Milyen gyakran posztolj a közösségi médiában?


Hány posztot kellene írni egy nap? Egy elég? Vagy inkább kettőt-hármat? Esetleg óránként???

Minden vállalkozó felteszi magának a kérdést, hogy milyen sűrűn kellene posztolni a Facebookon és egyéb közösségi média felületeken. A Buffer kutatása alapján készített egy látványos infografikát  a Sumall.com oldal. Igaz, ezek külföldi példák, de érdemes megnézni őket. Ebben a cikkben összefoglalom a lényeget, hogy naponta hány poszt javasolt a különféle közösségi média felületeken.

Facebook: max. 2 db / nap, afölött már drámaian visszaesik a lájkok és kommentek száma. (Van, akinél beválik az ennél több poszt, de saját tapasztalataim is azt mutatják, hogy a napi 3 posztolás már csökkenti az érdeklődést.)

Twitter: 3 db / nap az ideális, ha ennél több, enyhén csökken az aktivitás.

LinkedIn: 1 db / hétköznap (havi 20 db) már lehetővé teszi a követőid 60%-ának elérését.

Google+: 3 db / nap. Fontos, hogy rendszeresen posztolj, mert ha csökken a posztok száma, akkor az érdeklődés is csökken.

Pinterest: 5 db vagy több / nap – egyértelműen itt kell a legtöbbet posztolni! Ezzel érhető el a legdinamikusabb növekedés.

Instagram: 1,5 poszt / nap (átlagosan)

Blog: 2 db / hét – a kutatások szerint ha havi 3-5 db-ról havi 6-8 db-ra növeled a posztok számát, az majdnem megduplázza az érdeklődők számát. Saját vélemény: a legjobb, ha minél több blogbeegyzést írsz, de ami még ennél is fontosabb, az a rendszeresség. Annak nincs értelme, ha egyik héten mindennap van új poszt, utána meg hetekig semmi. 

Ezek a kutatási eredmények jó alapul szolgálhatnak a sikeres közösségi média kommunikációdhoz, de azért ne feledkezz meg róla:

  • Minden cég más és más, így teljesen természetes, hogy a közösségi kommunikációban is más módszerek hoznak eredményt. Ha neked már van egy jól bevált módszered, akkor ne cseréld le azért, mert nem illik bele az általános statisztikákba, vagy mert egy guru “azt mondta”.
  • Tesztelj! Ha nem próbálsz ki minél több lehetőséget, akkor nem fogod tudni, hogy melyik működik a legjobban.
  • A legfontosabb a rendszeresség. Inkább posztolj kevesebbet, de az rendszeres legyen, mert így a követőid tudják, hogy mire számíthatnak, ellentétben azzal, ha teljesen rendszertelenül posztolsz.

milyen gyakran posztol közösségi média infografika

A cikk alapjául ez az írás szolgált, infografika forrása itt.

Gömöry Kati

Gömöry Kati, a MarketingMánia marketing tanácsadója, a marketing fekete báránya.
Kisvállalkozóknak mutatja meg, hogyan lehet hatékonyan használni az online marketing eszköztárát.
Oszd meg, ha tetszett!
Share

2 Hozzászólások

Csaba (#)

Ez így mind szép és jó – DE – lehetetlen megcsinálni, vagy vegyek fel v. kit aki ontja a tartalmat? Hm…

2015. március 30. 18:40 Válasz

    Gömöry Kati (#)

    Kedves Csaba!
    Ennyi helyre posztolni tényleg gyilkos lenne, de nem szükséges mindegyik felületen jelen lenni. Ha végképp nincs rá idő, akkor elég a Facebook is. Oda azért nem annyira sok napi 2 poszt, igaz? A MarketingMániánál FB oldal kezelés szolgáltatásunk van, és tényleg ontjuk a posztokat – nem egy, hanem sok oldalra. Emellett még elég sokféle dologgal foglalkozunk. Szóval megoldható, ha az ember nagyon akarja. 🙂 A szolgáltatást egyébként pont azoknak találtuk ki, akiknek nincs kedve vagy ideje ezzel foglalkozni.

    2015. március 30. 20:02 Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.