10 ok, amiért nem teljesítenek jól a Facebook posztjaid

10 ok, amiért nem teljesítenek jól a Facebook posztjaid

Számtalan oka lehet annak, ha a Facebook posztjaid nem teljesítenek úgy, ahogy szeretnéd. Ezek közül gyűjtöttem össze a 10 legfontosabbat, lássuk is őket!

Nincs időd a posztírásra, inkább profira bíznád ezt a feladatot? 10 éve írunk posztokat kisvállalkozóknak, neked is tudunk segíteni! Nézd meg csomagajánlatainkat >>>

.

1. Nem posztolsz rendszeresen

Tudomásul kell venned, hogy nem fogod elérni az emberek ingerküszöbét, ha csak néha-néha posztolsz, amikor éppen eszedbe jut. Mégis mit vársz attól, hogy pár hetente, havonta kiteszel valamit a Facebook oldaladra? A Facebook posztírás szolgáltatásommal kapcsolatban néha megkeresnek olyanok, akiknek az az elképzelésük, hogy “legyen hetente 1-2 poszt”. Az ilyet el sem vállalom, mert ilyen kevés posztnak nem igazán lenne értelme. Rendszeresen kell posztolnod ahhoz, hogy valóban eljuttasd az üzenetedet a célcsoportodhoz, és jelen legyél a fejükben.

Persze lehet, hogy tényleg csak ennyire van időd, heti 1-2 posztra. Ha így van, akkor ellensúlyozd azzal, hogy:

  • ezek tényleg ütős posztok legyenek,
  • és emeld ki őket úgy, hogy több napig fusson a hirdetés, így folyamatosan szem előtt leszel a posztjaiddal.

2. Nem a megfelelő időben posztolsz

Egy poszt sikerességét rendkívüli módon befolyásolja, hogy a megjelenésekor milyen reakciókat kap. Ha azonnal elkezdenek jönni a lájkok és reakciók, akkor sokkal jobbak lesznek az elérések, sokkal eredményesebb lesz az adott poszt.

Éppen ezért fontos a jó időzítés! Ha vasárnap este tízkor jut eszedbe egy jó ötlet, nem biztos, hogy abban a percben érdemes lesz kiposztolni, mint ahogy az éjjel kettő vagy a hajnali öt sem a legszerencsésebb időpont. Ezek persze szélsőséges példák, de mindig érdemes figyelembe venned, hogy miről szól az adott poszt, és mikor a legideálisabb azt a világ elé tárni.

Ha csak egy vicces posztról van szó, akkor azok nyugodtan mehetnek hétvégén, amikor a célcsoport pihen és lazul, vagy reggel hatkor, amikor a delikvens a vécén ülve pörgeti a hírfolyamot. Ha viszont az eladás a célod, akkor érdemesebb olyan időszakban közzétenni a posztot, amikor semmi sem állhat a vásárlás útjába. Amikor reggel 7-kor a sárgabusz alsó lépcsőjén kapaszkodik a reménybeli vevő, nincs akkora esélye a vásárlásnak, mint mondjuk reggel 8-9 között, amikor már beért a munkahelyére, megitta a reggeli kávéját és éppen az e-mailjeit és a közösségi oldalakat böngészi.

A Facebook segít neked abban, hogy tudd, mikor a legaktívabb a célközönséged.

A Facebook oldalad Elemzések menüpontjában mindegyik napra vonatkozóan meg tudod nézni, hogy a nap melyik órájában a legaktívabb a célközönséged, mikor érheted el őket a leghatékonyabban. Az egeret a megfelelő nap fölé kell vinni, és máris láthatod:

.

.

Ezt a menüpontot itt találod:

https://www.facebook.com/oldaladneve/insights/?section=navPosts

(oldaladneve ⇒ értelemszerűen helyettesítsd be a saját oldalad nevével)

Válaszd az ideális időpontot a posztod számára, és használd az időzítés funkciót!

.

3. Nem a lényegre koncentrálsz

Biztosan téged is lenyűgöz, amikor valamelyik Facebook oldalon látsz egy posztot rengeteg lájkkal, és arra vágysz, hogy a te posztjaid is ennyire népszerűek legyenek.

Nem szabad elfelejteni azonban, hogy te nem egy viccoldalt üzemeltetsz (mert ott aztán ezrével röpködnek a lájkok), hanem egy profitorientált vállalkozás Facebook oldalát. Vagyis nem feltétlenül az a lényeg, hogy ezren lájkolják a posztodat, hanem sokkal inkább az, hogy vásároljanak. Természetesen szuper dolog a sok lájk, hiszen egy vírusszerűen terjedő poszt újabb és újabb érdeklődőket hoz a vállalkozásodnak, és a már meglévő vevőket is emlékezteti arra, hogy a világon vagy. De ha egy poszt nem kap annyi kedvelést, attól még lehet sikeres – például mert az emberek ahelyett hogy lájkolnának, inkább a linkre kattintanak, és vásárolnak. És ez a lényeg, nem igaz?

.

4. Mindig ugyanolyan, vagy egyre jobb eredményeket vársz

Amikor az oldalad heti eredményeit nézegeted, elkeseríthet, ha azok rosszabbak, mint az előző héten. Pedig ilyen apróság miatt teljesen felesleges depresszióba esni, hiszen teljesen normális, hogy a posztjaid nem fogják mindig ugyanazt az eredményt hozni, az pedig teljes képtelenség, hogy mindig egyre jobbak és jobbak legyenek az eredmények!

Részemről bár fontosnak, de egy szint után károsnak is tartom a különböző analitikák folyamatos, görcsös elemezgetését, időnként érdemesebb a józan paraszti észre hagyatkozni és a valós, tényleges eredményekre figyelni. (Magyarul: kit érdekel, hogy hány százalékkal csökkent ez vagy az, ha dőlnek a vásárlók a webshopodba? Ugyanígy: mire jó az, hogy a statisztikák csodásak, csak közben épp csődbe mentél?)

Természetesen ha a csökkenő eredmények állandósulnak, akkor érdemes felülvizsgálni a posztolási stratégiádat, valamin biztosan változtatni kell!

.

5. Irreális elvárásaid vannak

10 évvel ezelőtt még reális elvárás volt az, hogy kiteszel egy posztot és várod, hogy özönlenek a lájkok és a vásárlók. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, mégis sok olyan Facebook-felhasználó van még mindig, aki leragadt ebben az aranykorban, és azt hiszi, hogy manapság is könnyen el lehet érni ilyen eredményeket. A helyzet azonban az, hogy azóta volt már egy Facebook Zerónk, és a posztok organikus elérése borzasztóan lecsökkent.

Vannak olyan marketingesek, akik azt hangoztatják, hogy ha ügyesen posztolsz, akkor nem számít a Facebook Zero, mert úgyis szuper eredményeid lesznek. Sajnos ez nem igaz. Szépen felépített és kezelt Facebook oldalaknál, ahol éveken keresztül aktívan posztoltak és a vállalkozás tulajdonosa elkötelezett követőtábort épített magának, viszonylag jó eredmények érhetőek el még így is, ám az ilyen oldal ritka, mint a fehér holló. És gyakran látom ügyfeleknél, hogy amikor posztírást rendelnek a teljesen elhanyagolt oldalukra, akkor elvárják, hogy pikk-pakk ugyanilyen eredményeket hozzon.

Ez körülbelül olyan elvárás, mint ha beállítanál egy konditerembe 150 kilósan, és a személyi edzőt meg a kondigépeket hibáztatnád, mert 2 hét múlva még nem fogytál 50 kilót és nincs kockahasad.

Természetesen ügyes posztolással az ilyen oldalakat is fel lehet hozni a mélyből, de nem 5 perc alatt.

A következő 2 pont szorosan kapcsolódik az előzőhöz:

.

6. Nem emeled ki a posztokat

Ahogy az előző pontnál említettem, vannak olyan oldalak (nagyon kevés), akik organikus úton is el tudnak érni jó eredményeket, de még nekik is ajánlott a posztok kiemelésével javítani azokon.

Kezdő oldalaknál, elhanyagolt illetve kevés lájkolóval rendelkező oldalaknál mindenképpen ajánlott a posztok kiemelése.

A legtöbb Facebook posztírással foglalkozó ügynökség egyáltalán nem foglalkozik a posztok kiemelésével. Persze megértem, hogy nincs kedvük ezzel az amúgy életbevágóan fontos feladattal foglalkozni, nekem is kb. napi egy-másfél órámat veszi igénybe az ügyfeleim posztjainak kiemelése és az ehhez kapcsolódó feladatok, de ragaszkodom hozzá, mivel erre egész egyszerűen szükség van!

De nemcsak az ügynökségek, hanem maguk a kisvállalkozók is meg szokták ezt spórolni. Őszintén szólva ezt egyáltalán nem értem: ha időt és energiát fordítanak egy poszt megírására, akkor nem lenne szabad sajnálni azt a kis időt és pár száz forintot a poszt kiemelésére.
Hány Facebook oldalon látom a jobbnál jobb posztokat, amelyeket alig lát valaki, mivel sosem emelik ki őket! Ez pazarlás! Meg kell érteni, hogy a Facebook Zero óta (igazából régebb óta, de ma már mindenképpen) muszáj pénzt áldozni arra, hogy a Facebook posztok minél több emberhez eljussanak.

Jelenleg a kiemelés minimális díja 400 Ft (nálam legalábbis, előfordulhatnak azonban eltérések), de ha minden egyes posztra nem szeretnél ennyit költeni, az sem gond, hiszen menet közben bármikor le tudod állítani, ki tudod kapcsolni a hirdetést.

.

7. Nincs követőtáborod

Szintén fontos megemlíteni, hogy ha nem igazán építettél követőtábort, nem kérted a vásárlóidtól, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre, kövessék a Facebook oldaladat vagy bármilyen más módon maradjanak kapcsolatban a cégeddel, akkor gyakorlatilag egy “hideg” tömegnek posztolsz.

Sokkal könnyebb dolga van annak, aki már kiépített egy személyes kapcsolatot az ügyfeleivel, és ezzel a “forró” célcsoporttal kommunikál. Ennek kiépítéséhez rendszeres kommunikációra van szükség. Minél jobb és személyesebb a kapcsolatod az ügyfeleiddel, annál szívesebben fognak követni téged a közösségi média felületein is, és annál könnyebb lesz meggyőznöd az új érdeklődőket arról, hogy jó helyen járnak.

.

8. A nagyokhoz hasonlítod magad

Egy pár száz lájkos Facebook oldallal értelemszerűen nem várhatsz olyan eredményeket, mint amiket például a Túró Rudi milliós követőtáborral rendelkező oldalán láthatsz.

Ha matekozol egy kicsit, mindjárt rájössz, hogy nem is nehéz elérni ezeket az arányokat: ha egy poszt egy 1 millió lájkolóval rendelkező oldalon kap 1000 lájkot (hűha!), az arányaiban olyan, mintha egy 1000lájkos oldalon kapna 1-et. Így már nem is olyan lenyűgöző az az eredmény, igaz? Te sokkal jobbat tudsz ennél! De ne hasonlítsd magad a “nagyokhoz” és ne várd azt, hogy egy kis oldalon ezernyi lájk fog érkezni, mert ez nem életszerű.

.

9. Erős kezdés után gyenge visszaesés

Megfigyeltem, hogy azokon a Facebook oldalakon, ahol sokáig szinte semmi sem történt, a rendszeres posztolás elkezdése után kiemelkedő eredmények születnek, nagy az aktivitás, de ez egy idő után némileg mérséklődik. Ez normális, az emberek hozzászoknak a rendszeres tartalomhoz és már nem számít akkora kuriózumnak, viszont megvalósult a cél: felkeltetted az érdeklődést, és folyamatosan jelen tudsz lenni a posztjaid által a célcsoportod fejében! Most már nem fognak egykönnyen megfeledkezni rólad!

.

10. Nem veszed figyelembe a világ eseményeit

A posztok elérései, a kiemelések és úgy egyáltalán a Facebook hirdetések sikeressége szorosan összefügg a világ eseményeivel. Hogy néhány konkrét példával éljek:

Karácsonykor még az is vadul hirdetni kezd, aki egyébként nem szokott, így az ünnepeket megelőző időszakban a hirdetés kínkeservessé és drágává válik, a posztok a szokásosnál rosszabbul teljesítenek, hiszen nagy a verseny. Karácsony után azonban hirtelen kirobbanóan sikeressé válnak a posztok egy rövid időre, de aztán szépen helyreáll a szokásos rend. Ugyanez a tendencia volt megfigyelhető az áprilisi választások előtt, amint véget ért a választási kampány, a Facebook posztok elérései ismét repülőrajtot vettek. Mindig öröm az ilyen, de azt is tudni kell, hogy nem tart örökké. Olyan, mint amikor követ dobnak egy tóba: egy ideig vadul hullámzik a víz, de aztán lenyugszik és helyreáll a rend – a Facebookon is így mennek a dolgok..

Ha a fenti szempontokat figyelembe veszed, akkor reális elvárásokkal fordulhatsz a Facebook posztjaid felé, és azok sikeresebben teljesítenek majd.

Nincs időd a posztírásra, inkább profira bíznád ezt a feladatot? 10 éve írunk posztokat kisvállalkozóknak, neked is tudunk segíteni! Nézd meg csomagajánlatainkat >>>

Oszd meg, ha tetszett!
Share

 

2 hozzászólás

  1. Katalin szerint:

    Hasznos cikk, köszönöm!
    Az elemzéseknél a Csendes-óceáni időzónával kell törődni, vagy az csak valami szokásos Facebook hiba?

    • Gömöry Kati szerint:

      Köszönöm! 🙂
      Nem kell vele törődni, valami időbeállítási hiba, a lényeg a többi. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Töltsd le ingyenesen a 2023-as Marketingnaptárt!
This is default text for notification bar