Miért nem árulom más termékét jutalékért?


Előre szólok, ez a cikk megosztó lesz, és sokan nem fognak vele egyetérteni. Természetesen mindenkinek megvan a joga ahhoz, hogy ne értsen vele egyet: ettől még én így látom, és ez a véleményem.

Mivel egyre több ilyen ajánlatot kapok, elérkezettnek látom az időt arra, hogy egy blogbejegyzésben foglaljam össze, mit gondolok a témáról:

Küldd már ki légyszíves a listádra a tanfolyamomat / tréningemet, minden eladott tanfolyam / tréning után kapsz jutalékot, így te is jól jársz és én is jól járok!

Hát el kell hogy keserítselek: ez nem így van. Én biztos hogy nem fogok jól járni, és nagy valószínűséggel te sem. Ezért, hogy ne csak egy sima “bocs, de nem” választ kapj, kifejtem ezt bővebben is:

Az én listám az én váram

Az általam felépített hírlevéllista az enyém. Ami alatt nem azt értem, hogy irigy vagyok és ezért nem adom oda másnak, hanem azt, hogy aki feliratkozott hozzám, az azért iratkozott fel HOZZÁM, mert TŐLEM akar hírleveleket kapni, nem pedig mindenféle reklámot a MÁSOK dolgairól. A mások termékei lehet, hogy érdekesek a számára, de jó eséllyel NEM azok. (Sőt tulajdonképpen már a spam határait súrolja.)

Valahányszor hírlevelet küldök ki, mindig lesz egypár ember, aki leiratkozik a listáról. Mindez fokozottan érvényes olyankor, amikor valamilyen reklámot küldök ki. Olyankor aztán TÖMEGÉVEL iratkoznak le. Akkor most képzeld el, hogy mi van olyankor, ha nem csak egyszerűen reklámot küldök ki, de még ráadásul MÁSVALAKINEK  a reklámját. 

Bocs, de nem szeretném, ha azért iratkozna le a listámról a több ezer forintért megszerzett x db feliratkozó, mert én kiküldtem a TE reklámodat!

A te cuccodat az én olvasóim nem veszik meg

Bocs, de ez van. Engem ismernek, téged nem. És ez fordítva is így lenne, ha te próbálnád kiküldeni az én dolgaimat a te listádra. A kutya sem venné meg, és ezt tapasztalatból írom neked, mert láttam már erre példát. Úgyhogy ne gondold, hogy milyen jó lenne neked, ha másvalaki kiküldené a listájára az ajánlatodat. Nem lenne jó. Sajnos nem tudod megúszni azt, hogy a saját listádon építsd meg a bizalmat a saját leendő vásárlóidnál.

Nekem nem éri meg

Ezek után most csak képzeld el, hogy:

  • kiküldök egy levelet, amelynek a hatására senki sem fog vásárolni. Vagy oké, lehet, hogy 1-2 ember vásárolni fog, te örülsz, én meg kapok pár ezer forint jutalékot. Ami még annak a költségét sem fedezi, mint amibe a tömegével leiratkozók által keletkezett veszteség kerül.
  • Nem is beszélve arról, hogy ha ehelyett egy saját terméket reklámozok, akkor levelenként több tízezres, esetenként százezezres nagyságrendű bevételtől esnék el cserébe pár ezer forintos jutalékért. A hülyének is megéri, nem? Ja, nem….
  • Plusz az idő-faktor: ez nem csak annyi, hogy kilökök egy levelet oszt hadd szóljon, azt a levelet meg kell tervezni, meg kell írni (sőt lehet, hogy többet is), esetleg külön landing oldalt készíteni…Ez mind-mind időbe kerül, ami még inkább a “nem térül meg” felé billenti a mérleg nyelvét.

Nem értek vele egyet

Tudom, hogy manapság ez borzasztóan nagy divat, és vannak olyan marketingesek, akik konkrétan mások hátán kapaszkodva szereztek ismertséget, de számomra ez az egész egyszerűen nem szimpatikus.

Én sosem kértem segítséget senkitől, hogy küldje ki az ajánlataimat. Amit elértem, azt egyedül értem el. A jövőben sem másokkal akarom eladatni a cuccaimat, minek vagyok akkor marketinges, ha saját magamnak nem tudom eladni? Ez tehát egy újabb érvem a nem mellett.

Összefoglalva tehát:

  1. Egy adott listán lévők nem akarnak mástól vásárolni.
  2. Anyagilag nem éri meg ezzel foglalkozni, konkrétan ráfizetés az egész.
  3. Nem tartom szimpatikus dolognak.

Ha nem is értesz egyet velem, gondold át még egyszer, és talán rájössz, hogy vannak ennél hatékonyabb eszközök is a vevőszerzésre.

6 Hozzászólások

Himer Csilla (#)

Sok igazság van Kati cikkében, amivel tapasztalati okok miatt én is egyet értek.

Szerintem három eset van, amikor ez működhet, viszont ezek közül az első kettő nem jutalékos ügy:

1. a partner ingyenes ajánlatát küldöm ki – természetesen csak akkor, ha annak van relevanciája a célcsoportommal

2. a partnerrel közösen nyújtunk valami termék- és/vagy szolgáltatáscsomyagot – szóval ehhez nekem is van közöm

3. a partnerek kiegészítő terméket/szolgáltatást nyújtanak az enyémhez képest.

Amúgy csak úgy bele a vakvilágba, csak azért, mert ugyanarra a célcsoportra lövünk, tényleg nem biztos, hogy nyerő.

2016. december 03. 23:31 Válasz

Klamerius Zsuzsa (#)

Az ötlet nagyon jó (lenne).
De Katival kell egyetértenem, mivel az emberek érdeklődési
körei annyira különböznek, hogy csak sértődések és félreértések sorozatát indítaná el.
Nekem, mint kezdőnek is jól jönne, de én ha igazán megbízom
valaki munkájában, akkor kitenném a honlapomra a weblapja címét (ki is teszem: pl: Katiét) és így elindulna valamiféle segítség egymás közt.
Sőt, szerintem az érdeklődési körei is változnának a különböző honlapokra látogatóknak. Tudom, lehet, hogy akkor pont elveszítenének vásárlókat emberek, de minél többen ismernek meg minél több félét, annál jobb lenne a feliratkozók és a vásárlók “tömege”. Az érdeklődést több féle irányba kellene irányítani.
További jó munkát kívánok mindenkinek!

2016. december 05. 17:11 Válasz

Takács Gergely (#)

Teljesen egyet értek veled, Kati. A nagy nehezen, sok munkával felépített brand-edet még jó, hogy nem fogod más reklámozásával veszélyeztetni.

2016. december 23. 13:07 Válasz

G. Péter (#)

Teljesen, totálisan egyetértek veled Katalin. Ez olcsó módszer mások hátán felkapaszkodni akaró, köpönyegforgató marketingeseknek (lásd: onlinekatapult a mailmaster, PJA és a marketingszoveg.com hátán…)

Mindent leírtál! 🙂 Gratula a cikkhez.

2017. január 11. 02:10 Válasz

    Gömöry Kati (#)

    Köszönöm szépen 🙂

    2017. január 11. 11:01 Válasz

Bálint (#)

Vajon mennyi jutalékot kaphat az egyik a másiktól? Egy 1 Ft-os könyv eladása után, ahol “elvileg” csak a szállítási költséget kell kifizetni, mennyi részesedése lehet(ett) a kiküldő partnernek?

2017. január 11. 12:56 Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.