Te is aktív Facebook felhasználó vagy, igaz? De vajon mindent tudsz Mark Zuckerberg közösségi oldaláról? Vajon kihasználod a Facebook marketing összes lehetőségét?
Következzen 5 olyan infó, amit mindenképpen érdemes tudni a Facebookról!
1. Az emberek gyakran el szokták felejteni, hogy a közösségi oldalak nemcsak a közösségi marketing helyszínéül szolgálnak, hanem keresőoptimalizálás szempontjából is tökéletesek. A Facebook lájkok, megosztások is hozzájárulnak ahhoz, hogy weboldalad előrébb kerüljön a Google találati listájában. Mit érdemes megtenned ennek érdekében:
2. Mivel a Google és a Facebook riválisok, ezért nem meglepő, hogy a Google+ keresőoptimalizálás szempontjából sokkal többet ér, mint konkurense. (Viszont a Google találatok között nagyon gyakran lehet találni releváns Facebook oldalakat.)
3. Most már a Facebook marketing szakértők is beismerik, hogy anyagi ráfordítás nélkül lehetetlen üzemeltetni egy Facebook oldalt, mert annyira gyatrák az elérések, hogy alig látja valaki a posztokat. Tehát aki még abban a tévhitben ringatja magát, hogy a Facebook marketing annyi, hogy csinál egy Facebook oldalt, ír rá posztokat és maguktól dőlnek rá az emberek na meg a lé, az most már tényleg sürgősen felejtse el.
Aktivitás, interakció ma már csak azokon az oldalakon képzelhető el rendszeres reklámozás nélkül, ahol:
De még ezekben az esetekben is ég és föld a különbség a reklámozott és nem reklámozott állapot között.
Ne felejtsd el, hogy ha valami nincs szem előtt, akkor azt akkor is hajlamos elfelejteni az ember a mindennapok rohanásában, ha egyébként rajongott érte. Ezért olyan veszélyesek a minimális elérések.
4. A Facebook csoportok elérése mindig sokkal jobb volt, mint az oldalaké. A Facebook persze rájött erre a “mulasztására” és már kezdi rátenni a kezét a csoportokra is: itt is jócskán csökkentették az elérést (ami azonban a csoportokra jellemző interaktivitás miatt még mindig összehasonlíthatatlanul jobb, mint az oldalaké), és a külföldi csoportokban már tesztelik a fizetős hirdetési lehetőséget.
Ez jelenthetné a Facebook csoportok végét is, de ha valóban bevezetik ezt az újítást, az meglepő újdonságokat és lehetőségeket fog még tartogatni a Facebook csoportmarketing területén, az egyszer biztos. (Facebook csoport = önkéntesen csatlakozó emberek meghatározott téma köré csoportosuló közössége, egy érdeklődő, interaktív tömeg!!!)
5. Facebook marketing = közösségi marketing? A válasz egyre inkább NEM! A Facebook olyannyira maga alatt vágja a fát az utóbbi hónapok újításaival, ami elkerülhetetlenné teszi, hogy más közösségi média felületek felé forduljunk. Új dimenziók nyílnak a közösségi marketing számára!
De hogy ez melyik felület lesz? A választ csak a jövő fogja megadni, de ha megfigyeled, a közösségi oldalak esetében is a specializáció a fő trend. Tehát meg kell nézned, hogy kik alkotják a célcsoportodat, és ők melyik felületen tartózkodnak sokat. Ahogy az öltönyös üzletembereknek nem az Ask.fm-en fogod promotálni a szolgáltatásaidat, úgy a LinkedIn-en sem a tiniket érdemes majd megcélozni.
A marketingben is csak a változás az örök, és izgalmas feladat a sok-sok lehetőség közül kiválasztani a legmegfelelőbbet.
Vélemény, hozzászólás?