Mire jó a relevancia-pontszám Facebook hirdetéseknél?

A Facebook pár hete vezette be ezt az új mutatót, amihez hasonlóval eddig a Google AdWords hirdetési rendszerben lehetett találkozni. A szerepe a Facebookon is hasonló. Egy újabb szempont, ami segítségedre lehet abban, hogy hatékony hirdetéseket hozz létre: a relevancia-pontszám. Ez egy 1-10 közötti pontszám, ami megmutatja, hogy a reklámod mennyire releváns a meghatározott célközönséged számára. Minél magasabb ez a pontszám, annál több interakcióra, kattintásra, vásárlásra számíthatsz. 500 elérés után jelenik meg ez az érték a…

Ellenőrzi a Facebook az oldalak adminjait

Facebook oldal adminja vagy? Akkor jól figyelj, mert ezen az ellenőrzésen te is áteshetsz! A Facebook sorban ellenőrzi a Facebook oldalak adminjait, és ha nem vigyázol, elveszítheted a Facebook profilodat tokkal, vonóval (alias oldalakkal, csoportokkal). Erre készülj fel: 1. A Facebook kérheti, hogy erősítsd meg: valóban a tiéd az a bankkártya, amelyet a hirdetések kifizetésére használsz. Itt nem kell csinálni semmi különöset, csak leokézni. 2. Kérhet arcképfelismerést. Vagyis egymás után 5 ismerősödről mutat képeket, és több lehetőség…

Schobert Norbi és az 1000 dolláros Facebook poszt

Tegnap a HVG cikkében szembesültem először ezzel a sztorival, reggel én is megemlítettem egy Facebook posztban, de mivel több marketinges is említést tett már erről, ezért úgy vagyok vele, hogy leírom én is a gondolataimat itt, a blogban is. Miről is van szó pontosan: Schobert Norbi fitneszguru, az egyik legtöbb követővel rendelkező magyar Facebook oldal tulajdonosa, magyar nyelvű nyílt levelet írt a Facebook alapítójának-tulajdonosának, Mark Zuckerbergnek. Íme az ominózus poszt: “Kedves Mark Zuckerberg! Kérlek segíts…

Facebook csoport: Hogyan működik az “Eladó tárgy” funkció?

Magyar csoportokban még nem találkoztam vele, de bizonyára hozzánk is megérkezik majd. Egyelőre ingyenes az “Eladó tárgy” funkció a Facebook csoportokban. Bemutatom a működését, hiszen akár már most is használhatod, ha külföldi csoportokban árulsz. A Facebook csoport új funkciója az új bejegyzés írásánál szembetűnően, zöld színnel kiemelve ott van az Eladó tárgy funkció. Ahogy az nevéből is következik, adás-vétel témájú, apróhirdetős csoportokban lehet a leginkább hasznát venni, de az emberi kreativitás sok mindent kihozhat ebből…

5 fontos tudnivaló a Facebook csoportokról

Folytatódik közösségi marketing-cikksorozatunk, ezúttal kedvenc témám kerül terítékre. Igaz, ez is Facebook, viszont annak egy olyan területe, amelyet sok szakértő csak most kezd felfedezni.

5 fontos tudnivaló a Facebookról

Te is aktív Facebook felhasználó vagy, igaz? De vajon mindent tudsz Mark Zuckerberg közösségi oldaláról? Vajon kihasználod a Facebook marketing összes lehetőségét? Következzen 5 olyan infó, amit mindenképpen érdemes tudni a Facebookról! 1. Az emberek gyakran el szokták felejteni, hogy a közösségi oldalak nemcsak a közösségi marketing helyszínéül szolgálnak, hanem keresőoptimalizálás szempontjából is tökéletesek. A Facebook lájkok, megosztások is hozzájárulnak ahhoz, hogy weboldalad előrébb kerüljön a Google találati listájában. Mit érdemes megtenned ennek érdekében: a Facebook posztokban…

5 fontos tudnivaló a Google+ közösségi oldalról

Az IWIW megszűnése után a Facebook legnagyobb riválisa a Google+ (Google Plus) közösségi oldal lett. Ha már használod, az nagyszerű, ha még nem, akkor érdemes elkezdened. Íme néhány fontos és érdekes információ a Google Plusról: 1. Keresőoptimalizálás: a Google Plus közösségi oldalként talán nem a legnépszerűbb, de keresőoptimalizálás szempontjából, linképítés céljára kiválóan alkalmas. De ez nem is csoda: a Google mindig előnyben részesíti a saját tulajdonában lévő felületeket. Egy ingyenes Blogger (Blogspot) blog például könnyedén kerülhet…

Facebook marketing: egyre több az átverés a fizetős hirdetéseknél

Facebook hirdetés: mi az igazság? Nemrég olvastam egy nagyon tanulságos és elgondolkodtató cikket Vidi Ritától a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban. Ha nagy hirtelen minden marketingesre rájönne az őszinteségi roham, akkor biztos, hogy egyre több ilyen és ehhez hasonló cikk születne. Facebook szakértők a mai napig bőszen hirdetik, hogy milyen egyszerű profitot csinálni a Facebookon, miközben sok esetben pont, hogy üres zsebeket eredményez a dolog. Miért? Mert a Facebook hirdetés statisztikája köszönőviszonyban sincs a valósággal. Idézek Rita cikkéből: Közben írattam egy…

5 Facebook csoport, ahova érdemes belépni

Ha bármilyen szinten – akár cégvezetőként, akár csak érdeklődés szintjén – marketinggel, vállalkozással foglalkozol, akkor mindenképpen érdemes belépned olyan Facebook csoportokba, amelyek ezekkel a témákkal foglalkoznak. A különféle tudásanyagokhoz kapcsolódó zárt csoportok nagyon hasznosak, ám nem mindenki számára elérhetőek. (A MarketingMánia ügyfeleknek is van saját csoportja, ahova csak ügyfelek, vásárlók léphetnek be.) Most olyan Facebook csoportokat mutatok, amelyekbe bárki beléphet. Hasznos Facebook csoportok – marketingről, üzletről, vállalkozásról 1. MarketingMánia Kisvállalkozók marketingcsoportja Először is íme a MarketingMánia…

Egy kísérlet és a tanulságok

A Facebook Csoportmarketing Tanfolyam zárt csoportjában a múltkoriban arról beszélgettünk, hogy melyik éri meg jobban: a fizetős Facebook hirdetés, vagy a nem fizetős.   Mivel egyáltalán nem szeretnék elfogultnak tűnni, és félrevezetni sem szeretnék senkit – ezért eldöntöttem, hogy teszek egy próbát. A legutóbbi kampányom során tehát kipróbáltam, hogy melyik hatékonyabb: a fizetős hirdetés vagy a csoportmarketing? Mielőtt bárki hasonló kísérletbe kezdene, javaslom, hogy mindenféleképpen vásároljon valamilyen tudásanyagot ebben a témában, vagy menjen el egy…

Ami ingyenes, az annyit is ér?

“Ami a marketingben ingyenes, az annyit is ér!” Ezt egy Facebook poszt alatt olvastam, kommentként. Egy ismert marketinges FB oldalán, amelyet – logikusan – vállalkozók látogatnak. Elgondolkodtam azon, hogy vajon hány vállalkozó van, aki így gondolkodik? Talán mondanom sem kell, mennyire nem értek egyet ezzel a megállapítással! Számtalanszor tapasztalom, hogy olyasmit szidnak, ami ingyenes, miközben az a dolog vígan működik, és hozza a pénzt. Az ingyenes is lehet jó Kezdő vállalkozóként például nem volt pénzem…

Egy Facebook poszt margójára, avagy oldal vagy csoport?

Sokszor felmerül a kérdés: melyiket érdemes választani, melyik a jobb: a Facebook oldal, vagy a Facebook csoport? A válasz: nem kell és nem is szabad választanod! Mindkettőre szükség van. Teljesen más a kettő, más dologra jó, és tökéletesen kiegészítik egymást. De ha már így szóba került, akár össze is hasonlíthatjuk a kettőt! Ma olvastam egy neves Facebook szakértő oldalán egy posztot, amelynek a témája az volt, hogy mivel csökkennek a Facebook elérések, ezért vajon nem jobb…