Facebook-térkép 1. rész: a Facebook profil

Ebben a 4 részes sorozatban megismerkedhetsz a Facebook legfontosabb felületeivel, ezek pedig:
- Facebook profil
- Facebook oldal
- Facebook csoport
- Facebook esemény
A mai írásunkban a Facebook profil legfontosabb jellemzőivel ismerkedhetsz meg.
Facebook profil
A képen a Facebook atyjának, Mark Zuckerbergnek a Facebook profilját láthatod.
- Facebook profilt magánszemélyek hoznak létre
- Összesen 5000 ismerőst gyűjthetsz a profilodon
- Ismerősnek tudsz jelölni másokat, és ők is ismerősnek tudnak jelölni téged
- Lájkolni tudsz más, profillal rendelkező felhasználók, illetve oldalak által megosztott tartalmakat egyaránt
- Be tudsz lépni Facebook csoportokba, és te magad is létrehozhatsz Facebook csoportot
- A profilodhoz nem készíthető úgynevezett lájkolódoboz, amit be tudnál illeszteni a honlapodra; többek között ezért sem érdemes egy cégnek magánszemély-profilt létrehoznia; de egyébként is tiltja a Facebook szabályzata, hogy cég magánprofillal legyen jelen a közösségi oldalon
- Magánszemélyként nem tudsz igénybe venni fizetős hirdetési lehetőségeket (régebben volt ilyen funkciója a Facebooknak, de nem lehetett túl népszerű, mert szép csendben megszűnt).
A legfontosabb különbség tehát a profil és az oldal között: a profil ember, és ismerősnek jelöljük – az oldal cég, és lájkoljuk.




Ezek is érdekelni fognak
Gömöry Kati vagyok, a MarketingMánia alapítója, közgazdász, online marketing szakértő, lelkes kisvállalkozó. A MarketingMánia oldal 2013-ban született meg.
Online tanfolyamok készítésével és Facebook tartalomkezeléssel foglalkozom. Kedvenc témáim: Facebook marketing, marketingeszközök. Gyakorlatias, lényegre törő tudásanyagokat készítek.
One Response
[…] Facebook profil […]