10 Facebook poszttípus, amit imádni fognak a követőid


Hogyan készíts érdekes, izgalmas, szórakoztató posztokat a Facebook oldaladra? Ebben a cikkben ehhez adunk néhány ötletet!

Teljesen normális, ha nincs mindig egyformán ihleted, és nem jut eszedbe semmilyen ütős téma, amiről írhatnál. Ha most is ebben a stádiumban vagy, akkor szemezgess az alábbi poszt-ötletek közül, szabd át a saját vállalkozásodra őket, és élvezd az aktivitást!

1. Listázz!

Akár blogbejegyzésről, akár Facebook posztról van szó, mindig nagyon népszerűek a különböző listák. Ezek mellett senki nem megy el csak úgy, mindenki el akarja olvasni őket! Lista, checklista, x db tipp, x db ötlet, x db titok, ez mind működik.

Például:

Fodrász: 10 dolog, amivel gyilkolod a hajadat anélkül, hogy tudnál róla

Marketinges: 10 Facebook poszt típus, amit imádni fognak a követőid

Pszichológus: 5 tipp, hogy ma este ne gyomorgörccsel bújj ágyba

Pénzügyi tanácsadó: 7 gyorstipp, amivel 3 napon belül pénzt szerezhetsz

Karriertanácsadó: A sikeres állásinterjú 5 titka

…és folytathatnám a sort. Te össze tudsz szedni ilyen tippeket, titkokat, amelyekből listát készíthetsz? Hajrá, és már mehet is a Facebookra!

2. Kulisszatitok

A vevők imádják, amikor apró kulisszatitkokat osztasz meg velük, illetve amikor informálod őket. Ugye, neked is eszedbe jutott már egy-egy boltban, hogy milyen jó lenne beosonni a zárt ajtók mögé, körülnézni a raktárban, vagy éppen a gyárban, ahol a termék készül, és ahova egy egyszerű vásárló sosem teheti be a lábát?

Nos, a vevők, érdeklődők is így vannak ezzel! És ha nem is osonhatnak be hozzád, a posztokban azért adhatsz számodra egy kis betekintést.

Profi fényképezőgép előny, de legalább egy kamerás mobiltelefon mindenképpen szükséges! 🙂

  • Megérkezett az új szállítmány? Fotózd le a tele kamiont, a nagy papírdobozokat, a zsúfolásig teli raktárat, ahol hegyekben állnak az áhított termékek!
  • Készülsz postára adni a megrendeléseket? Fotózd le a becsomagolt termékeket, a jókora csomaghalmot az autód hátsó ülésén, amivel épp mész a postára, fotózd le a csapatot csomagolás és borítékcímzés közben!
  • Elakadt a szállítmány? Csúszik a rendelés? Ne félj megosztani a követőkkel, mert így képben lesznek, és tudni fogják, mire számíthatnak.

  • Továbbképzésre, konferenciára, tanfolyamra mentek? Készüljön kép a csapatról, hiszen az sem mindegy a vevők számára, hogy tudják: ti most is az ő érdekükben tanultok, képzitek magatokat!
  • Fotózd le a csapatodat munka közben, jókedvűen vagy éppen leamortizáltan, félig alva vagy zombifejjel, céges partin, óriáspizzával, csapatépítő tréningen, közös biliárdpartin, vagy ami éppen adódik! Így nem egy arctalan cég lesztek a vásárlók számára, hanem hús-vér emberek, akiket ismeretlenül is közel érezhetnek magukhoz, mint egy szappanopera-szereplőt a tévéből 🙂

3. Őszinteség

Az emberek annyi hazugságot hallgatnak nap mint nap, hogy már üdítő változatosságot jelent nekik, ha őszinteséget látnak valahol.

Sőt, már az is működik, ha az a valami őszintének tűnik.

Ha egy posztban őszintén és kendőzetlenül írsz, az azért jó, mert emberi. Senki sem tökéletes, a vásárlóid sem azok, és sokkal emberközelibb, ha látják, hogy más is hibázhat, másnak is lehet rossz napja, mással is előfordult, hogy nagyon alulról kezdte, és aztán mégis vitte valamire.

Amikor sikeres emberek életrajzát olvasom, sokkal inspirálóbbnak találom az olyan történeteket, amelyek arról szólnak, hogy

Szegény volt, de képes volt meggazdagodni…

Nem értett semmihez, de utána profivá képezte magát egy területen, és ma világhírű szakember, aki 150 országban tartott már előadásokat teltház előtt…

Munkanélküli volt, mégis képes volt felépíteni egy vállalkozást, ami működik…

100 kiló volt, de le tudott fogyni és ma már ő segít másoknak, hogy leadják a súlyfeleslegüket…

Az olyan történetek, amelyek arról szólnak, hogy az illető már eleve gazdag volt, vagy protekciós, nem igazán inspirálóak. De ha olyan sztorikat olvas az ember, mint amilyeneket az előbb felsoroltam, akkor a többiek elhiszik, hogy tényleg lehetséges és elérhető akár számukra is a kitűzött cél. Ettől lesznek ezek az emberek hitelesek. Például Schobert Norbi sem lenne annyira hiteles, ha nem fogyott volna le, hanem például eltitkolta volna, hogy valaha túlsúlyos volt.

Az őszinteség igenis működik, és az ilyen jellegű posztok is működnek.

4. Hitelesség

A követők IMÁDJÁK az olyan posztokat, amelyekből kiderül:

  • nemcsak árulod az adott terméket, hanem használod is

Egyszer hallottam egy történetet: egy dohánygyár tulajdonosát egy társaságban megkínálták az általa gyártott cigarettával. Ő ezekkel a szavakkal hárította el: Mi csak gyártjuk ezt a sz*rt, nem fogyasztjuk! – Szerinted mennyire lehet hiteles valaki, aki így áll hozzá az általa forgalmazott termékekhez?

  • ha használod, akkor már tudod ajánlani is, méghozzá hitelesen. Tudsz válaszolni a kérdésekre, és ha ismered az ügyfél igényeit, akkor a megfelelő terméket tudod ajánlani a számára. El tudod mondani, hogy pontosan mire számíthat, és ha valami nem igazán megfelelő a számára, akkor le tudod beszélni róla, és tudsz ajánlani helyette valami mást.
  • nemcsak az ügyfelek pénze kell, hanem ismered is őket – pl. emlékszel arra, hogy legutóbb mit vásárolt, milyen terméket szeret, mit szokott vinni. Egy Facebook oldalon, ahol sok kérdés elhangzik hozzászólásokban, ezek nagyon is fontos dolgok!

5. Nyálcsorgatás

Melyik az a terméked, amelyiket nagyon szeretnek az ügyfelek? Megvan? Akkor mutass róla képet, amin tömegesen szerepel ez a termék! A követők vágyakozni kezdenek…lájkolnak….és vásárolnak:)

Fonal webáruház Facebook oldalára tettük ki ezt a posztot, ami egyetlen forint ráfordítás nélkül hozta az itt látott eredményt:

6. Tesztkérdés

Nagyon jól működnek és aktivizálnak azok a posztok, ahol több válaszlehetőség közül kell kiválasztani a megfelelőt.

Kétféle változata van:

  • amikor meg kell mondani a helyes választ (némi gondolkodást, utánajárást, elmélyülést igényelhet a kérdés nehézségétől függően)
  • vagy a saját véleményét kell elmondania a válaszadónak, mint például ennél a posztnál, amit a Fressnapf oldalán láttam:

7. Játék, kvíz

Mindenki szeret játszani, és egy-egy jópofa kvízzel, játékkal feldobhatod a hangulatot a Facebook oldaladon. Biztosan te is láttál már a hírfolyamodban egy-egy matekpéldát, amelyen remekül össze lehet veszni, amikor többféle eredmény jön ki az embereknek.

Nos, a cél itt nem az összeveszés, hanem néhány vidám perc szerzése, ami sikerélménnyel társul, vagyis pozitív érzések kötik majd a látogatót az oldaladhoz. A játék akkor az igazi, ha a saját üzleteddel tudod összekötni. A Túró Rudi ezt rendszeresen és nagyon zseniálisan csinálja.

Amíg az emberek eljátszadoznak a pöttyös feladványokkal, tuti, hogy kedvük támad megenni egy kis Túró Rudit:

8. Előtte-utána

Az előtte-utána képeket mindig imádják az emberek. Ha olyan jellegű vállalkozásod van, ahol ilyen képeket tudsz csinálni, ne hagyd ki ezt a lehetőséget!

(Ha erre nincs lehetőséged, akkor lépésenként bemutathatod az alkotás folyamatát, pl. hogy készül el egy munkád, egy terméked, ez is érdekes lehet.)

9. Ti küldtétek!

Ha olyan terméket árulsz, amiből a vásárló készíteni fog valamit (pl. fonalból kötni-horgolni, scrapbook alapanyagokból scrapbook albumot készíteni, gyöngyökből ékszert készíteni stb.), akkor szorgalmazd, hogy küldjenek be képeket a kész alkotásokról, és tedd ki őket a Facebook oldaladra!

Több előnye is van ennek:

  • egyrészt mások is látják, hogy elkötelezett és lelkes vevőid vannak, akik szívesen vásárolnak nálad,
  • a kész alkotások bennük is felkeltheti az alkotókedvet, ötleteket, inspirációkat adhat, és felhívhatja a figyelmet olyan termékekre, amelyek addig esetleg elkerülték a figyelmét.
  • megnöveli a „dicsekvési kedvet”, így mások is lelkesebben küldik majd be az alkotásaikat.

Össze is kötheted ezt egy jó kis nyereményjátékkal, sorsolással.

10. Egy érdekes kép? Legyen több!

Ha szeretnél megosztani egy érdekes képet, sokkal jobban jársz, ha keresel mellé ugyanabban a témában még többet, és egy egész képcsokrot osztasz meg!

Ezt a Stylish Eve nevű oldal zseniálisan csinálta, és több kép mindig érdekesebb, mint egy, az emberek szívesen végigkattintják, és meg is osztják a képeket. Sőt, a hozzászólók még saját fotóikat is feltöltik, ha az passzol a képgyűjteményhez. Próbáld ki!

Ha fontos számodra a profi Facebook kommunikáció, akkor érdemes beszerezned a “Facebook Poszt Tervezés lépésről lépésre” anyagunkat (ára: 2900 Ft). Ez az anyag egy puska/sorvezető, amelynek segítségével meg tudod tervezni akár hetekre, hónapokra előre a Facebook posztjaidat. Letölthető és kinyomtatható tervező táblázattal, Excel táblával (azok kedvéért, akik nem akarnak nyomtatni), részletes ötlet-és témalistával.  Akár ingyen is tiéd lehet az anyag, ha Karácsonyi Akciónkban bármilyen tanfolyamot vásárolsz nálunk – sőt, nemcsak ez az egyetlen ajándékunk >>>

 

 

Oszd meg, ha tetszett!
Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.