Honnan tudod, hogy hány link mutat a weboldaladra?


Hol és hogyan tudod lekérdezni a weboldaladra mutató linkeket? És arra van lehetőség, hogy a konkurensed linkjeit lekérdezd? Naná, olvass csak tovább!

Ha linképítéssel foglalkozol (vagy igénybe veszel ilyen szolgáltatást), nyilván szeretnéd valahogyan nyomon követni, hogy hány link mutat az oldaladra.

Az elfogadás nem egyenlő az indexeléssel

A beajánlás, sőt az elfogadás időpontja sem mérvadó, a Google ugyanis nem egyforma sebességgel indexeli a weboldalakat. Lehet, hogy egy bizonyos linkoldal már rég elfogadta a linkedet, a Google mégsem látja. Hogyan lehetséges ez?

A Google keresőrobotja folyamatosan pásztázza az internetet, és szorgalmasan indexeli az újabb és újabb tartalmakat. Az indexelt tartalmak pedig a találati listában is megjelennek. Ha egy honlapra gyakran kerül fel új tartalom, pl. gyakran jelenik meg új blogbejegyzés, akkor a robot is gyakrabban visszatér. Ha viszont alig kerül fel új tartalom, akkor – minek is fárassza magát – sokkal ritkábban fog jönni, és lassabban indexeli a tartalmakat. Ezért fordulhat elő, hogy a kisebb látogatottságú, ritkán frissülő oldalakon lévő linkedet akár hetekig sem veszi észre a Google, nem jelenik meg a találatok között  és ha lekérdezed az oldaladra mutató linkeket, nem fogod megtalálni köztük ezt a linket. 

Kérdezd le a rámutató linkeket!

De nem is érdemes a Google-val keresgélni az elfogadott linkjeid után, hiszen szerencsére léteznek olyan programok, amelyeknek a segítségével le tudod kérdezni, hogy milyen linkek mutatnak az oldaladra. És igen: némelyik még arra is jó, hogy a konkurensed helyzetét is feltérképezd vele!

Nézzük, mely oldalak lehetnek ebben a segítségedre:

Google Webmestereszközök

A Google ingyenes szolgáltatása, ami az Analytics-szel karöltve mindent elárul a honlapod látogatóiról. Ahogy az Analytics-et, ezt is érdemes beüzemelni, ha eddig még nem tetted meg. Az elv hasonló: egy rövid kódot kell elhelyezned a weboldalad forráskódjában, majd hamarosan szállítani kezdi az infókat.

A többi funkciójába most nem mennék bele, koncentráljunk arra, hogyan tudod lekérdezni a weboldaladra mutató külső linkeket:

https://www.google.com/webmasters/tools

Menj a belső felületre, majd Keresési forgalom / Az ön webhelyére mutató linkek

rámutató linkek külső linkek

1: hány link mutat összesen az oldaladra

2: mely oldalakról mutat link az oldaladra – az Egyebekre kattintva ezt kirészletezi neked, láthatod, összesen hány domain-ről érkeznek a linkek, és táblázat formában le is tudod tölteni. 

Mivel ez nem frissül naprakészen, bőven elég hetente egyszer ránézni, hogy hol tartasz.

3. A legtöbbször linkelt tartalmak: vagyis a főoldal ill. azon aloldalak, amelyekre link mutat. Az Egyebek ezt is pontosan részletezi.

4. Az adatai linkelésének módja: itt az ún. horgonyszövegeket láthatod, vagyis azokat a kifejezéseket, amelyeken a linkek vannak elhelyezve (amire rá kell kattintani).

A Webmestereszközök részletes és alapos eszköz, de csak akkor működik, ha telepíted (ez ingyenes honlapfelületek esetében gond is szokott lenni, mert van ahol erre nincs lehetőség, ill. van olyan honlap-szolgáltató, ahol ez fizetős opció), és mások linkjeit ezzel a módszerrel nem tudod lekérdezni.

Ahrefs.com

https://ahrefs.com

Nagyon profi, angol nyelvű oldal, sajnos legtöbb funkciója fizetős, és nem a kisvállalkozók pénztárcájához szabott. De azért van néhány, ami ingyenesen is elérhető, érdemes ezeket kihasználni.

ahrefs

Írd be az ellenőrizni kívánt domainnevet, és máris számos adatot láthatsz róla. Nézzünk néhány fontosabbat:

Backlinks: a weboldaladra mutató linkek száma (ami nem fog megegyezni azzal, amit a Webmestereszközök mutat; gyakorlatilag minden statisztika mást fog mutatni)

Referring domains: a hivatkozó domainek, vagyis azok a weboldalak, ahonnan link mutat az oldaladra

Közösségi szignálok: itt láthatod, hogy ha a linked megjelent egy-egy közösségi oldalon, akkor azon hány Facebook lájk, megosztás, Twitter tweet, Google pluszegy stb. van. Ezek is szerepet játszanak abban, hogy az oldalad hol helyezkedik el a Google találati listában! A LinkedIn és Pinterest adatok csak a fizetős verzióban elérhetők.

Láthatsz adatokat, hogy pl. hány .com, .net, .org, .edu, esetleg .gov link mutat az oldaladra. Ez utóbbiak különösen értékesek, de hát elég ritkaság, hogy egy sima “mezei” vállalkozó weboldalára egy .gov (kormányzati) oldalról mutasson link. Láthatod, hogy a szövegek esetében dofollow vagy nofollow a link (előbbi az, ami értékes, de a természetesség szempontjából fontos, hogy nofollow linkjeid is legyenek), esetleg átirányított (redirect), vagy képen (image) elhelyezett.

Látványos grafikonok mutatják a linkjeid gyarapodását, és az elvesztett linkeket (lost backlinks), amelyeket a Google valamilyen okból töröl (de ezek meglepő módon “visszatérhetnek”).

Anchors cloud: a horgonyszövegeid.

A linkeket részletesen akkor láthatnád, ha rákattintasz a bal oszlopban a linkek számára:

backlink

Azonban láthatod, hogy csak 5 db linket mutat meg ingyenesen, a többiért már fizetni kellene. Az árak sajnos borsosak (a legolcsóbb csomag 79 dollár havonta).

Arra viszont tökéletes, hogy a fenti adatokban mazsolázhass, és ugyanezt megteheted a konkurensed honlapjával is. 

Backlinkwatch.com

http://backlinkwatch.com/

Ezen az oldalon le tudod kérdezni bármelyik weboldal rámutató linkjeit. Tökéletes felület a konkurensed linkjeinek feltérképezésére!

Hátrány: csak az első 1000 linket mutatja meg, de azért ez is valami!

Csak írd be a pirossal bekeretezett helyre az oldal url-címét, és máris elkezdi kilistázni a linkeket. Várj, mert a linkek folyamatosan jelennek meg, így lassan lefelé kell közben görgetned.

 

backlinkwatch

 Természetesen ez nem a lista vége, a jövőben még írni fogok ilyen eszközökről. 

Gömöry Kati

Gömöry Kati, a MarketingMánia marketing tanácsadója, a marketing fekete báránya.
Kisvállalkozóknak mutatja meg, hogyan lehet hatékonyan használni az online marketing eszköztárát.
Oszd meg, ha tetszett!
Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.