7 tipp a Facebook-médiabirodalom működtetéséhez


Mit nevezek Facebook médiabirodalomnak? Azokat a Facebook csoport-hálózatokat, amelyek sok csoportból és még több tagból állnak. Egy bizonyos célcsoportot érnek el, egy adott téma köré csoportosulnak, és ezáltal egy sikeres marketingeszközt jelentenek. Hiszen rengeteg ember látja őket, és ezáltal rengeteg potenciális érdeklődő tudatába jelentenek szabad bejutást.

Azt azért hozzá kell tenni, hogy nem kevés idő és energia egy-egy ilyen hálózat létrehozása és fenntartása, de ismerve a Facebook folyamatos változásait és profitéhségét, mindenképpen megéri vele foglalkozni.

Miért:

  • 1. Ingyen van. Most komolyan, manapság már milyen marketingeszköz van teljesen ingyen? Nagyon kevés, igaz? A Facebook csoportokhoz kapcsolódó marketing tevékenység ingyenes.
  • 2. Rengeteg ember elérhető. A fizetős hirdetések sokszor idegesítik az embereket, a csoportokba viszont önként lépnek be, ráadásul tömegesen. Vannak olyan oldalak, amelyeket szinte senki sem ismerne, ha nem lennének tele velük a Facebook csoportok!
  • 3. Mit hoz a jövő? Eddig a Facebook csoportmarketing egy ingyenes lehetőség volt, de mivel nagy potenciál van benne, így sejthető, hogy a Facebook előbb-utóbb meg fogja próbálni kiszedni belőle a maga profitját. Ha így lesz, a csoportadminok egész biztosan kilométeres előnyben lesznek a többiekkel szemben. És minél nagyobb egy csoport, illetve minél több van belőle, annál jobb. 

Szeretnél mindent tudni a Facebook csoportokban rejlő üzleti lehetőségekről? Facebook csoportmarketing e-book, az ország első részletes tudásanyaga a FB csoportokról – kattints ide >>>

Ha a Facebook marketing teljes egészében érdekel, jelentkezz a következő Facebook marketing online tanfolyamra, kattints ide >>>

Tippek a hatékony csoporthálózat létrehozásához:

1. Határozd meg a célcsoportod!

Fontos, hogy a csoportok egy-egy jól meghatározott célcsoportot szólítsanak meg!

pl. olyan emberek, akik hirdetni szeretnének

egyetemisták, főiskolások

ingatlant vásárolni vagy eladni kívánók

2. Hozd létre a csoportokat meghatározott szempont szerint!

Utána ennek megfelelően hozd létre a hálózatot, a csoportok elkülönítése történhet pl. földrajzi helyek szerint pl. Budapesti hirdető, Győri egyetemisták, XIII. kerületi ingatlan adásvétel.

3. Egyértelműen nevezd el a csoportokat!

Ne legyen kétséges, hogy miről is szól pontosan a Facebook csoport, illetve a csoporthálózat. Egyértelmű, minél rövidebb nevet adj a csoportoknak!

4. Egységes arculat

Érdemes a csoporthálózatodnak egy egységes arculatot adni:

  • Ez az arculat megegyezhet a vállalkozásodéval is, így még inkább ismertté teszed vállalkozásod. Használhatod a vállalkozásod arculati elemeit, színeit, képeit, logóját.
  • Ha ezt nem akarod, a csoportok akkor is kapjanak egy egységes kinézetet. A csoportnevek, a borítóképek, a szabályzat stb. legyen egységes! Sokkal profibb benyomást kelt, és látszik az is, hogy a csoportok egy rendszert alkotnak.

5. Foglalkozz vele!

A Facebook csoportokban az a szuper, hogy maguktól is növekednek: minél nagyobb a csoport, annál többen fognak jelentkezni, csatlakozni. Eleinte még szükség lehet némi rásegítésre, amíg kicsik a csoportok, addig érdemes reklámozni őket, mindegyik csoportban kitenni az összes elérhető csoport listáját, hogy aki belép az egyikbe, az az összes többibe is be tudjon lépni, ami érdekli. Add hozzá a csoportokhoz a “csoportimádó” ismerőseidet.

A csoportokkal igazából annyi gond van, amennyit magadnak csinálsz: minél szigorúbbra veszed a szabályokat, annál több dolgod lesz vele. Egy minimális moderálásra mindenképpen szükség lesz, és az is fontos, hogy a jelentkezőket minél hamarabb beengedd. Minél sűrűbben engeded be a jelentkezőket, annál dinamikusabban fog növekedni a csoport.

6. Reklámfelület szabadon

A csoportokban úgy reklámozol, ahogy akarsz. Használhatod reklámfelületnek a borítóképet, és rögzített posztban is kitehetsz reklámot. 

Láthatsz arra példát csoportokban, hogy pénzért lehetőség van ezeknek a felületeknek az igénybe vételére. Jó, ha tudod, hogy ez ellenkezik a Facebook szabályzatával. Azt viszont semmi sem tiltja, hogy például a saját ügyfeleidnek kedvezz, és mondjuk egy másik szolgáltatás mellé Facebook csoport reklámot, kiemelést adj ajándékba.

7. Tagok igény szerint

Míg egy Facebook oldalt bárki láthat, a csoportokban csak azok lehetnek tagok, akiket te beengedsz. Ha úgy gondolod, akkor például a konkurensednek kívül tágasabb!

Szeretnél mindent tudni a Facebook csoportokban rejlő üzleti lehetőségekről? Facebook csoportmarketing e-book, az ország első részletes tudásanyaga a FB csoportokról – kattints ide >>>

Ha a Facebook marketing teljes egészében érdekel, jelentkezz a következő Facebook marketing online tanfolyamra, kattints ide >>>

Biztosan szeretnél látni néhány példát működő Facebook csoporthálózatokra. A sajátunk immár több, mint 70 csoportból áll, a csoportokban szabadon hirdethető minden.

A képre kattintva láthatod a csoportok listáját.

Egy másik példa az a csoporthálózat, amely a nagyobb városokban élő egyetemistákat fogja össze. Képzeld csak el, hogy milyen hatékony eszköz ez ennek a korosztálynak, célcsoportnak az elérésére – ingyen!

egyetemisták

Kép: egyetemistak.hu

A te vállalkozásod esetében hogyan lehetne ezt a lehetőséget kiaknázni?

Szeretnél mindent tudni a Facebook csoportokban rejlő üzleti lehetőségekről? Facebook csoportmarketing e-book, az ország első részletes tudásanyaga a FB csoportokról – kattints ide >>>

Ha a Facebook marketing teljes egészében érdekel, jelentkezz a következő Facebook marketing online tanfolyamra, kattints ide >>>

Gömöry Kati

Gömöry Kati, a MarketingMánia marketing tanácsadója, a marketing fekete báránya.
Kisvállalkozóknak mutatja meg, hogyan lehet hatékonyan használni az online marketing eszköztárát.
Oszd meg, ha tetszett!
Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.