9 tipp a Facebook csoportok üzleti felhasználásához

A Social Media Examineren jelent meg egy remek cikk, amely 9 módszert mutat be, hogyan használhatod üzleti céljaid elérésére a Facebook csoportokat. Az alábbi írás a cikk alapján készült, és természetesen saját gondolataimmal is kiegészítettem. Nézzük tehát a 9 tippet!

9 tipp a Facebook csoportok üzleti felhasználásához

1. Add el a termékeidet!

A Facebook csoportok tökéletes platformot jelentenek a termékek eladására, így ezt se hagyd ki az eladási felületeid közül. Egy példa: néhány hónappal ezelőtt bekerültem egy csoportba, amelyben egy hölgy árulja a saját használt ruháit. Amikor feltesz új darabokat, szinte szétkapkodják a csoportban lévő törzsvásárlói. Ha új tag kerül a csoportba, fel sem merülhet benne, hogy az eladó nem megbízható, hiszen első kézből láthatja az elégedett vevők köszönő sorait. 

A Facebook pár hónapja vezette be azt a funkciót, amellyel a csoportokban történő eladást szeretné megkönnyíteni, ez pedig az Eladó tárgy funkció. Sokan kérdezitek, hogy azokban a csoportokban, amelyekben még nincs ilyen funkció, hogyan lehet igényelni. Sajnos a válasz erre az, hogy sehogy. Meg kell várni, amíg a Facebook felajánlja. Annyit tehetsz, hogy a csoportnak olyan nevet adsz, amely arra utal, hogy a csoport hirdetős, eladós csoport. De ez sem egy tuti megoldás. Lehet, hogy az angol nyelvű csoportokban ez működik, de a magyar csoportok esetében nem igazán. (Példa: a saját, kb. 70 csoportból álló, kimondottan hirdetési csoporthálózatomban összesen 2 csoportban ajánlotta fel a Facebook ezt a funkciót.)

2. Kiegészítő szolgáltatás videótanfolyamok mellé

A cikk videótanfolyamot említett, én viszont azt mondom, hogy bármilyen tanfolyam, sőt bármilyen termék, szolgáltatás mellé érdemes egy zárt Facebook (ügyfél)csoport-tagságot biztosítani, ahol a vásárlók, ügyfelek, résztvevők feltehetik a kérdéseiket, választ kaphatnak, plusz információkhoz juthatnak hozzá. Ez segít az igények feltérképezésében, az ügyfelekkel való kapcsolattartásban, esetleg új termékek, szolgáltatások értékesítésében azok számára, akik egyszer már vásároltak.

3. Beszélgetések 

Ennél a pontnál több lehetőséget említ, pl. ha a Facebook oldalon zajló beszélgetést szeretnéd egy másik platformra terelni, akkor erre nagyon jó felület a Facebook csoport. Alapvetően igaz, hogy a legnagyobb interakció a csoportokban érhető el.

4. Szakértői státusz

A Facebook csoportok a legalkalmasabbak arra, hogy bizonyítsd a szakértői státuszodat. Akár egy saját csoportot hozol létre erre a célra, akár mások csoportjaiba lépsz be, mindenképpen előnyöd fog származni belőle. Szakértelmedet úgy bizonyíthatod a legjobban, ha igazi információforrássá válsz az iparágad fontos híreinek megosztásával, illetve a másoknak történő (ingyenes, önzetlen!) segítséggel. Vigyázz, mert ez tényleg segítségről szól, nem pedig önmagad fényezéséről, reklámozásáról!

5. Visszajelzések gyűjtése

Érdemes a legjobb ügyfeleid számára létrehozni egy csoportot, és ott kikérdezni az őszinte véleményüket. Ez nagyon nagy segítségedre lesz a termékfejlesztésben, hiszen őszintén elmondhatják, mire van szükségük, mi oldaná meg a problémáikat, hogyan tudnál nekik a termékeiddel, szolgáltatásaiddal legjobban segíteni. Ennél pontosabban nem fogod tudni megismerni a célcsoportod vágyait és preferenciáit, ráadásul nem kell vagyonokat kifizetned különféle felmérésekre, közvélemény-kutatásokra, hanem első kézből, ingyen kapod meg a kincset érő információkat!

6. Ügyfélszolgálat

Az ügyfeleknek sok kérdése lehet, de az e-mail, telefon stb. sokkal kényelmetlenebb, mint a Facebookon kérdezősködni. Ha létrehozol egy Facebook csoportot kimondottan ügyfélszolgálati célokra, akkor egy emberközelibb, barátságosabb platformot nyújtasz az ügyfeleid számára, mint amit egy hagyományos ügyfélszolgálat jelent.

7. Csoport egy esemény előadói számára

Oké, ez nem egy mindennapi dolog, de ha már benne volt a cikkben, akkor nem hagyom ki. Tehát azt javasolják, hogy ha pl. egy konferenciát szervezel, akkor érdemes az előadók számára egy csoportot létrehozni, az információcsere, a könnyű kapcsolattartás és egymás jobb megismerése céljából. Hát, ha épp konferenciát szervezel, akkor ezen a ponton mindenképpen gondolkozz el 🙂

8. Mastermind csoport

Ötleteidet érdemes másokkal is megvitatni, hiszen ami számodra jó ötletnek tűnik, arról kiderülhet, hogy annyira mégsem az, és persze fordítva is. A kívülállók sokat segíthetnek ebben, sok időt és pénzt meg tudsz így spórolni. Ennek érdekében létrehozhatsz mastermind (mesterelme) csoportot, erre szintén tökéletesen alkalmas felület egy Facebook csoport!

9. Kommunikáció a csapatoddal

Ez főként a többszemélyes cégek számára hasznos, különösképpen azoknak, akik amúgy is a neten tartják a kapcsolatot. Ha esetleg a te kisvállalkozásod nem ekkora méretű, még akkor is előfordulhat, hogy együtt dolgozol másokkal, pl. van virtuális asszisztensed, marketingesed 🙂 stb. Velük is könnyedén tarthatod a kapcsolatot egy Facebook csoporton keresztül, ahol egymással is megvitathatjátok a céges ügyeket.

A cikk is kitér a végén arra, amit én is mindig hangsúlyozni szoktam: nem kell választani vagy azon gondolkozni, hogy melyik a jobb, Facebook csoportra és Facebook oldalra egyaránt szüksége van a vállalkozásodnak. Egymást kell támogatniuk, kiegészíteniük, ezáltal hozzájárulniuk a vállalkozásod üzleti sikeréhez!

 

Magyarország egyetlen, a Facebook csoportok üzleti felhasználásáról szóló tudásanyagát a MarketingMániánál tudod megvásárolni, letölthető e-book formátumban. (PDF, 110 oldal.) Kattints ide és olvasd el, hogy más kisvállalkozóknak hogyan segített ez az egyedülálló tudásanyag! >>>

 

Van véleményem, leírom!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal sütiket (cookie) használ. Az Európai Unió törvényeinek értelmében kérlek, engedélyezd a sütiket, vagy zárd be az oldalt! Több információ

Az Európai Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmedet, hogy weboldalunk úgynevezett sütiket (cookie) használ. Ezek olyan kisméretű, veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el a számítógépeden annak érdekében, hogy minél egyszerűbbé tegye számodra a böngészést. A sütiket a böngésződ beállításaiban le tudod tiltani, de ha ez nem történik meg, vagy az Engedélyezem feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod használatukat.

Bezár