Facebook hirdetések: melyik hirdetéstípust válaszd?


Kezdő és haladó Facebook hirdetők is belefuthatnak abba a problémába, hogy nehezen tudják eldönteni, a számos hirdetési lehetőség közül melyiket érdemes választani. Hiszen a Facebook annyi lehetőséget kínál! Nem elég, hogy a hirdetéskezelőben tucatnyi hirdetéstípus van, gyakorlatilag bárhol is vagyunk éppen a Facebook felületén, mindenütt találunk olyan gombokat, amelyek hirdetés elkészítésére buzdítanak. De akkor most melyiket kellene használni? Melyik gombra kattints és hol kezdd el? Ebben a cikkben erről lesz szó!

Irány a Facebook hirdetéskezelője!

Bár a Facebook tényleg minden egyes felületen a hirdetések elkészítésére próbál meg rávenni, azt javaslom, ne dőlj be ennek. Ne kezdj el a gombokra kattintgatva nekiállni a hirdetések elkészítésének! Hogy miért, arra nagyon egyszerű a válasz. Azért, mert ezeknél az opcióknál sokkal kevesebb beállítási lehetőség van, mintha a hirdetéskezelőben akarnád elkészíteni a hirdetést. Miért használnád a “lebutított” hirdetési felületeket, amikor ott van a profi Hirdetéskezelő a maga alapos, részletes és lézerpontos beállítási lehetőségeivel?

(Az egyetlen lehetőség, amelynél kivételt szoktam tenni, a Boost post, vagyis a gyors posztkiemelés lehetősége: itt mentett közösségek segítségével nagyon könnyen és gyorsan be tudom állítani a megfelelő célcsoportot, így időt spórolok meg azzal, hogy közvetlenül az adott Facebook oldalról, mindössze pár kattintással kiemelem a posztokat. Emiatt nem szoktam belépni külön a Hirdetéskezelőbe.)

Alapesetben viszont bármilyen hirdetést is készítek, irány a Hirdetéskezelő, és ott kezdem el a hirdetés elkészítését. A Facebook persze ebbe az irányba is terelget bennünket, hiszen több helyről is elérhető a Hirdetéskezelő. A legegyszerűbb, ha elmented a könyvjelzők közé a közvetlen linket, és bármikor egyetlen kattintással eléred: https://www.facebook.com/ads/manager/ 

A Facebook hirdetések egyébként többféle szempont alapján csoportosíthatóak, és sokféle alkategória is létezik: nem csoda, ha nehezen tudsz eligazodni. Ebben a bejegyzésben a kampánycélok szerinti csoportosítást fogom megmutatni. Oké, de mi az a kampánycél? Beszéljünk erről is egy kicsit, hogy érthetőbb legyen!

Mi az a kampánycél?

Amikor Facebook hirdetést készítesz, akkor azzal egy bizonyos célt szeretnél megvalósítani. Itt a hangsúly az “egy” szócskán is ott van: nagyon fontos ugyanis, hogy egy hirdetésnek (kampánynak) egyetlen konkrét célja legyen. Ugyanis ha egyszerre több célt akarsz belezsúfolni egyetlen hirdetésbe, akkor jó eséllyel egy sem fog teljesülni.

Tehát jól jegyezd meg: 1 KAMPÁNY = 1 CÉL

Például ha a kampányod célja az eladás, vagyis azt szeretnéd, hogy a látogatók kattintsanak rá a hirdetésedre, ami a webáruházadba viszi majd őket, és vásároljanak  – akkor a hirdetésnek ezt a célt kell szolgálnia. Vagyis ne írd bele, hogy “nézd meg a webáruházat, lájkold a Facebook oldalunkat és még iratkozz fel a hírlevelünkre is”, hanem maradj az eredeti célnál: vásárlásra buzdítás.

Persze előfordul, hogy egyszerre több cél is teljesül. Például amikor feliratkozószerző hirdetéseket futtatok, mindig érkeznek az oldalra lájkolók is, pedig nem ez a hirdetés célja, nem is kérjük erre az embereket; ez csak egy kellemes “mellékhatás”. Nemcsak feliratkozókat, hanem lájkolókat is hoz ugyanaz a hirdetés. Persze a fő cél a feliratkoztatás.

A kampánycél tehát mindig egyféle, így amikor hirdetést készítesz, akkor mindig azt a hirdetéstípust kell kiválasztanod, ami a legjobban illik a célodhoz. Nem kell egyébként megijedned: bár a hirdetéskezelőben sokféle hirdetéstípust találsz, valószínűleg ennek csak a töredékét fogod használni. Ezzel szerintem mindenki így van, én sem használom mindegyiket. Persze érdemes kísérletezgetni, hogy melyik válik be a legjobban. Az az igazság, hogy olvashatsz tippeket és jó tanácsokat, ezek nagyon hasznosak, de mégiscsak neked kell kipróbálnod, kikísérletezned, hogy nálad mi működik, mi hozza a legjobb eredményeket.

A Facebook időről időre megváltoztatja a hirdetéskezelőt, most már jó ideje ilyesmit látsz, ha belépsz:

Bizonyára feltűnt neked, hogy 3 oszlopba tagolta a Facebook a különféle hirdetéstípusokat. Ezeknek pedig ahhoz van köze, hogy a vásárló éppen hol tart a vásárlási folyamatban. Ugyanis másként kell megszólítani azokat, akik épp csak ismerkednek a vállalkozásoddal, mint azokat, akik már jól ismerik, sőt akár vásároltak is már tőled.  A megismerésnek ehhez a 3 szintjéhez igazodnak a hirdetéstípusok is, bár ez egyáltalán nincs kőbe vésve: szó sincs arról, hogy pl. az új érdeklődők szerzéséhez csak az 1. oszlop hirdetéstípusait használhatnád, dehogyis!

A 3 oszlop:

  • Ismertség: ebben az esetben a cél a terméked vagy szolgáltatásod iránti érdeklődés felkeltése.
  • Megfontolás: a tájékozódási időszakban lévő érdeklődők megszólítása. Ők már tervezik a vásárlást, de ehhez információkra van szükségük.
  • Konverziók: itt már vásárlásra próbáljuk rávenni az érdeklődőket.

És akkor nézzük meg végre, hogy milyen hirdetéstípusok vannak, és melyiket mikor érdemes használnod!

Hirdetéstípusok

Márkaismertség

A márkaismertségi cél lehetőséget kínál a hirdetők számára, hogy a hirdetéseket olyan emberek számára jelenítsék meg, akik nagyobb valószínűséggel emlékeznek rájuk. Márkák kampányainak százait elemezve azt láttuk, hogy minél több időt tölt el valaki egy hirdetéssel, annál valószínűbb, hogy emlékezni fog rá. – írja a Facebook súgója. Vagyis ennek a hirdetéstípusnak az a célja, hogy elültesse a fejekben, és minél ismertebbé tegye a márkádat. Ez leginkább a multik imázshirdetéseire emlékeztet, nekünk kisvállalkozóként ritkán célunk az ilyesmi, általában kézzelfoghatóbb eredményekre vágyunk.

Elérés

Az Elérés hirdetéstípusnak az a célja, hogy a lehető legtöbb emberhez jusson el a hirdetésed. De ez nem jelenti azt, hogy ez a legideálisabb hirdetéstípus, ha jó áron akarsz sok embert elérni. Én személy szerint nem szívesen használom, szerintem nem éri meg. De persze mindenképpen érdemes tesztelni, mert mindenkinek más válik be. Ami az egyik embernél szuper eredményeket hoz, az nem biztos, hogy másnál is jól fog teljesíteni. Lehet, hogy nekem nem ez válik be a legjobban, nálad pedig kiváló eredményeket fog hozni. Ezért fontos a tesztelés: próbálj ki többféle hirdetéstípust is, és végül feküdj rá arra, ami a legjobb eredményeket hozza!

Forgalom

Ezt a típust használom a legszívesebben: ennek a célja, hogy egy bizonyos webhelyre tereld a forgalmat, ami lehet egy honlap vagy annak aloldala (például egy landing oldal), de akár egy alkalmazáshoz vagy a Messengerbe is terelheted vele az embereket. Kiváló megoldás feliratkozószerző hirdetésekhez is.

Aktivitás

Ennek a hirdetéstípusnak 3 altípusa van:

  • Bejegyzéshez fűződő aktivitás: ez nem mást jelent, mint a Facebook oldaladon lévő posztok fizetős kiemelését. Igen ám, de mi szükség van erre, amikor az oldalon közvetlenül, pár kattintással ki tudod emelni a posztot (ez a Boost post funkció)? Nos, ha a hirdetéskezelőben emeled ki, ott sokkal több beállítási lehetőséget találsz. Ha fontos a poszt és sok emberhez szeretnéd eljuttatni, akkor érdemes kicsit több időt szánnod rá. 
  • Oldalkedvelések: vagyis lájkolószerzés az oldaladra. Ez egy olyan hirdetéstípus, amelynek egyetlen célja, hogy növeld az oldaladon a lájkolók számát.
  • Visszajelzés eseményre: nem árulok el nagy meglepetést, ez a hirdetéstípus arra való, hogy fizetősen meghirdesd a kiírt eseményedet, és minél több érdeklődőt szerezz ráArról viszont sose feledkezz meg: az, hogy valaki rákattint az Érdeklődés gombra, sajnos még nem jelent túl mély elköteleződést, az érdeklődőknek csak egy töredéke fog valóban részt venni az eseményeden.

Alkalmazástelepítések

Ez akkor lehet érdekes a számodra, ha van saját alkalmazásod: ennek a hirdetéstípusnak a segítségével elérheted, hogy minél többen telepítsék azt. Nyilván ez nem olyan sok ember számára érdekes, mint a többi hirdetéstípus 🙂

Videómegtekintések

A videós tartalmaid hirdetésére szolgál. Ma már egyre népszerűbbek a videós tartalmak, úgyhogy érdemes lehet fizetősen eljuttatni őket minél több emberhez.

Érdeklődőkeresés

Ezt a hirdetéstípust szokták lead gyűjtő, lead generáló hirdetésnek nevezni. Lényege, hogy megkönnyíti a feliratkozószerzést a mobileszközről netezők számára, hiszen közvetlenül a Facebookon, egy űrlap segítségével gyűjti be az adatokat. Ha feliratkozókat gyűjtesz, mindenképpen érdemes kipróbálni, hiszen a többség ma már okostelefonról netezik. De remekül használható például rövid kérdőívek elkészítésére is. 

Üzenetek

Ennek a hirdetéstípusnak a segítségével elérheted, hogy többen küldjenek üzenetet a Messengerben, ahol kommunikálni tudsz majd velük.

Konverziók

Ez az a hirdetéstípus, amelynek a segítségével mérni is tudod a konverziókat, azaz célteljesülést. Vagyis pl. vásárlások esetében mérni tudod, hogy hányan vásároltak a hirdetésre kattintás után, vagy feliratkozószerzés esetében hányan iratkoztak fel stb. Ehhez egy apró kódot, a Facebook pixelt kell elhelyezned a honlapodon. 

Katalógus alapján történő értékesítés

Olyan hirdetéseket hozhatsz létre, amelyek a megcélzott közönség alapján automatikusan jelenítenek meg termékeket a katalógusodból. Ehhez természetesen az szükséges, hogy előzetesen készítened kell a Facebookon egy katalógust, és fel kell tölteni a termékeidet. Webáruházzal rendelkezők számára ajánlatos foglalkozni ezzel a hirdetéstípussal.

Boltfelkeresések

Ez a hirdetéstípus azoknak szól, akik fizikai bolttal rendelkeznek, és az online reklámok segítségével szeretnének minél több ember terelni élőben a boltjukba.

Mint látod, a Facebook igazán sok lehetőséget kínál a reklámozásra, van miből válogatni. Nem kell megijedned a mennyiségtől, mert amint mondtam, ezeknek úgyis csak a töredékét fogod használni, ahogy mindenki más is ezt teszi. Ami fontos, hogy próbálj ki minél többet, tesztelj, hogy lásd, melyik válik be a legjobban. Természetesen a tesztelést nemcsak a hirdetéstípusokra, hanem a különféle beállítási lehetőségekre is értem. Ne feledd, hogy minden vállalkozás más és más, mindenkinél más válik be.

A hirdetéseket más szempontok alapján is lehet csoportosítani, kategorizálni, ezekről egy későbbi bejegyzésben lesz szó.

Ha pedig szeretnéd megtanulni, hogyan készíts profi Facebook hirdetéseket, akkor rendeld meg a Facebook Hirdetések tanfolyamot!

Nézd meg, miről szól a tanfolyam – katt ide!

Oszd meg, ha tetszett!
Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.