Hogyan vedd fel a kapcsolatot a Facebook Supporttal?

Ha a Facebookon hirdetsz, sajnos jó esély van rá, hogy előbb-utóbb segítségre lesz szükséged, és a Facebook supporthoz (ügyfélszolgálathoz) kell fordulnod a problémáddal. Ebben a cikkben ehhez szeretnék némi segítséget nyújtani.
Ha nem ülsz közel a tűzhöz, nem vagy Mark Zuckerberg puszipajtása, nem tudod őt közvetlenül felhívni telefonon, hogy Hé, Mark, segíts már légyszi haver, hanem csak egy random vállalkozó vagy, aki szeretne hirdetni a Facebookon, és problémába ütkozik, akkor az az út áll előtted, hogy fel kell keresned a Facebook Chat Supportját.
.
Mikor lehet szükség a Facebook chat support segítségére?
.
Gyakorlatilag bármikor előfordulhat, hiszen a Facebook tele van buggal, hibával.
Múltkor például azért kellett hozzájuk fordulnom, mert az a vicces helyzet állt elő, hogy a Facebook számlákhoz hozzáadtak két nullát. Kiderült, hogy a probléma egész Magyarországot érintette, de meg kellett harcolni az ügyfélszolgálatosokkal az információért. 🙂 Na de ez csak egy példa volt, a lényeg, ha bármilyen probléma van, akkor az alábbiak szerint keresd meg őket.
Általános információk:
- A Chat Supportot angol nyelven tudod megkeresni, magyar nyelvű ügyfélszolgálat sajnos nincs. De ez ne ijesszen meg akkor sem, ha esetleg nem tudsz (vagy nem jól tudsz) angolul! Fogalmazd meg magyarul a szöveget a problémádról, nagyon ügyelj a szavak helyesírására (hogy a fordító elboldoguljon vele), majd másold be az egészet a Google Translate (Google Fordító)-ba! Ügyelj arra, hogy a megfelelő nyelv legyen beállítva! Ezzel természetesen azt a szöveget is le tudod fordítani angolról magyarra, amit ők küldenek neked. Lehet, hogy nem lesz teljesen tökéletes az így lefordított szöveg, de ne aggódj emiatt, meg fogjátok érteni egymást. (Van olyan ismerősöm, aki egy kukkot sem tud angolul, mégis teljesen jól elboldogul a fordító segítségével, számtech cuccokat rendelget külföldről, és simán leegyeztet mindent. Szóval te se aggódj, menni fog!)
- A chat support elméletileg élő ember.…de már több helyen olvastam, hogy valójában robotok végzik ezt a munkát, és őszintén szólva én is így gondolom, bár amikor rákérdeztem, akkor embernek vallotta magát. (Ilyen ez a mesterséges intelligencia…?) Mindenkire rábízom tehát, hogy miben hisz. 🙂
- A chat supportot munkaidőben keresd! Este, éjszaka, hajnalban nem lesznek elérhetőek. Ez egyébként látszik is, ilyenkor e-mailt lehet csak írni nekik, nem elérhető a chat.
- Minden problémát nem fognak megoldani, de úgy gondolom, egy próbát megér. LEHET, hogy meggyorsítja az ügyintézést, szóval még ha valójában nem is történik semmi, szerintem mindenképpen érdemes próbálkozni vele.
.
Így éred el a chat supportot
.
- Először is legyen a szemed előtt a hirdetési fiókod sorszáma, mert ez kelleni fog (lépj be a hirdetési fiókba, és a fióknév mellett lévő hosszú szám lesz az)
- Kattints erre a linkre: https://www.facebook.com/business/help majd tekerj lejjebb, és ha ezt látod, kattints a kék Kezdés gombra!
.
- Először is válaszd ki, hogy melyik témával kapcsolatban kérsz segítséget:
.
.
- A következő oldalon ismét lejjebb kell tekerned, hogy kiválaszthasd a Chat egy képviselővel opciót:
.
.
Amint látod, az is ki van írva, hogy előreláthatóan mennyit kell majd várnod. Ha nem ezt látod, akkor valószínűleg nem jókor próbálkozol: ahogy fentebb is írtam, a chat support munkaidőben elérhető. Kattints rá erre, és megjelenik majd egy kitöltendő űrlap. Ezt töltsd ki, add meg az adataidat (itt fog kelleni a hirdetési fiókod száma is). A leírás mezőt nem kötelező kitölteni, de ha már ide beírod a problémád, akkor a chat support azt rögtön látni fogja, mire belépsz a chatbe. Természetesen ide már angolul kell írnod!
A megadott várakozási idő után indul a chat, ugyanúgy a Messengerben, mintha bárki mással chatelnél. Írd le röviden, érthetően a problémád és próbálj zöld ágra vergődni a robottal emberrel jó ég tudja, kivel-mivel chat supportos kollégával, és remélhetőleg sikerül megoldást találni a problémádra! A nyelvtudás miatt semmiképpen se aggódj, senkit sem fog zavarni (pláne ha robot :D) ha nem tökéletes az angolod! Sok sikert kívánok! 🙂
Ezek is érdekelni fognak
Gömöry Kati vagyok, a MarketingMánia alapítója, közgazdász, online marketing szakértő, lelkes kisvállalkozó. A MarketingMánia oldal 2013-ban született meg.
Online tanfolyamok készítésével és Facebook tartalomkezeléssel foglalkozom. Kedvenc témáim: Facebook marketing, marketingeszközök. Gyakorlatias, lényegre törő tudásanyagokat készítek.