Facebook barátságról újra

Az egyik marketinges oldalon láttam egy posztot, aminek újra az volt a lényege, hogy ne “barátkozz” az ügyfeleiddel a Facebookon, illetve egy Üzletrészen megjelent cikkre hivatkozott, amelynek szintén ez volt az esszenciája.
Hogy mi a véleményem erről? Nemrég volt egy nagyon hasonló cikkem, amelyben már elmondtam a véleményemet, de most megteszem még egyszer, mert úgy gondolom, hogy brutális mértékű a félreinformálás ebben a témában (is). Én pedig nagyon nem szeretem az ilyesmit, de ezt már tudjátok…
Az ominózus Facebook posztban szerepelt ez a mondat:
Alap, hogy bizniszelni magán profillal nem szabad, ezt a Facebook is kifejezetten tiltja.
Nos, ez ebben a formában nem igaz.
Semmilyen szabályzat nem tiltja, hogy Facebook csoportot hozz létre vagy mások által létrehozott csoportba belépj, ott kommunikálj, megismerkedj más emberekkel, üzleti kapcsolatok szülessenek. (Ezt FB oldallal eleve meg sem lehet tenni, szóval nem igazán értem a fenti mondatot.)
Semmilyen szabályzat nem tiltja, hogy legyen 5000 ismerősöd, akik akár az ügyfeleid is lehetnek.
Semmilyen szabályzat nem tiltja, hogy eseményeket írj ki – amelyek nagyrészt nem non-profit jellegűek – és meghívj rá bizonyos számú ismerőst, akit ez érdekelhet.
Semmilyen szabályzat nem tiltja, hogy megossz a profiloddal egy Facebook posztot az oldaladról, vagy bármit, ami az üzleteddel kapcsolatos. De ha mégis tiltja ezt valamilyen szabályzat, akkor most minden marketinges vegyen egy ásót, és ássa el magát. Mert én még olyan marketingest nem láttam, aki ne osztott volna meg valamilyen üzleti dolgot a privát profilján.
Ja, lehet, hogy ez nem fogja érdekelni minden ismerősödet. De akkor mutass nekem egy olyan posztot vagy témát, ami minden ismerősödet egyformán érdekelni fogja.
Semmilyen szabályzat nem tiltja a Facebook csoportokban történő üzletelést. Sőt, a Facebook nemrég még létre is hozta ennek megkönnyítésére az Eladó tárgy funkciót.
Márpedig ez mind üzlet, nem igaz?
Persze igaza van a másik oldalnak is, ezt aláírom.
Jogodban áll elutasítani mindenkinek a jelölését, akit igazából ismersz, csak túl fenn hordod az orrodat ahhoz, hogy visszajelöld.
Jogodban áll nem válaszolni mások levelére, akik érdeklődnek vagy segítséget kérnek. Hiszen a te időd mindenkiénél drágább, és különben is mit képzelnek egyesek.
Jogodban áll másokat lebeszélni minden olyan marketingeszköz használatáról, amit te is használsz, de nehogy már más is használja. Mennyivel egyszerűbb azt mondani rá, hogy “tiltja a szabályzat”.
Az a baj, hogy sokan még mindig nem értik, hogy mit jelent a közösségi oldal szó. Ez nem “family media”, hanem “social media”.
Sokan csak a tiltásokat, az akadályokat képesek meglátni, a lehetőségeket nem. Pedig rengeteg lehetőség van, csak fel kell ismerni őket.
Ezzel a cikkel a célom a gondolatébresztés volt. (Gondolkodó kisvállalkozóknak írok.)




Ezek is érdekelni fognak
Gömöry Kati vagyok, a MarketingMánia alapítója, közgazdász, online marketing szakértő, lelkes kisvállalkozó. A MarketingMánia oldal 2013-ban született meg.
Online tanfolyamok készítésével és Facebook tartalomkezeléssel foglalkozom. Kedvenc témáim: Facebook marketing, marketingeszközök. Gyakorlatias, lényegre törő tudásanyagokat készítek.