Letiltja a Facebook az automata posztoló programokat?


Nagyon sokan használják nálunk Magyarországon, és persze külföldön is a Postradar nevű ingyenes programot, melynek segítségével akár több száz csoportban lehetett előre időzítve, tömegesen hirdetni. Meglepő volt, hogy ilyen sokáig bírta ez az alkalmazás, hiszen a Facebook tűzzel-vassal irtja az ilyen automata posztoló programokat.

Úgy tűnik, hogy eddig tartott a jó világ, és a Postradart is utolérte a végzet. A Facebook oldalukon ugyanis még április végén megjelent egy poszt, amelyből kiderült, hogy innentől korlátozások lépnek életbe, ami azt jelenti, hogy nem lehet majd csoportokba posztolni, tehát a csoportokban hirdetők számára ezzel az alkalmazás gyakorlatilag értéktelenné válik.

A Facebook mindig is küzdött azok ellen a programok ellen, amelyek megkönnyítették a felhasználók számára az ingyenes hirdetést. Ez logikus, hiszen ebből csak a felhasználók profitálnak, a Facebook nem. Így az autoposter porgramok előbb vagy utóbb mind használhatatlanná váltak. Most viszont egy meglepő információt olvashatunk a Postradar oldalán: “As a group member you are not allowed to post to Facebook groups with apps anymore. Facebook blocks this method from the end of this month anyway (!!) and it is also valid for other apps like Ho0tsuite as well.” Azaz: csoporttagként nem posztolhatsz a Facebook csoportokba alkalmazások segítségével, a Facebook ezt a lehetőséget a hó végéig mindenképpen blokkolni fogja, és ez a többi hasonló alkalmazásra is érvényes, mint pl. a Hootsuite.

Máshol nem találtam arra utaló információt, hogy a Facebook valóban blokkolni fogja ezeket a lehetőségeket, de enélkül is pontosan tudjuk, hogy ez a cél. Mivel a Facebook csoportok üzleti felhasználása nem fog csökkenni a jövőben sem, valószínűleg a Facebook is foglalkozik azzal, hogyan tudna ebből is hasznot húzni. A magyar csoportban is megjelent már az Eladó tárgy funkció, ez egyelőre ingyenes, de elképzelhető, hogy a jövőben fizetőssé teszik, hiszen mi másért vezették volna be? Nem érdeke és nem is szokása  a Facebooknak, hogy ingyenes funkciók javításával tegye a felületét felhasználóbarátabbá. A kérdés már csak az, mikor és hogyan vezetik be a fizetős lehetőségeket a csoportokban.

És hogy mit lehet tenni, mivel lehet helyettesíteni a Postradart és társait? 

Tanácsok:

  • Bár sokan ódzkodnak a manuálisan elhelyezett hirdetésektől, érdemes lehet foglalkozni vele. Már napi pár perces munkával is sikereket lehet elérni. Az emberek teljesen máshogy állnak hozzá egy kézzel elhelyezett hirdetéshez, mint ahhoz, amelyiken látszik, hogy Postradarral “szórták szét”.
  • Bármilyen módszert is alkalmazol, mielőtt posztolnál egy csoportba, mindig olvasd el a csoportszabályzatot! Soha ne hirdess olyan csoportban, ahol ezt a csoportszabályzat tiltja, így elkerülheted a visszataszító spammelést. Nagyon sok csoport van, amit kimondottan hirdetési célra hoztak létre, ezeket kell használni! A többi csoportból úgyis törölni fogják a hirdetésed, csak felesleges munkát adsz magadnak és másoknak is.
  • Felesleges ugyanazt a hirdetést újra és újra posztolnod, elegendő, ha egy-egy hozzászólással újra előrehozod a régebbi posztodat (ez az “upolás”). Nem kell keresgélned a posztokat, ha a linkjüket elmented egy táblázatban. A linket úgy kapod meg, hogy a posztnál lévő időpontra kattintasz, így az új ablakban megnyílik.

poszt-idő

A csoportokban való hirdetés biztosan nem fog megszűnni, akármit is próbál tenni ellene a Facebook, hiszen a hatékonyságához nem fér kétség. “Kizárólag a szolgáltatásotok segítségével 1037 érdeklődőt szereztem, több, mint 350 tagot a bizniszembe, és havi 1800 dollárt havonta. Micsoda szégyen, hogy a Facebook túlságosan irányítani akarja, mit csinálhatnak az emberek a Facebookon” – írta egy külföldi kommentelő a Postradar oldalán.

Gömöry Kati

Gömöry Kati, a MarketingMánia marketing tanácsadója, a marketing fekete báránya.
Kisvállalkozóknak mutatja meg, hogyan lehet hatékonyan használni az online marketing eszköztárát.
Oszd meg, ha tetszett!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.