie kell(ene) a célcsoportja véleményét, erre pedig a legjobb megoldás, ha közvélemény-kutatásokat tartasz.

Néhány módszer: 

  • Facebookon ott van a Kérdés kiírása opció. Sajnos, ez csak csoportokban és az eseményeknél elérhető, de ettől függetlenül a Facebook oldaladon tehetsz fel kérdéseket egy sima posztban.
  • Egy kérdéses szavazásokhoz teljesen jó pl. a Polldaddy, Easypolls stb., de ha hosszabb kérdőívet készítesz, akkor a Google kérdőívet érdemes választani, amit a Google Drive-on belül találsz.

Folytatjuk!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.