Hogyan szervezd ki a Facebook oldal kezelést?

Ez a cikk elsősorban azoknak kíván segíteni, akik a Facebook oldaluk kezelésének a kiszervezésén gondolkoznak, de ha neked eszed ágában sincs ezt a feladatot kiadni a kezedből, akkor is érdemes lesz végigolvasni, mert lesznek olyan tippek, amelyeket te is hasznosítani tudsz majd.

Facebook oldal kezelés

Facebook oldal kezelés kiszervezése

Tedd a szívedre a kezed: ugye, veled is előfordult már, hogy melegebb éghajlatra kívántad a Facebook oldaladat és az állandó posztolgatást? Hidd el, nem vagy egyedül ezzel. Egy vállalkozónak rengeteg dolga van, és sok esetben már nem marad idő, energia, ihlet a posztok megírására, ami persze lelkifurdalással jár, hiszen közben tudod, hogy csinálni kellene. Egyre kevesebb a poszt az oldalon, és egyszer csak bekövetkezik a rémálom: valaki megkérdezi, hogy működik-e még az oldalad! 

Persze, ma már megoldást nyújt az a szolgáltatás, ami sok marketinges cégnél, így nálunk is igénybe vehető: a Facebook oldal kezelés, vagy közösségi média menedzsment, ki hogy hívja. 

Vajon megéri kiszervezni ezt a feladatot?

Ez a szolgáltatás nyilván nincs ingyen, így először is azt kell végiggondolnod, hogy melyik éri meg jobban a számodra:

  • Az, ha saját magad csinálod, ami neked időveszteség, és amíg ezzel töltöd az idődet, addig csinálhatnál más, fontos feladatokat (amiket neked kell megcsinálnod, nem tudod kiszervezni), 
  • Vagy inkább kiszervezed, és foglalkozol azokkal a feladatokkal, amelyek több pénzt hoznak, mint amit megspórolnál a kiszervezésen.

Mindkét oldalon vannak érvek és ellenérvek, neked kell tudnod, hogy számodra, a te élethelyzetedben melyik irányba billen a mérleg nyelve. Természetesen az is egy lehetőség, hogy nem folyamatosan, hanem csak egy rövidebb, sűrűbb időszakra passzolod le ezt a feladatot. Például volt egy olyan ügyfelem, aki éppen egy tudásanyagot készített, és amíg el nem készült vele, addig kiadta a Facebook oldalának kezelését, mert a kettőre együtt már nem jutott volna ideje.

Abba is érdemes belegondolni, hogy ez egy szolgáltatás, amiről számlát kapsz, így költségként el is tudod számolni.

Mi a jobb: ha te posztolsz, vagy ha egy marketinges?

Marketingesként azt a választ kellene adnom, hogy természetesen az a legjobb, ha egy marketinges posztol. De én senkit sem akarok félrevezetni, azt majd megteszik helyettem mások 🙂 Véleményem szerint az a legideálisabb, ha az írja a posztokat, akié a vállalkozás. Puff, erre aztán nem számítottál, igaz? Elmondom, miért gondolom így: azért, mert a vállalkozásod Te vagy, te értesz a legjobban a termékeidhez, a szolgáltatásaidhoz, Te ismered a vevőidet a legjobban (főleg, amikor tényleg személyes kontaktus van, mert például van egy boltod és aki bemegy vásárolni, az veled találkozik.).

Te vagy az, aki száz százalékosan, nyakig-fülig benne van a vállalkozásával kapcsolatos összes témában és információban, aki imádja és dédelgeti a vállalkozást, aki órákig tud beszélni és áradozni arról, amit csinál.

Ez az, amit senki más nem tud helyetted megcsinálni, mert senki más nem tud pontosan olyan lenni, mint te.

Ugyanakkor…

Egy marketinges teljesen máshogy fogja megközelíteni a témát. Ő olyan előnyöket hozhat, ami viszont ellensúlyozza ezt a dolgot:

  • A jó marketinges beleássa magát abba a témába, amivel foglalkozol, feltérképezi a konkurenseidet, megnézi, ők hogyan kommunikálnak, és természetesen megnézi, hogy az iparágad vevői mit szeretnek, mire harapnak. 
  • A marketingesnél nincs uborkaszezon, nincs olyan, hogy nem tud miről írni, mert már tapasztalt és ezernyi ötlet van a tarsolyában. Hidd el, ha te megírnál több, mint 10.000 posztot (én már jóval felette járok, de már nem számolom), akkor tudnád, miről beszélek 🙂
  • A marketinges tudja, hogy milyen típusú posztok szoktak sikert aratni, és azt is pontosan tudja, hogy milyen posztok azok, amelyek talán nem hoznak ezer lájkot és megosztást, viszont PÉNZT igen. 
  • A marketinges azért van, hogy eladjon, és a te oldaladat is úgy fogja kezelni, hogy az ELADJON. Ez nem azt jelenti, hogy folyamatosan azt nyomatja majd a követők felé, hogy VEGYÉL, VEGYÉL, VEGYÉL, VEGYÉL –  hanem megtalálja az egészséges arányt a szórakoztatás – informálás – és a “VEGYÉL” között.
  • A marketinges amikor átveszi a Facebook oldalad kezelését, akkor elolvassa az eddigi posztjaidat, megnézni, hogy milyen a stílusod, hogyan kommunikáltál eddig, és magáévá téve teljesen a te stílusodban fog kommunikálni a posztjaiban. Ha például Csernus doki kérne fel a posztjai megírására, akkor a követők valószínűleg naponta jól helyre lennének téve :), de ha Teréz anya (oké, tudom, hogy már nem él) akkor finom, kedves stílusú posztokat írnánk helyette, napi áldással. 🙂

Ha tehát kiszervezed a Facebook oldal kezelést, biztosan sokkal jobban jársz, mintha te csinálod meg, de csak félgőzzel.

Tehát mi az ideális megoldás?

Én azt javaslom, hogy ha kiszervezed a Facebook oldalad kezelését, akkor  a marketingesed munkáját időnként támogasd meg egy-egy személyes poszttal, amit Te magad írsz meg, készítesz el. Legalább hetente egyszer érdemes egy olyan személyes jellegű posztot kitenned, ami kicsit közelebb hoz téged a vevőkhöz. Példák:

  • Kirándulni voltatok? Tegyél fel róla pár képet és meséld el, hogy ez hogyan kapcsolódik a vállalkozásodhoz. Ez fontos, mert ha “csak úgy” odateszel egy családi fotót, akkor senki sem fogja érteni, hogy mi ez az egész. De ha például ezt írod: Hétvégén elmentünk kirándulni a családdal, és amikor a Duna partján piknikeztünk, akkor jutott az eszembe egy nagyon fontos cikknek a témája, itt tudod elolvasni a cikket. Vagy: elmesélheted, hogy a hétvégi kirándulás a családoddal ihlette a legújabb festményedet, a színes őszi lombok hatására készítetted el a legújabb ékszeredet vagy Tiffany-lámpádat, a vadvízi evezés közben, halálfélelem közepette született meg benned a legújabb tanfolyamod ötlete…stb.
  • Megszületett a gyereked / unokád, ennek örömére fantasztikus akciót tartasz.
  • A kutyád szétrágta a könyvet, amit írtál 🙂
  • Készíts egy képet a csapatról munka közben, például amikor postázás előtt csomagoljátok be a kiküldendő termékeket.
  • A követők imádják a kulisszatitkokat, pl. a képeket a dugig tömött raktárról, a frissen megérkezett szállítmányról, ne feledd, ezeket csak te tudod lefényképezni vagy az alkalmazottaid!
  • Írd le a személyes véleményedet egy aktuális eseménnyel kapcsolatosan, különösen, ha az kapcsolódik is a vállalkozásodhoz. Egyébként kis fantáziával MINDENT össze tudsz kapcsolni a vállalkozásoddal. 
  • SAJÁT JAVASLATOM: mindig vállald fel a saját véleményedet, ez nagyon fontos, ugyanakkor mégis úgy gondolom, hogy a politika, vallás, és egyéb megosztó témák (menekültek, másság stb.) szerintem nem valók az üzleti oldaladra! Lehet, hogy szuper témák, mert jóóól megosztják az embereket és mindenki ott fog tobzódni az oldaladon, miközben egymás anyukáját szidják, de szerintem ezekkel csak ártasz magadnak. Ezeket a témákat hagyd meg otthonra. Hidd el, mindenkinek megvan róla a véleménye és mindenki kellőképpen unja is már ezeket a témákat, semmi szükség arra, hogy ilyesmikkel elriaszd a vevőidet. Nálunk például éppen ezért nem fogsz színes, zászlós stb. profilképeket látni. Szerintem nem odavaló és kész.

Ahogy mondtam, ha csak havi 2-3-4 alkalommal írsz egy ilyen személyes posztot, az már szuper.

Hogyan segíts a marketingesnek?

Az ügyfelek részéről nagyon gyakran felmerül a kérdés, hogy milyen anyagokat kell biztosítaniuk a marketinges számára a munkavégzéshez.

Erre a válasz az, hogy minél több anyagot biztosítasz, annál jobb, annál hálásabbak vagyunk :), és persze annál jobban tudunk kommunikálni a céged nevében.

Tehát ha van valamilyen szuper anyagod, tanulmányod, e-bookod, bármid, akkor azt ne félj megosztani a marketingessel. Ha írtál mondjuk egy könyvet, akkor adj belőle egy példányt neki, ez nem potyázásra megy, hanem arra, hogy minél jobban ismerje a céget, a termékeket, a filozófiádat.

Természetesen ha semmivel sem segíted a munkáját, akkor is el fog boldogulni, csak nehezebb dolga lesz és nem fog tudni igazán “beleolvadni” a vállalkozásodba.

Facebook oldal kezelés árak

Ha körbenézel az interneten, láthatod, hogy a marketingesek igen változatos árakon dolgoznak, az egészen olcsótól kezdve az irreálisan drágáig mindenféle árat megtalálsz.

A többségre az jellemző, hogy semmilyen árat nem találsz fent a honlapon. Kérj árajánlatot, és ha lecsekkolták a cégedet, és megtippelték, hogy mennyit vagy hajlandó fizetni, akkor kapsz egy ajánlatot. Vagy pedig van fent ár, de totál homályos, hogy az mit foglal magában. Szerintem mindkét eljárás inkorrekt, ha bemegyek egy boltba, akkor sem az eladótól kérdezem meg, hogy mennyibe kerül a kilós kenyér vagy a gumicukor, hanem ki van írva. 

Nálunk az első perctől kezdve nyilvánosak az árak és az is, hogy pontosan mit kapsz ezért az árért. Az árakról ide kattintva tudsz tájékozódni. 

Hogyan érdemes együttműködnöd a marketingeseddel?

Amikor elhatároztad, hogy kiadod az oldalad kezelését, akkor a következő lépéseken érdemes közösen végighaladnotok:

  • Ha már kiválasztottad, hogy kivel szeretnél együtt dolgozni, akkor szükség lesz egy hosszabb egyeztetésre, amely során el kell mondanod: pontosan mi a célod a Facebook oldaladdal. Vigyázz, ez nem teljesen egyértelmű! Van, aki látogatókat akar a honlapjára, van, aki pénzt akar keresni vele, míg más számára az a fontos, hogy közösséget építsen a követőkből. De még az is egy cél, hogy “ne legyen üres az oldal”. Fontos, hogy pontosan tisztázd a céljaidat, mert eszerint kell majd dolgoznia a marketingesnek.
  • Ezek után el kell mondanod az elképzeléseidet. Milyen jellegű posztokat szeretnél az oldalra, illetve milyet egyáltalán nem? Mi például ezeket abszolút figyelembe vesszük, hiszen a te vállalkozásodról van szó, te tudod, hogy milyen képet akarsz sugallni a külvilág felé. Van olyan ügyfél, aki teljes mértékben ránk bízza, hogy milyen posztokat írjunk, míg másnak egészen határozott elképzelései vannak. Nálunk mind a kettő lehetséges.
  • Nagyon fontos, hogy a lehető legjobban, legpontosabban add át, hogy mit szeretnél kommunikálni. Mi a céged üzenete, ki a célcsoport, melyek azok a témák, amelyeket tudatosan kerülsz vagy amitől elhatárolódsz, kik azok a konkurenseid, akiket még csak nyomokban sem szabad megemlíteni vagy bármilyen formában utalni rájuk, ne legyenek hasonló posztok, stb.
  • Ahogy említettem, bocsásd a marketinges rendelkezésére a lehető legtöbb anyagot, amelyekkel dolgozni tud, mert ismernie kell a termékeidet, szolgáltatásaidat. És persze a lehető legtöbb jó minőségű képet a termékeidről (ha fent van minden a honlapon, az már jó.) 
  • Ahogy az előbb már említettem, az ügyfeleid,  követőid megőrülnek a belső infókért, kulisszatitkokért, pl. imádják a képeket a dugig tömött raktárról, a frissen megérkezett szállítmányról. A marketingesed nem lesz ott, hogy ezeket lefotózza, de ha rászánsz erre pár percet és “átdobod” neki az elkészült képeket, azért nagyon hálás lesz, és nem utolsó sorban szuper és népszerű posztok fognak készülni belőle.

Ha konkrét kérdéseid vannak arról, hogy mi hogyan dolgozunk, erről összeállítottam egy rövid GYIK-et, amit ide kattintva tudsz elolvasni.

Ha szeretnéd kiszervezni a Facebook oldal kezelést, és a MarketingMániát választod, ide kattintva tudsz jelentkezni!

Ha maradtak benned kérdések, akkor ne habozz, tedd fel hozzászólásban és válaszolok rá!

2 szuper komment

Van véleményem, leírom!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal sütiket (cookie) használ. Az Európai Unió törvényeinek értelmében kérlek, engedélyezd a sütiket, vagy zárd be az oldalt! Több információ

Az Európai Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmedet, hogy weboldalunk úgynevezett sütiket (cookie) használ. Ezek olyan kisméretű, veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el a számítógépeden annak érdekében, hogy minél egyszerűbbé tegye számodra a böngészést. A sütiket a böngésződ beállításaiban le tudod tiltani, de ha ez nem történik meg, vagy az Engedélyezem feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod használatukat.

Bezár