46 lehetőség a vállalkozásod hirdetésére Facebookon innen és túl


Vállalkozóként nagyon fontos az, hogy több helyen is hirdess egyszerre – mert ha az egyik hirdetési felületet bármilyen okból elveszíted, akkor ott van még több másik is, ami ellensúlyozza ezt a veszteséget. 

Ebben a cikkben igyekeztem összegyűjteni a lehető legtöbb hirdetési lehetőséget, amelyeket igénybe vehetsz.


Facebook

Az egyik legnépszerűbb hirdetési felület, nem véletlenül – mindenképpen érdemes
használni az általa nyújtott lehetőségeket.

Facebook hirdetések: a Facebook hirdetési rendszere az egyik legnépszerűbb, kattintás alapú hirdetési rendszer, amelyet mérhetősége és lézerpontos célzási lehetőségei tesznek hatékonnyá. Mivel az emberek zöme még mindig a Facebookon van, így logikus, hogy remekül el lehet őket érni, ezért ezt a hirdetési lehetőséget nem szabad kihagyni.
Facebook csoportok: a Facebook ingyenes eszközei, amelyek összegyűjtik az egy adott téma iránt érdeklődő embereket. A Facebook csoportokban ingyenesen hirdetheted a vállalkozásodat, amennyiben az adott csoport szabályzata ezt lehetővé teszi.
Facebook Marketplace: a Facebook apróhirdetési felülete – ha olyan jellegűek a termékeid, miért ne tölthetnéd fel őket ide is? Akár innen is érkezhetnek vásárlók, és ingyen van.
Eladó tárgyak a Facebook csoportokban: ezeket is azért hozta létre a Facebook, hogy az eladásokat megkönnyítse. Az itt közzétett posztok egyszerre több csoportba és a Marketplace-re is posztolhatók egyetlen gombnyomással.

Facebook remarketing: külön említem meg ezt a hirdetéstípust, amellyel hatékonyan érheted el azokat, akik már megfordultak a honlapodon, de még nem vásároltak nálad. 
Facebook retargeting: adatbázis alapú hirdetés – a hírlevéllistádnak nemcsak e-mailt küldhetsz, hanem például az adatbázist a Facebookra feltöltve hirdethetsz is nekik. Egy e-mail kampány sikerességét nagyban megnöveli, ha a Facebookon is látják az ajánlatodat.
Instagram: külön említem meg a képmegosztó oldalt, hiszen a Facebook hirdetéseket itt is meg lehet jeleníteni.

Google és Youtube

• Google Ads: a Google fizetős hirdetése, ami a másik lehetőség arra, hogy ott legyél a Google találati listában – ezúttal azonban fizetősen. Ez persze nem olyan, mintha organikusan lennél ott, hiszen az emberek látják, hogy reklámról, hirdetésről van szó, de mégis hatékony. Semmiképp se ragadj le a klasszikus, Google találati listában megjelenő reklámtípusnál, hiszen annyi más lehetőség van: pl. display hirdetések (ez különösen hatékony lehet pl. remarketing esetében, amikor a látogató a honlapodról vásárlás nélkül távozott ugyan, de utána folyamatosan látja a reklámodat, így jó eséllyel vissza fog térni), Gmailben e-mailként érkező hirdetések, vagy éppenséggel készíthetsz videós hirdetést is, ami a Youtube-on jelenik meg. 
Youtube influencerek: az influencereket, véleményvezéreket akár saját céged szolgálatába is állíthatod. Ma már reklámügynökségek nyújtanak segítséget abban, hogy a legmegfelelőbb influencert találd meg, aki a számodra legideálisabb célcsoporttal rendelkezik, és olyanoknak tudja bemutatni a termékedet, szolgáltatásodat, akiket ez jó eséllyel érdekelni is fog, és vásárolni is fognak tőled. 
Egyéb influencerek: bár ma kétségkívül a Youtube-on lehet a leghatékonyabban és leglátványosabban elérni az embereket, ezen kívül is találhatsz olyan influencereket, akik hasznosak lehetnek számodra; például bloggereket, Instagram influencereket. 

Aukciós oldalak, online piacterek, kuponos oldalak

Vatera: a legnagyobb magyar aukciós oldal / piactér. Rengetegen vannak jelen és sokan vásárolnak is. Cégként is lehet rá regisztrálni.
Teszvesz: a Vatera konkurense volt, most pedig már a tulajdona; így átjárás van a 2 oldal között, ha feltöltesz valamit az egyikre, pár kattintással beállítható, hogy a másikon is megjelenjen a feltöltött termék. A Teszveszen kevesebb felhasználó fordul meg, de a Vateránál olcsóbb.
E-bay: a legnagyobb nemzetközi piactér. Itt is érdemes lenne árulni, ha nem lennének olyan brutálisan a hazai postai/futár árak. Persze még így is megérheti foglalkozni vele, esetleg dropshippinget igénybe venni (a külföldi partner közvetlenül a vevőnek küldi a terméket, így lehet spórolni a szállítási költségen).
Meska: a legnagyobb hazai kézműves piactér, ahol minden kézművesnek érdemes jelen lennie – de vigyázz, ne alapozz csak erre! Mindenképpen érdemes saját honlapot készítened, mert a Meskán megvan az esélye, hogy nézelődés közben a reménybeli vevő elcsábul a nagy kínálatot látva, és inkább másnál vásárol.
Etsy: ugyanez, csak nemzetközi méretben.

Kuponos oldalak: általában nem igazán ajánlják ezt a marketingeszközt, hiszen hatalmas árengedményt kell adni és még pluszban jutalékot fizetni, ráadásul az “olcsójánosokat” vonzza. Csalitermékek esetén lehet használni, ott nem a nagy haszon a lényeg, hanem az új érdeklődők szerzése. Számos kuponos oldal létezik; a legnépszerűbb a Bónusz Brigád. A piac állandóan
változik, kuponos oldalak jönnek létre és szűnnek meg, a legkönnyebben talán úgy tudod nyomon követni őket, ha megnézel egy kuponos oldalakat gyűjtő oldalt :), mint a Qponverzum.hu
Árösszehasonlító oldalak: főleg a sok terméket árusító webshopoknak érdemes ide bekerülniük. pl. Árgép, Árukereső

Keresőoptimalizálás

Az alábbiakban olyan reklámlehetőségeket mutatok, amelyek a keresőoptimalizáláshoz kapcsolódnak.

• Lap.hu fizetett, képes linkek: a lap.hu linkkatalógust mindig külön szoktuk említeni, mint a legnagyobb magyar linkoldalt, amely valós, számottevő látogatottsággal rendelkezik. Eddig is volt lehetőség fizetős linkelhelyezésre (ha be akarsz kerülni, érdemes igénybe venni, mert már évekkel ezelőtt is szinte a lehetetlenséggel volt határos bekerülni), közben már megjelent a képes linkelhelyezés lehetősége is.
Linképítős cégek oldalai: muszáj ezt is külön megemlíteni. Pár éve még több, mint 1000 olyan linkoldal volt, ahova be lehetett küldeni a linkeket, de ezek többsége már nem létezik, éppen ezért okoz gondot, ha valaki saját maga akar linket építeni: egyszerűen nincs hova. A linképítéssel foglalkozó cégek viszont számos saját linkoldallal rendelkeznek, ahova más nem küldhet be linket, de a saját ügyfeleik számára tudnak ezeken az oldalon linket építeni, ma már inkább PR cikk formájában.
PR cikkek: számos lehetőség van a PR cikkek íratására és elhelyezésére, a drágától egészen a méregdrágáig. A legjobb, ha a témádba vágó oldalon jelenik meg a PR-cikk, mert akkor hozhatja a legtöbb releváns látogatót. Természetesen énmárka, szakmai hírnév építésére is jók ezek.
Cégkatalógusok: érdemes regisztrálni a céget a különféle online cégkatalógusokba is, mint pl. a Cylex vagy a Szakkatalógus. Ezek jó része ingyenes.

Apróhirdető oldalak: ez sosem volt túl erős megoldás SEO célokra, de nem is ez a lényeg. Akár ezek is hozhatnak plusz vevőket, miért ne próbálhatnád ki őket?

E-mail marketing

Hírlevél-kampányok: a legolcsóbb és egyben az egyik leghatékonyabb reklámlehetőség, ha hírlevélben kampányolsz a feliratkozóidnak.

Egyéb reklámozási lehetőségek – avagy mi van a Google Ads-en és a Facebook hirdetéseken túl?

Etarget: az AdWordshöz hasonló kattintás alapú reklámlehetőség.
Linkrövidítős (link shortener) hirdetések: ezekkel főleg filmnézős, letöltős oldalakon találkozhatsz. Lényege, hogy amikor meg szeretnél nézni egy tartalmat, akkor nem azonnal jutsz az oldalra, hanem előbb megjelenik az oldal tetején egy keskeny sáv, amelyen visszaszámláló látható, így pár másodpercet várni kell, ez alatt pedig egy reklámot (weboldalt) látsz alul. Ez akár a te oldalad is lehet, olcsón sok megjelenés vásárolható, bár hatékonysága nem a legjobb. Ilyenek pl. az adf.ly, linkbucks.com
Bannerhirdetések: vannak olyan weboldalak, amelyek bannerhelyeket értékesítenek, ha témába vágó az oldal, akkor érdemes lehet kipróbálni.
Adself: a Central Media portfóliójában lehet hirdetni, különböző honlapokon.
Lehet kattintás vagy megtekintés alapú, a reklámok banneresek: adself.hu
Waze: egy applikáció, amely autósoknak jelent segítséget; itt hirdetni is lehet, ami olyan cégek számára lehet érdekes, akik a közelükben autózókat szeretnék elérni. pl. benzinkutak, kisboltok stb.
Affiliate, partnerprogram: létrehozhatsz saját partnerprogramot, ami által az eladásaid növekedhetnek. Ebben az esetben mások értékesítik a te termékeidet, szolgáltatásaidat jutalékért cserébe. 
Nyereményjátékok: új érdeklődőket hozhat, bár vigyázni kell vele, mert sok “ingyenélőt” is vonz. Lehet online vagy akár offline is, pl. egy rendezvényen is lehet ilyet csinálni.
Játékok: egy állandó játék folyamatosan visszacsábítja az embereket, főleg
ha nyerni is lehet valamit. Például a Bónusz Brigád szerencsekerekét szívesen megpörgetik az emberek akár naponta. A nyeremények pedig a vásárlások számát is növelik, hiszen beváltható kedvezményeket lehet nyerni.
Saját alkalmazás: ez már nem egy olcsó megoldás, de hatékony lehet. gondolj pl. a McDonald’s kuponos alkalmazására, ami becsábítja az embereket az étterembe!

Offline eszközök

Bár mi itt alapvetően online marketinggel foglalkozunk, mégis szükségesnek tartom megemlíteni a végén, hogy nem szabad megfeledkezni az offline marketing eszközeiről sem, hiszen ezek sok esetben talán még hatásosabbak lehetnek, mint a mindenki által használt online marketing – persze üzletfüggő, hogy éppen mennyire. A teljesség igénye nélkül összegyűjtöttem néhány hatékony, egy kisvállalkozó, egyéni vállalkozó, kis cég számára (anyagilag is) elérhető eszközt:

Hirdetés magazinban, újságban: ezek meglehetősen drága dolgok, érdemes lehet alaposan átgondolni. Talán kisebb, helyi újságokkal lehet próbálkozni, ahol olcsóbbak az árak.
Hirdetőújság: ezeknek az árai már megfizethetőek, ha helyi vállalkozásod van, érdemes lehet kipróbálni. A hirdetésbe csempészett kuponnal mérhető, hogy hányan érkeztek a hirdetésből.
Postai levélreklám: manapság már mindenki e-mailben reklámoz, nagyon kevés levelet kapunk. Ezért lehet hatékony, ha inkább valódi, postán érkező levélben küldesz ki ajánlatot.

Plakát, kiragasztható hirdetés: olyan helyre tedd ki, ahol a célcsoportod megfordulhat (pl. buszmegálló, nyilvános hirdetőtábla, amit sokan néznek), és persze ahol nem tilos. Érdemes lehet együttműködő partnereket is keresni (pl. büfébódé kiragasztja az oldalára a plakátodat). Plakát helyett bizonyos üzlettípusok esetében a matrica is jól működik (pl. a taxis, aki mindenhova felragasztja a matricán a telefonszámát).
Szórólapok: osztogatható vagy postaládába bedobható verzió. Ha jó az ajánlat vagy van valami csavar a dologban (pl. hasznos információk, ami miatt érdemes megtartani a szórólapot) akkor nem fog kárba veszni.
Telefonos megkeresés: ha megvan az ügyfél/érdeklődő telefonszáma, akkor meg lehet őt keresni telefonon a fantasztikus ajánlatokkal….
SMS reklám: …vagy akár SMS-ben is. Ebből is jóval kevesebbet kapunk, mint e-mailből, ezért hatékony.
Kiállítói stand előadásokon, konferenciákon: nem a legolcsóbb ez sem, de megtérülhet, különösen hosszú távon. Szolgáltatók egy-egy kiállítás alkalmával akár egész évre biztosíthatják maguknak a kívánt ügyfélkört, vagy legalábbis annak egy részét.
Ügyféltalálkozó: élőben találkozni az ügyfeleiddel? Nincs is jobb megoldás, hogy meg tudd ismerni őket, és ők is megismerhetnek téged, és persze egymást. Igazi közösség épülhet belőlük, és mivel téged is megismernek élőben, sokkal elkötelezettebbek lesznek. Bármennyire is online-ná vált a világ, az embereknek fontosak a személyes kapcsolatok.
Barter kedvezménykupon: olyan partnereket érdemes szerezned, akikkel azonos a célcsoportod, de nem vagytok konkurensek. Például egy konditeremben otthagyhatod a kupont a kozmetikai szolgáltatásaidra, és fordítva is.
Névjegykártya: a névjegykártyád akár egy mini szórólapként is funkcionálhat,
nem muszáj egyszerűnek, unalmasnak lennie. Nálunk is van olyan ügynökség, amely kreatív névjegykártyákat készít. 

Autóreklám: ha nem a garázsban tartod az autódat, hanem jársz is vele ide-oda, azt sok ember láthatja, miért ne hirdethetnéd rajta a vállalkozásod? Ha mágnest használsz matricázás helyett, akkor bármikor le is tudod venni róla.
Katalógus, prospektus: igen, ez kissé nagyobb kiadás, de neked nem kell hetente elkészíttetned, mint mondjuk a Tesconak, lehet pl. szezononként, vagy akár évente. 
Termékminta: engedd, hogy kipróbálják a termékedet! Ha beválik, vásárolni is tudnak belőle. Ez lehet postán kiküldött termékminta, de akár helyszíni kóstoltatás is egy rendezvényen.

 

Oszd meg, ha tetszett!
Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.