Segítség, nem tudom kifizetni a Facebook hirdetéseket!

Normál esetben amikor a Facebookon hirdetsz, és elérkezel a számlázási küszöbértékhez, akkor a Facebook önkiszolgáló módon leemeli a hirdetések díját a bankszámládról/PayPalról, a díj rendezve van, az élet pedig megy tovább.
Megeshet azonban, hogy valamilyen okból ez nem megy ilyen simán, és nem tudod kifizetni a Facebook számlát.
2 eset szokott előfordulni:
- A Facebook levonná a pénzt, de a számládon nincs ott a szükséges összeg. Ebben az esetben szegény Facebook nem tud mit tenni, így majd valamikor később próbálkozik. (Változó, hogy kivel mennyire türelmes: ha viszonylag kezdő vagy, ill. nem költesz túl sokat a hirdetésekre, akkor jellemzően azonnal leállítja őket; ha kedvezőbb a státuszod, akkor kapsz némi türelmi időt, ami alatt még menni fognak a hirdetéseid, mielőtt leállnának. Hogy te melyik csoportba tartozol, az lényegében akkor fog kiderülni, ha ilyen helyzetbe kerülsz.)
- Valamilyen bug, hiba történik a Facebookon, ami miatt önhibádon kívül nem tudsz fizetni – viszont teljesen irreleváns, hogy nem te tehetsz róla, ugyanúgy pórul jársz, ha mondjuk épp egy határidős kampány közepén állnak le a hirdetéseid…
- +1 lehetőség: az is lehet, hogy a bankkártyáddal akadt némi probléma, erről ezen a linken tájékozódhatsz, mert ez már tényleg nem marketing, hanem a bank hatáskörébe tartozik; lehet, hogy túllépted a kártyalimitet, vagy egyszerűen nem alkalmas a bankkártyád a Facebookos fizetésre, bár utóbbi esetben alapból nem is fogja engedni a Facebook, hogy hozzáadd a kártyád..
Előfordulhat az is, hogy egész egyszerűen eltűnik a Fizetés gomb, és akárhogy bűvölöd, woodoo-zod, imádkozol, stb. sehogy sem tudod azt elővarázsolni. Márpedig anélkül nem lehet fizetni.
.
Mit lehet tenni ebben a szorult helyzetben, hogy fizetheted ki mégis a Facebook számlát?
.
NE TEDD: ima, reménykedés, várakozás, laptop/számítógép földhöz vagdosása…
TEDD:
- Először is bizonyosodj meg arról, hogy rendelkezésre áll a kellő összeg a bankszámládon vagy Paypalodon a számla rendezésére! Ha ez nem így van, akkor pótold az összeget! Enélkül ugyanis semmit sem tehetünk. Lépj be és nézd meg, mert lehet, hogy levontak valamit a számládról, ami elkerülte a figyelmedet, és azért nem elég a pénz!
- Ha esetleg nem tudnád, hol látod az aktuális Facebook egyenlegedet – itt: https://www.facebook.com/ads/manager/account_settings/account_billing/
.
Pirossal bekeretezve láthatod a Fizetés most gombot, amelynek néha lába szokott kélni
.
- A következő a teendő – Kattints erre a linkre:
https://www.facebook.com/help/contact/649167531904667?ref=4
Tedd a következőket:
1. Válaszd ki a lenyíló listából a hirdetési fiókodat! Ha csak egy van, akkor nincs gond, ha több van, akkor figyelj, hogy azt válaszd, amelyikkel a fizetési probléma van.
2. Válaszd az Egy fizetéssel kapcsolatos kérdésem van opciót.
3. Aztán pedig a Fizetéshez szeretnék segítséget kapni opciót. Ekkor megjelenik a Fizetés most gomb – ez olyankor is itt van, amikor a “normál” helyéről esetleg eltűnik, és tapasztalataim szerint akkor is működik, amikor a “normál” gomb rakoncátlankodik.
.
.
Remélhetőleg meg is oldódott a problémád, és ki tudtad fizetni a számládat!
Ha mégsem….akkor egy lehetőség maradt hátra, a Facebook supporthoz kell fordulnod. Ez általában nem vidám dolog, mert az ott lévő robotok (azaz elvileg emberek) ritkán nyújtanak értékelhető segítséget, viszont van egy jó hírem: készségesen és gyorsan segítenek abban, hogy fizetni tudj! 🙂 (Vajon miért, nem is értem 😀 ) Ebben a cikkben írtam arról, hogyan tudod velük felvenni a kapcsolatot.
Fontos: gondoskodj róla, hogy a Facebook számláid rendben be legyenek fizetve, hogy a fiókod minősége megmaradjon!
Ezek is érdekelni fognak
Gömöry Kati vagyok, a MarketingMánia alapítója, közgazdász, online marketing szakértő, lelkes kisvállalkozó. A MarketingMánia oldal 2013-ban született meg.
Online tanfolyamok készítésével és Facebook tartalomkezeléssel foglalkozom. Kedvenc témáim: Facebook marketing, marketingeszközök. Gyakorlatias, lényegre törő tudásanyagokat készítek.
2 hozzászólás
Sziasztok facebook fizetéssel kapcsolatban lenne kérdésem:
A megjelenő fizetési lehetőségek közül a bankkártyát nem fogadja el. Ott akad el a dolog, hogy nem sikerült a hitelesítése a kártyának próbálja újra a hibaüzenet. Próbáltam másik kártyával nem az enyémmel hanem teljesen más személy másik kártyáját (szintén nem szokott gondja lenni az online vásárlással) az se működött.
Bankkal felvettem a kapcsolatot (nem járt le, van rajta pénz, dombornyomott, alkalmas a fizetésre, plusz a bankhoz beérkezik a fizetési kérelem, csak nem sikerül visszaigazolniuk, vagy mi nem fogadja az oldal a visszaigazolásukat. Mondják vegyem fel a “facebook”-kal a kapcsolatot.
felvettem tipikus eset: vegye fel a bankjával a kapcsolatot… sakk-matt! Nem tudom pay-pal-lel működne-e de nem akarok csak ezért látrehozni pay-pal fiokot.
Esetleg a facebook fiokomban van valami beállítás aminem engedi? esetlegbömgészőben reklám blokkolo vagy valami (bár azt is kikapcsoltam az oldalhoz.
Bármi ötlet mielőtt felgyújtom a gépet?
Köszi!
Sajnos előfordul az ilyesmi. 2 lehetőség van általában: nem jó a kártya valamiért (bár a dombornyomottat elvileg el kellene fogadnia), vagy csak simán bug/hiba van. Ha a kártya nem megfelelő neki, akkor a hozzátartozó Paypal fiókot sem szokta elfogadni, bár egy próbát talán megér a dolog (jól jöhet még az a Paypal fiók). Érdemes lehet egy másik hirdetési fiókot készíteni, mielőtt még felgyújtásra kerülne a gép. 🙂