Hogyan működik az “Eladó tárgy” funkció?

Magyar csoportokban még nem találkoztam vele, de bizonyára hozzánk is megérkezik majd. Egyelőre ingyenes az “Eladó tárgy” funkció a Facebook csoportokban. Bemutatom a működését, hiszen akár már most is használhatod, ha külföldi csoportokban árulsz.
A Facebook csoport új funkciója az új bejegyzés írásánál szembetűnően, zöld színnel kiemelve ott van az Eladó tárgy funkció.
Ahogy az nevéből is következik, adás-vétel témájú, apróhirdetős csoportokban lehet a leginkább hasznát venni, de az emberi kreativitás sok mindent kihozhat ebből a lehetőségből is. Nem kötelező ezt a módot használni a hirdetésed feltöltésére, ez csak egy lehetőség.
Ha belekattintasz a mezőbe, máris megjelenik a kitöltendő felület:
Az ár egyenlőre dollárban adható meg.
Készítettem egy fiktív hirdetést, hogy láthassuk, hogyan néz ki élesben.
És a csoport falán így fog kinézni hirdetés:
Valamint egy praktikus funkciója is van, felül mutatja a hirdetéseidet az “Eladó” típusú bejegyzéseid-nél. Így sokkal könnyebb megtalálni, szerkeszteni, vagy ha már sikerült nyélbe ütni az üzletet, akkor lejárttá tenni a hirdetést. Ez megkönnyíti az eladók és a csoportadminok dolgát is, már feltéve, ha használják is az eladók ezt a lehetőséget. Így néz ez ki:
A hirdetéshez egyébként több kép is feltölthető, nem csak egy.
A jobb oldalsávban is feltűnnek új lehetőségek a funkció megjelenésével:
A tudnivalókat sajnos csak angolul olvashatjuk, bár gyakorlatilag csak arról van benne szó, hogy a Facebook nem vállal felelősséget az adásvételekért.
Lehetőség van az értékelésre is – nyilván szeretné tudni a Facebook, hogy az új funkció mennyire nyeri el a felhasználók tetszését.
Amire kíváncsi vagyok: vajon hogyan akarják ezt a funkciót fizetőssé tenni? És vajon egy csoport adminjának lesz-e beleszólása abba, hogy milyen reklámok jelenjenek meg a csoportjában? Vagy talán el sem jut ebbe a fázisba a történet? Az biztos, hogy nem ok nélkül találták ki ezt a lehetőséget, és nagyon valószínű, hogy nem a felhasználói élményt akarják javítani egy ingyenes felület (csoportok) fejlesztésével. A fejleményekről természetesen beszámolunk majd.
Ezek is érdekelni fognak
Gömöry Kati vagyok, a MarketingMánia alapítója, közgazdász, online marketing szakértő, lelkes kisvállalkozó. A MarketingMánia oldal 2013-ban született meg.
Online tanfolyamok készítésével és Facebook tartalomkezeléssel foglalkozom. Kedvenc témáim: Facebook marketing, marketingeszközök. Gyakorlatias, lényegre törő tudásanyagokat készítek.
3 hozzászólás
[…] Korábban, ebben a cikkben már írtam erről: az Eladó tárgy funkció a Facebook csoportokban elérhető, de az említett cikk születésekor magyar csoportokban még nem volt látható. Az utóbbi napokban egyre több Facebook csoport admin találkozhat a csoportjaiban a lehetőséggel, hogy jóváhagyhassa az új funkciót. […]
Az én csoportomban elérhető 🙂
https://www.facebook.com/groups/293695357498128/
Az én csoportomban elérhető 🙂
https://www.facebook.com/groups/293695357498128/