Facebook poszt ötletek koronavírus idejére, azaz hogyan tartsd meg a vevőidet?

Facebook poszt ötletek koronavírus idejére, azaz hogyan tartsd meg a vevőidet?

Már egy éve tart ez a tarthatatlan állapot, amit a koronavírus okozott. Nem szeretném ragozni, hogy mit hozott magával ez a helyzet, és mit fog még, hiszen a csapból is ez folyik.
Sokkal inkább ahhoz szeretnék tippeket adni, hogy mit tehetsz ebben a helyzetben, hogy akkor se veszítsd el a vevőidet, ha éppen kénytelen vagy bezárni a boltodat egy időre.

A legfontosabb tanács:.

Tartsd a kapcsolatot!

A legrosszabb, amit tehetsz, ha elhanyagolod a kapcsolatot a vásárlóiddal, követőiddel. Sokan beleeshetnek ebbe a hibába, arra gondolva, hogy “úgysem vagyunk nyitva, így hát mindegy”.

De nem lesz mindegy akkor, ha később ismét szeretnél majd értékesíteni, de már nem lesz kinek, mert mindenki megfeledkezett rólad, hiszen nem kommunikáltál velük!

(Még rosszabb a helyzet, ha a konkurenseid bezzeg nagyon is odafigyeltek arra, hogy továbbra is kapcsolatban maradjanak a vevőikkel – sőt akár el is csábítottak tőled menet közben, észrevétlenül jó párat!)

Sokkal nehezebb lesz a (majdnem) nulláról újraépíteni mindent, úgyhogy jobban teszed, ha inkább mindent megteszel a figyelem megtartásáért!

Tudom, hogy most arra gondolsz: hiszen csak pár napról, hétről van szó. De egyrészt nem tudjuk, mit hoz a jövő, másrészt a mai világban egész egyszerűen annyira gyorsan történik minden, hogy pillanatok alatt is megfeledkeznek az emberek dolgokról – és ez tényleg így van, hidd el!

Aki nincs szem előtt, arról megfeledkeznek…

Ebben az időszakban is nyugodtan írhatsz hírlevelet, posztolhatsz a közösségi médiában. Ha éppen nem tudsz eladni, mert nem lehet, akkor használd ki ezt az időszakot arra, hogy rengeteg értékes tartalommal áraszd el az érdeklődőket! Azoknak a magvacskáknak, amelyeket ma elvetsz, a gyümölcsét később bőségesen le fogod tudni aratni.

.

Íme 5+1 téma, amiről ebben az időszakban érdemes posztolnod a Facebookon:

.

1. Kérdezz!

Használd ki ezt az időszakot (bocs, tudom, hogy ezt a szókapcsolatot állandóan ismétlem, de egyszerűen annyira fontos, hogy kénytelen vagyok ezt tenni), hogy jobban megismerd a követőidet: kérdezz tőlük! Mindent, amire csak kíváncsi vagy, és ami segít abban, hogy jobban megértsd őket. Mire vágynak, mit szeretnének, mi zavarja őket – hogy még jobban ki tudd szolgálni őket a jövőben! A termékfejlesztésben, a termékkínálat bővítésében sokat fognak segíteni a válaszok, amiket kapsz majd. És még egy fontos dolog: így ott maradsz a célcsoportod fejében, nem felejtenek el, és nemcsak néma szemlélőid lesznek, hanem aktivizálod is őket egyben.

Íme egy példa:

 

.

(Megjegyzés: oké, ennek a kérdésnek témáját illetően nem sok köze van ehhez az oldalhoz, de milyen jó lenne pl. egy kozmetikum- vagy prfüm webshop oldalán. Nyilván olyasmit érdemes kérdezni, ami illik a témádhoz! De ha megfigyeled, a kérdés így is aktivizál, gondolkodásra, emlékezésre késztet, szóval működik!)

.

2. Szórakoztass!

Mostanra már igazán mindenkinek tele van a hócipellője a coviddal, ráadásul lépten-nyomon egymással veszekedő embereket látunk online is, a politikát meg már inkább meg se említsük. Ha a te Facebook oldaladra tévednek az emberek, akkor inkább szórakoztasd őket, humorral, jókedvvel, sok-sok nevetéssel, mert erre van szükségük az embereknek, nem egy újabb adag negatívumra.

A politikát szerintem mindenképpen érdemes kerülni, bár egy-egy vicces mémen, karikatúrán rengeteget lehet nevetni – azért csak óvatosan velük!

Példa: szerintem ez jópofa, de nem biztos, hogy mindenkinek bejön – különösen, ha valaki már megbetegedett, pláne el is vesztett valakit. Igaz, akkor ennyi erővel ne posztoljunk semmiről…

.

Még néhány példa:


.

Természetesen a koronavírus vicces megközelítése mellett jöhet bármilyen humor, főleg, ha az kapcsolódik a témádhoz!

3. Játék!

Egy-egy kvíz, matekpélda vagy egyéb feladvány igazi örökzöldnek számít, mindig aktivizál, és megmozgatja az agytekervényeket – alkalmazd bátran, addig sem kell a negatívumokkal foglalkozni!

.

4. Taníts!

A követőidnek most nagyobb szükségük lehet a tanácsaidra, mint valaha!

Például ha műkörmös vagy, posztolhatsz tippeket, hogyan lehet átvészelni a műkörömmentes időszakot. Ha  autós oktató vagy, és éppen nem tudsz órát tartani, akkor gyakorlásképpen mutathatsz kresz-tippeket, ami jól fog jönni, hogy addig se felejtsen sokat a tanuló, amíg átmenetileg nem vezethet:

.

Így mégiscsak “edzésben marad”, és alig várja majd, hogy folytathassa a gyakorlást.

De aki otthon reszelgeti a körmeit, mert nem tud manikűröshöz, körmöshöz menni, hidd el, ő sem fog a továbbiakban lemondani a szolgáltatásaidról, mert adtál neki egy csokornyi tippet, sőt!

.

5. Köszönd meg!

Köszönd meg azoknak, akik most is vásárolnak tőled, és nálad költik el a pénzüket – hidd el, megérdemlik! Egy ilyen apró gesztus rengeteget jelent.

Mondok egy példát: én egy olyan helyen élek, ahol az éttermekről nem igazán mondható el, hogy túl fogyasztóbarátok lennének…Gyakran rendelek a Netpincérről ebédet, és egyszer csak felbukkant a rendszerben egy új étkezde, amit még nem ismertem. Amikor először rendeltünk tőlük, az ételes dobozra írva egy kedves üzenet várt bennünket: jó étvágyat, köszönjük a vásárlást

Azóta több alkalommal kaptunk tőlük apró ajándékot, módosították a kedvünkért az étlapot, nőnapra pedig virágot küldtek. A dobozokról sosem marad el a kedves üzenet. Mennyibe kerül ráírni valamit a dobozra? Semmibe. Mégis hányszor tapasztaltál már ilyesmit? Van egy tippem… 

Hidd el nekem, hogy számtalanszor előfordul, hogy éppen emiatt a kedvesség miatt rendelünk tőlük, és nem máshonnan, ahol esetleg szintén finom az étel, viszont senkit sem érdekel, hogyan lett kiszolgálva a vendég. Most, ebben a nehéz időszakban, amikor még inkább meg kell küzdeni a vevők figyelméért (pénzéért…), még sokkal fontosabb, hogy éreztesd velük, nem csak egy két lábon járó pénztárcát látsz bennük, hanem hálás vagy nekik azért, hogy vásárolnak tőled, ezáltal életben tartják a vállalkozásodat.

..

+1 Tájékoztass!

Nagyon fontos, hogy mindig képben legyél az aktuális változásokkal kapcsolatban, és a követőidet is tájékoztasd erről! Például a legutóbbi intézkedések sok ügyfelemet érintették, így nekem is utána kellett nézni a dolgoknak, és persze az is rendkívül fontos volt, hogy a követőket is tájékoztassuk, mi a helyzet éppen. (Ha nem vagy képben: Facebook posztírás szolgáltatásról van szó.)

Ezt megteheted úgy, hogy a fontos infókat kiteszed egy rögzített posztba, illetve jól látható helyre a honlapra/webshopba, de ami engem illet, biztos, ami biztos, bele szoktam írni mindegyik posztba: pl. Az üzletünk éppen zárva tart, de a webshopban a vásárlás és a kiszállítás zavartalanul működik. De van olyan üzlet is az ügyfeleim között, ami a kevés kivételhez tartozva nyitva tarthat, erről is tájékoztatjuk az embereket folyamatosan, hiszen nem biztos, hogy mindenki kibogarászta a jogszabályban, hogy pontosan milyen üzletek tarthatnak nyitva, és milyenek nem – mi megtettük, mert érint bennünket, de a vevőid nem biztos, hogy megteszik, úgyhogy mindenképpen TÁJÉKOZTASD ŐKET, HOGY MI A HELYZET VELETEK! Lehet-e vásárolni, nyitva/zárva vagytok, lehet rendelni a webshopból, stb. Ne feledkezz meg az emberi lustaságról, nem fogják feltétlenül a rögzített posztot keresgélni, jobban jársz, ha minden posztba beleírod, hogy mi a helyzet, különösen most, hogy egyik pillanatról a másikra változnak meg a dolgok drasztikusan!

.

Összességében véve a lényeg, hogy kommunikálj aktívan a vevőiddel, követőiddel a Facebookon és más felületeken is!

Ha pedig nincs időd, energiád Facebook posztokat írni, akkor keress bennünket és a Facebook posztírás szolgáltatásunkat >>>

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük