Linképítés: mit kell tudni róla?


Manapság nagyon sokat hallunk arról, hogy a linképítésnek már nincs semmi értelme, és felesleges csinálni.

Mi az igazság?

  • Természetesen megteheted, hogy valóban nem foglalkozol vele. De ebben az esetben a keresőkből nem lesz látogatottságod, így kénytelen leszel fizetős hirdetésekre alapozni. Veszélye: ha nincs pénzed hirdetésre, vevőid sem lesznek. (Kivéve, ha “szájhagyomány útján terjedsz”, az ügyfelek ajánlanak téged egymásnak és ez elég ahhoz, hogy meg tudj élni.)
  • Én úgy gondolom, hogy kár kihagynod ezt a remek lehetőséget. Lehet, hogy a fizetős hirdetéseid remekül konvertálnak, de a keresőből ingyen érkeznek az érdeklődők – vagyis mindenképpen jobban megéri. Persze a legjobb a kettő együtt!
  • Minden SEO szakember azt tanítja, hogy a linképítés fontos, és sok nem-SEO szakember állítja azt, hogy nem. De az igazság az, hogy ők is csinálják – nézz csak körül a linkgyűjteményekben, ha nem hiszed.

A linképítés azonban nemcsak arról szól, hogy linkeket küldözgetsz be különféle linkgyűjteményekbe, ennél sokkal több lehetőség van! 

Hova lehet linket építeni?

 

  • linkgyűjtemények, linkkatalógusok: a kettő nem ugyanaz, a linkgyűjteményben csak a link neve szerepel, míg a linkkatalógusban már egy leírás is van az adott oldalról. Az esetek többségében a beküldött link nem azonnal jelenik meg, hanem meg kell várni, hogy jóváhagyják. Van, ahol szükséges regisztrálni, és többnyire fizetős linkelhelyezési lehetőségeket is találsz.
  • linkmegosztók: ez annyiban különbözik az előzőektől, hogy be kell regisztrálnod, és utána szabadon megoszthatod a linkjeidet, blogbejegyzéseidet, ami azonnal meg is jelenik a linkmegosztón, nem kell arra várni, hogy az adminisztrátor jóváhagyja.
  • közösségi média: bizony, ha megosztasz valamit a Facebookon és benne van a linked, akkor ez is linképítésnek számít. A Google is indexeli, a találatok között is megtalálod. Linképítés szempontjából érdemes a Facebookot, Google+-ot (Google saját közösségi oldala igencsak előnyt élvez!), LinkedInt, Pinterestet használni. Ide sorolhatjuk még a YouTube-ot is.
  • apróhirdető oldalak: az elhelyezett hirdetések is hasznosak linképítés szempontjából, ha tartalmazzák a linkedet.
  • dokumentum-megosztó oldalak, pl. Slideshare vagy Scribd.
  • fórumok, blogok: a hozzászólásokban is lehetnek linkek, de szerintem ez a legkevésbé hatékony, a legtöbb fórumon törlik az ilyesmit.
  • vendégcikkek, PR cikkek: annak elérése, hogy más oldal rólunk szól cikket közöljön, az oldalunkra mutató linkkel.
  • tartalommarketing: a jó tartalom az, ami linképítést (is) generál, de ez már túlmutat a klasszikus linképítésen.

Nagyon sok a vita a különféle SEO blogokon arról, hogy melyik módszer a hatékony és melyik nem. Gyakorlatilag még nem láttam 2 SEO szakértőt egyformát mondani, és nekem is megvan a magam elképzelése, tapasztalata. Egy biztos: ha nem keresőoptimalizálsz, és vannak versenytársaid, akik viszont igen, akkor nem fogsz előrejutni a Google találati listájában.

Nagyon sok helyen találhatsz listát a különféle linkgyűjteményekről, de én még akárhányat láttam, mindegyik elavult volt. Nem fogok itt egy teljes listát közzétenni, de egy felsorolással szeretném megkönnyíteni a linképítők dolgát.

 

Linkkatalógusok, linkgyűjtemények

http://www.lap.hu/

http://www.lapozz.hu/

http://www.adrenalink.hu/

http://linkcenter.hu/

http://www.magyarlinkgyujtemeny.hu/

http://www.hun-web.hu/

http://www.linkbank.hu/

Linkmegosztók

http://propeller.hu/

http://ittahelye.hu/

http://www.linklist.hu/

http://mylink.hu/

http://www.linkmegoszto.com/

 

 

2 Hozzászólások

Kovács János (#)

Szia, köszi a cikket! Találtam még cikklista.hu oldalt is, ami szintén ilyen pligg alapú, mint amiket sorolsz a linkmegosztóknál. Szerinted a propeller is pligg-ből indult? 🙂

2015. január 11. 12:51 Válasz

Gömöry Kati (#)

Jó kérdés 🙂

2015. január 11. 17:40 Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.