woman-882567_960_720

Tipikus hibák, amelyekkel hazavágod a Facebook stratégiádat


A Facebook kommunikáció során elég könnyű hibákat elkövetni. 2 tipikus hibáról olvashatsz a cikkben:
1. Egyszemélyes bohócshow

Sokan azt hiszik, hogy a Facebookos siker azt jelenti, hogy megosztasz mindenféle szuper, vicces, megosztó és felháborító dolgot, az emberek odagyűlnek az oldaladra röhögni meg szörnyülködni, lájkolnak ész nélkül, és milyen jó lesz neked. Hát nem lesz jó.
Mutass nekem egy embert, aki pénzt keresett már azzal, hogy a boltja előtt összeverekedett a tömeg! A Facebook oldalad nem bohóckodásra van, hanem eladásra. Persze, nyilván nem lehet minden egyes posztban eladni, mert akkor nem megy senki az oldaladra. Olyan ez, mint a tévé:  a reklámokat is meg kell szakítani néha egy-egy filmmel, mert különben senki sem nézné. Tehát kénytelen vagy hasznos és olykor szórakoztató dolgokat is posztolni, de sose felejtsd el:
  • igenis kellenek posztok, amiben eladsz
  • igenis kellenek posztok, amelyek a weboldaladra terelik a látogatót, hogy ha nem is vásárolnak azonnal, legalább a vágy elkezdjen körvonalazódni bennük,
  • igenis posztold a blogbejegyzéseidet és a weboldalon tedd be a poszt alá a feliratkozási lehetőséget, vagy egy kapcsolódó, megvásárolható terméket, szolgáltatást

mert ha nem teszed, akkor ugyan mindenki remekül fogja érezni magát a Facebook oldaladon, csak neked fog felkopni az állad.

2. Nem arra használod, amire kell

Aapszabály a marketingben: szerezd meg az érdeklődő elérhetőségét (erre rengetegféle felület és eszköz van), majd ha megszerezted, akkor direkt marketing eszközökkel adj el neki.

A Facebookon nem igazán működik az, hogy elkezded reklámozni a cuccodat, és várod, hogy majd megveszik. Példa: valaki elkezd hirdetni egy több tízezer forintos tanfolyamot, és csodálkozik, hogy az emberek csak kattintanak, de nem vásárolnak. Pedig teljesen logikus. Az illető vétett a marketing alapszabálya ellen. A helyes út: 1. megszerzed az érdeklődő elérhetőségét, 2. bizonyítod neki,hogy érdemes nálad vásárolni (csali, hírlevél, ingyenes anyagok segítségével) és ha ez megvan, akkor 3. kiépül a bizalom, és 4. vásárolni is fog. De ha egyből letámadsz egy idegent, aki akkor találkozik életében először a cégeddel, akkor fergeteges eredményekre ne számíts.

Persze, nem minden esetben van így, mert ha pl. a kedvenc parfümödet akarod megvenni, akkor simán vásárolhatsz egy reklám hatására akkor is, ha a céget akkor látod először. De én pl. hiába hirdetném a marketing tanfolyamaimat olyan embereknek, akik sosem találkoztak még velem – mert nem tudnák, miért kéne azonnal megbízniuk bennem, és nem vennék meg. HA VISZONT a feliratkoztatást hirdetem, akkor van esélyük megismerni, és kiépülhet a bizalom.

Ha nem a megfelelő módon használod a Facebookot, akkor a sikerek is  elmaradnak, és akkor jönnek a “jaj, ez a Facebook nem ér semmit” szövegek.

Profi Facebook marketingre van szükséged? Tanuld meg a Facebook Marketing tanfolyamból, most AJÁNDÉKKAL! Kattints ide >>>

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.