10 ok, amiért nem teljesít jól az e-mail marketinged


Annak ellenére, hogy már évek óta temetik, a hírlevél és az e-mail marketing köszöni szépen, kiválóan érzi magát, és remekül működik. Ha úgy érzed, hogy nem eléggé eredményes az e-mail marketinged, annak több oka is lehet, ezeket gyűjtöttem össze ebben a bejegyzésben. Változtass rajtuk és látni fogod a hatását az eredményeken!

#1 HIBA: Nem csinálod, vagy csak alig

Amikor e-mail marketingről beszélgetek az ügyfelekkel, gyakran mondják: “Hát én nem igazán hírlevelezek…” “Nincs kedvem hozzá, nem szeretek leveleket írni…” Drágám! Mit gondolsz, mi marketingesek miért küldözgetünk annyi hírlevelet? Szerinted unatkozunk, és nem tudjuk mibe ölni a kreatív energiáinkat? A frászt! Azért hírlevelezünk, mert minden egyes megírt levéllel pénzt keresünk. Ez nem olyan, mint amikor az anyósodnak kell fogcsikorgatva levelet írnod! A hírlevélben kedves embereknek írsz, akik vásárolni szoktak tőled. Úgyhogy szedd össze magad és csináld! Vagy ha végképp nem vagy rá képes, akkor szervezd ki, sok cég foglalkozik szövegírással. 

#2 HIBA: Félsz, hogy “sok” leszel, ezért nem küldesz ki elég levelet

Ma már nincs olyan, hogy “sok”. Mivel mindenhonnan ömlenek, dőlnek ránk a reklámok, az a mázli, ha egyáltalán eljutsz az emberek ingerküszöbéig! Szóval ne félj attól, hogy sok vagy, mert ANNAK IS KELL LENNED! A csapból is neked kell folyni. Már nem működik az, ami mondjuk 2-3 éve, hogy kiküldtem egy kampányban 2 levelet és jöttek a vásárlók. Ma már meg kell küzdeni azért, hogy ugyanez a mennyiség meglegyen. (Gigászi küzdelem: pár levéllel többet kell gyártani.)

#3 HIBA: Nem építed a listádat

A listaépítést sosem szabad abahagyni! Bár vannak olyan vállalkozások, amelyek stabil és hűséges vásárlói bázissal rendelkeznek, amelyből vígan megélnek, de:

  • Ez a bázis idővel csökkenni fog. Ez normális: mindig lesznek, akik idővel “kikopnak”, mert már nem érdekli őket a téma, nem aktuális, találtak másik helyet, ahonnan vásárolhatnak stb.
  • Különösen igaz ez olyan iparágak esetében, ahol időben behatárolt, hogy meddig van szükség a termékeidre, szolgáltatásaidra: pl. a gyerekruha webáruházat akármennyire is imádják a vevői, egy idő után a kisgyerek megnő, és nem lesz már szüksége gyerekruhákra; az álláskeresőknek szóló tanácsok csak addig hasznosak, amíg az olvasójuk munkát nem talál; társkereső szolgáltatásokra csak addig fog fizetni a delikvens (legalábbis remélhetőleg), amíg párra nem talál stb.
  • Vagy egész egyszerűen csak mindent megvettek már, amit lehetett és nem tudsz már mit eladni nekik. Például nekem is vannak olyan ügyfeleim, akik már minden tanfolyamomat megvették; ha nem készítek új tanfolyamot, akkor nem tudok mit eladni nekik, hiába hűséges vevők.
  • És egyébként is: miért ne szereznél még több bevételt, ha ez lehetséges? 🙂

Ha pedig nem rendelkezel a fent említett hűséges és stabil bázissal, akkor aztán tényleg nem kérdés, hogy folyamatosan gyűjtened kell a feliratkozókat – ennek hiányában folyamatos lesz a bizonytalanság és a bevételingadozás! Egy szó mint száz, muszáj folyamatosan új feliratkozókat szerezni.  

#4 HIBA: Kifacsarod a listádat, mint egy citromot

Az előző ponthoz kapcsolódik: ha teljesen kizsigereled a listádat, akkor egy idő után már nem fogsz tudni nekik eladni. Elegük lesz az ezerszer ismételt reklámokból, már mindent megvettek, amit akartak, kihoztad a maximumot a listából.

Ezért lényeges, hogy:

  • mindig legyenek a listádon új emberek, akiknek még a régi ajánlataid is újdonságot jelenthetnek (tudod, az újszülöttnek minden vicc új),
  • a régieknek pedig mindig kínálj újdonságokat! Ennek hiányában az e-mail marketinged “bepunnyadhat”, eredménytelenné válhat. Pedig lehet, hogy a hiba nem az e-mail marketingben van, hanem az ajánlataidban!

#5 HIBA: Nem szegmentálsz

Vagyis mindenkinek ugyanazt küldöd ki, függetlenül attól, hogy 2 perce iratkozott fel vagy már 5 éve olvassa a leveleidet, vásárolt már vagy még sosem. Ez hiba! Teljesen máshogy kell kommunikálnod azzal, aki már vásárolt tőled, mint azzal, akit még meg kell győznöd előtte arról, hogy nem vagy csaló és nem fogja őt átvágni a vállalkozásod. Könnyen belátható, hogy a vásárlási ciklus más és más pontján álló embereket más és más szöveggel, ajánlattal stb. kell megkínálni – vagyis szegmentálni kell, kisebb csoportokra bontani a listád és személyre szabottan kommunikálni velük!

És ne feledkezzünk meg a régi, hűséges vevőkről sem: ugye megérdemelnek egy kis plusz törődést, jobb ajánlatokat, csak nekik szóló akciókat? Téged is idegesíteni szokott, amikor azt látod, hogy pl. a mobilszolgáltatódnál az új ügyfeleket mindenféle szuper akciókkal várják, a régi, hűséges előfizetők pedig le vannak sajnálva? Ugye, milyen igazságtalan ez? Mikor éppen hogy a hűséget kellene meghálálni, azt, hogy a mai világban, amelyben nem épp a hűség a legfőbb erény, valaki évek óta visszajár hozzád vásárolni. Becsüld meg őket és kommunikálj velük máshogyan! 

Black Week a MarketingMániánál –

50% kedvezmény minden tudásanyagra:

#6 HIBA: Nincs fókusza a leveleidnek

Egy levélben egy dologra fókuszálj! Másoknál is gyakran látom ezt  hibát, és naná, hogy én is elkövettem már. Ha el akarsz adni valamit, akkor abban a levélben semmilyen más link ne szerepeljen! Velem is előfordult, hogy nagyon szerettem volna, ha jelentkeznek a tanfolyamomra, ezért a levélbe beletettem egy ingyenes anyag linkjét is. Képzelheted… Mindenki az ingyenes anyagra kattintott, és senki sem vásárolt. Hiba tehát, ha telepakolod a levelet mindenféle blogbejegyzés és egyebek linkjével. Ha azt akarod, hogy vásároljanak, akkor semmilyen más linket ne tegyél a levélbe, úgy tedd bele a hasznos infókat, hogy ne kelljen sehova kattintani. Csak egy út legyen: ami a vásárláshoz vezet!

#7 HIBA: Nem építesz fel automatizált rendszereket

A hírlevélküldőd nemcsak kampányolásra lett kitalálva, hanem arra is, hogy szuper sales funneleket építs fel a segítségével. Olyan automatizált rendszereket, amelyek futószalagszerűen szállítják neked az ügyfeleket, így két legyet üthetsz egy csapásra: 1. gyakorlatilag akár ingyenesen szerezhetsz feliratkozókat, mert a belépő termék segítségével finanszírozni tudod a hirdetéseidet, 2. nem kell mindig izzadnod a kampányokkal, mert az automata rendszer folyamatosan és automatikusan hozza a vevőket. Találós kérdés: szerinted miért épített már fel minden marketinges ilyen rendszert? Ja kérem, unatkozunk. 😉

#8 HIBA: Nem tartod karban a listádat

A hírlevéllista olyan, mint egy cuki háziállat, foglalkozni kell vele, karban kell tartani. Folyamatosan érdemes figyelni a feliratkozókat: ha azt látod, hogy pl. elgépelte a nevét vagy e-mail címét, akkor javítsd. Azokat a címeket, amelyekről visszapattannak a levelek, töröld, mert a kézbesítési arányaidat fogja rontani! Én nem biztatlak olyasmire, hogy törölj bárkit is a listádról, mert sosem lehet tudni, kiből lesz vevő – de a fentieket mindenképpen érdemes megtenni!

 

#9 HIBA: Félsz attól, hogy leiratkoznak

A leiratkozás teljesen természetes jelenség, és nem feltétlenül van köze ahhoz, hogy mennyi vagy milyen hírlevelet írsz. Oké, a feltűnően pocsék levelek nyilván sokakat elriasztanak, de a tieid nyilván nem ilyenek 🙂 Ne sajnáld azokat, akik leiratkoztak: ők nyilván nem tartoztak a célcsoportodba. Miért fizetnél olyan emberek után, akik úgysem vásárolnak?

#10 HIBA: Nem hasznosítasz újra

Neeem, nem a környezettudatos életről lesz most szó, hanem az e-mailjeidről! Az e-mail marketingben iszonyúan fontos, hogy folyamatosan figyeld a hírleveleid eredményességét. Amelyik levél / tárgymező jól teljesített, azt nyugodtan használd fel később is! Ezzel egyrészt energiát, időt is spórolsz, másrészt pedig nem kell újra és újra megváltanod a világot, hanem egyszerűen csak azt használod, ami már bevált. Könnyítsd meg a saját dolgodat! 

#11 HIBA: Nem használod ki a legkedvezőbb lehetőséget

Nyilván te is tudod, mert már írtam róla, hogy Black Week van a MarketingMániánál. 50% kedvezménnyel kaphatóak a tudásanyagaink.

Nézd, ha ezt az alkalmat nem használod ki, akkor nem tudom, mit mondhatnék… de TUDOM, hogy te az okosak táborába tartozol! Az okosak pedig tudod mit csinálnak most? A webáruházunkban vásárolgatnak élvezettel, mert tudják, hogy a tudás ezerszer többet ér, mint a huszadik pár uncsi cipő vagy az akciós kenyérpirító, esetleg az 5 centivel nagyobb lapostévé! Kattints és válassz, hogy milyen tudásra van szükséged:

 

Gömöry Kati

Gömöry Kati, a MarketingMánia marketing tanácsadója, a marketing fekete báránya.
Kisvállalkozóknak mutatja meg, hogyan lehet hatékonyan használni az online marketing eszköztárát.
Oszd meg, ha tetszett!
Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.