Facebook időgazdálkodási tippek


Bár sosem voltam / leszek időgazdálkodással foglalkozó guru, hoztam neked pár jó tanácsot, aminek biztosan hasznát fogod venni. 

Következzenek a Facebook időgazdálkodási tippjeim:

  • Az időgazdálkodásban is érvényesül a Pareto-elv. Ez egy fontos közgazdaságtani fogalom. A wikipedia ezt írja róla: “A Pareto-elv, más néven a 80–20 szabály kimondja, hogy számos jelenség esetén a következmények 80%-a az okok mindössze 20%-ára vezethető vissza.” A vállalkozásokban ez úgy szokott érvényesülni, hogy a tevékenységeinknek 20%-a hozza a jövedelmünk 80%-át. Ha pedig kizárólag a Facebookra fókuszálsz, akkor is igaz: a Facebookos tevékenységeid 20%-a hoz profitot, a többi gyakorlatilag időpocsékolás! Bakker, a Facebookos tevékenységünk 80%-a tök felesleges… Ha jobban belegondolsz, valószínűleg te is több időt töltesz a Facebookon olyan dolgokkal, amelyek igazából egyáltalán nem lendítik előre a vállalkozásodat, mint amennyit ténylegesen vevőszerzésre, reklámozásra stb. fordítasz. Csökkentsd le ezt a “haszontalan” tevékenységet minél jobban annak érdekében, hogy eredményesebb lehess! 
  • Tipikusan ilyen, amikor pl. egy szakmai csoportban vitákba bonyolódik az ember. Érdekes, sokszor hasznos is, de rengeteg idő elmegy vele. Neked is van ilyen “csapda-csoportod”, ami mindig elvonja a figyelmedet? A legjobb, ha kikapcsolod az értesítéseket, és csak akkor lépsz be nézelődni, amikor tényleg ráérsz!
  • Ha a Facebookon dolgozol, kapcsold ki a chatet, és próbáld figyelmen kívül hagyni a hírfolyam eseményeit! Tudom, hogy ez nagyon nehéz, az embernek mindig elvonja a figyelmét valami. Ha más nem segít, készíts egy külön profilt, és arról írd a Facebook posztokat, készítsd a hirdetéseket! Ja, és persze ne jelölj be vele senkit, így nem lesz, ami elvonja a figyelmedet a munkáról.
  • Biztosan tudod, hogy sok Facebook oldalt kezelünk. Nálam ez csak úgy tud működni, hogy van egy szép, nagy, színes táblázatom, benne az összes kezelt oldallal, és a legfontosabb adatokkal: mikor, hova, mennyit kell posztolni, pontosan mit, ha vannak visszatérő rovatok, akkor az is szerepel stb. Ha ez a táblázat nem lenne, akkor nagyon meg lennék lőve, mert nem látnám szépen egyben és könnyen áttekinthetően, hogy milyen feladatok várnak még rám. Persze neked valószínűleg nem kell tucatnyi oldalra írnod egyszerre, de akkor is sokat segít, ha van egy táblázatod, amibe beleírod, hogy mikor mit kell csinálnod.
  • Nekem a Google táblázat a kedvencem, rengeteg mindent vezetek benne, többek között az ügyfelek poszttervezete mellett a Facebook hirdetések eredményeit, a feliratkozók listáját, különféle adatokat (például fillérre pontosan meg tudom mondani bármelyik feliratkozóról, hogy mennyibe került nekem a “megszerzése”), igazából így könnyen és gyorsan visszakereshető bármilyen adat. Ezzel is időt spórolok. Igyekszem fejlődni, egyszer csak meglesz az eredménye 🙂
A Facebook Hirdetések tanfolyammal pedig tényleg rengeteg időt meg tudsz spórolni, hiszen:
– nem a saját bőrödön ill. károdon kell megtanulnod azokat a dolgokat, amelyeket elmondok neked a tanfolyamon,
– csupa kipróbált, működő módszert mutatok neked,
semmi rizsa, csak a lényeg: ebben a kb. 200 oldalas tudásanyagban egyetlen fölösleges szót sem olvashatsz, igyekeztem a lényegre szorítkozni, gyakorlatiasan, de részletesen, ahogy szoktam.
– sok példát is gyűjtöttem neked, amelyekből sokat tanulhatsz, és inspirálódhatsz.
– mivel online tanfolyam, akkor tanulsz, amikor időd van, nem kell feleslegesen utazgatnod…ez is sokat számít ám!
Szerintem mindig érdemes a saját szakterületünket egy teljesen más terület irányából is megnézni 🙂
Ide kattintva tudsz jelentkezni a Facebook Hirdetések tanfolyamra!

Gömöry Kati

Gömöry Kati, a MarketingMánia marketing tanácsadója, a marketing fekete báránya.
Kisvállalkozóknak mutatja meg, hogyan lehet hatékonyan használni az online marketing eszköztárát.
Oszd meg, ha tetszett!
Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.