5 tipp a hírlevél-lista karbantartásához


Ha van hírlevél-listád, akkor nagyon fontos, hogy ápold és karbantartsd, hiszen ez a vállalkozásod legfontosabb kincse. Következzen néhány jó tanács, amelyeket érdemes megfogadni:

1. Ha már van, használd!

Gondold el: feliratkozik hozzád egy csomó olyan ember, akinek már el is lehetne adni valamit, hiszen érdeklődik a témád, a terméked, a szolgáltatásod iránt, máskülönben nem iratkozott volna fel. Ha ennek ellenére mégsem kommunikálsz  velük, akkor nagyon sok bevételtől fosztod meg magad.

A lista, amelyre nem küldenek levelet, “halottá” válik. Ha pedig egy hosszú “csend” után küldesz ki hírlevelet, akkor a feliratkozók nagy része nem érti majd, hogy miért kapta, spam-nek fogja tekinteni, jó eséllyel nem fog már emlékezni arra, hogy ő valamikor feliratkozott a hírleveledre.

Épp nemrég kaptam levelet egy illetőtől, akinek évekkel ezelőtt iratkoztam fel a hírlevelére, mert akkor érdekesnek tűnt. Viszont miután lement az automata hírlevél-sorozat, soha többet nem hallottam felőle. Azt gondoltam, hogy már rég megszüntette a vállalkozását, hiszen a blogján is évekkel ezelőtt készült a legutolsó bejegyzés. Ennyi idő után furcsa volt levelet kapni tőle, amiben semmi más nem volt, csak egy ajánlat, hogy vegyek meg valamit.  Vajon a többi olvasója közül még hányan emlékeztek arra, hogy ki is ő?

2. Tartsd karban!

A hírlevél-lista is olyan, mint a kiskert: ápolgatni kell, hogy szépen nőjenek benne a virágok. Persze sok minden függ attól, hogy mennyi időd van, de azt javaslom, hogy ha teheted, naponta nézz rá a listádra!

Nézd meg, hogy az új feliratkozók jól írták-e be az adataikat!

A visszaigazolásos regisztráció pontosan azt biztosítja, hogy tutira helyes címmel iratkozzanak fel az emberek. Én viszont nem szeretem és nem is használom, mert bonyolítja a dolgot és sok ember lemorzsolódik feliratkozás közben. (Mellesleg ha valaki rossz címet ír be, akkor azon valószínűleg ez a megoldás sem fog segíteni.)

Szóval ellenőrizd le, hogy  minden rendben van-e a feliratkozásokkal:

visszapattanó levél

  • Ha a levél visszapattan, akkor ott már valószínűleg hiba van, amit jó eséllyel ki is tudsz szűrni. Persze nem tudhatod, hogy pontosan mi az illető e-mail címe, de egy elgépelést könnyű észrevenni (pl. Katalin helyett Latalin, pont most találkoztam egy ilyennel).
  • Persze lehet, hogy jól adta meg a címet, csak éppen Citromailt, Freemailt használ – ezek sajnos borzalmasak, rengeteg levél nem érkezik meg ezekre  (ha neked ilyen címed van, sürgősen készíts helyette egy Gmailes címet)
  • Tipikus hiba még, hogy gmail.com helyett gmail.hu-t írnak (egyébként van gmail.hu levelező is, de ha visszapattanó e-mailről van szó, akkor alighanem csak elírta az illető)

Ha ezeket hamar, lehetőleg még aznap észreveszed, akkor gyorsan hozzáadhatod őket a listához a helyes adatokkal, de ha csak hetek múlva tűnik fel, hogy egy apró hiba miatt egyetlen levelet sem kapott meg az illető, akkor már késő!

  • Érdemes a neveket is átírni és kijavítani, ha pl. kisbetűvel vagy végig nagybetűvel vannak írva, elgépelés van bennük. Főleg akkor, ha gyakran küldesz megszemélyesítéses levelet (amiben nevén szólítod a címzettet).
  • Figyelj arra, hogy ha keresztnéven szólítod a címzettet, akkor a -né nevű férjezett nők esetén inkább a teljes név szerepeljen ott! Hülyén néz ki úgy, hogy “Kedves Istvánné”, de semmi gond nincs azzal, hogy “Kedves Szabó Istvánné”!
  • Vannak azok, akik kamu névvel iratkoznak fel. Nem szeretem őket “Kedves Krapulax1978!” vagy “Kedves z!” neveken szólítgatni. Ha az e-mail címből ki lehet hámozni valamilyen keresztnevet, inkább átírom arra. Ha nem, akkor így járt 🙂

3. Ne törölj senkit!

Sokszor szörnyülködtem már azokon, akik kitörlik a listájukról azt, aki kamu néven szerepel, nem olvassa a hírlevelet és hasonlók. Úgy 1-2 éve futott végig a magyar vállalkozói társadalmon egy ilyen baromság-hullám (bocs, de erre mást nem tudok mondani), hogy törölj ki mindenkit, aki nem írja be a valódi nevét és nem olvassa el a leveleidet. 

Nemrég olvastam Vidi Rita egyik szuper tanulmányát (innen le tudod tölteni ingyenesen) amiben remekül megfogalmazta, hogy miért olyan rossz ötlet ez. Igazából én is csak azt tudom mondani, amit ő is:

  • Lehet, hogy valaki sosem vásárol tőled, viszont mindenkinek ajánl téged, akik viszont vásárolnak. Nekem is vannak olyan ismerőseim, akik ezt teszik.
  • Attól, hogy valaki nem árulja el a nevét, vagy kamu névvel, hülye e-mail címmel iratkozik fel, még simán lehet belőle vásárló. Tőlem is vásárolt már olyan, akik e-mail címe alapján bárki azonnal törölni akart volna. 
  • A statisztikák nem minden megnyitást mutatnak (most nem részletezem miért, olvasd el a fenti tanulmányból, ha érdekel), tehát ha úgy tűnik, hogy valaki semelyik leveledet sem olvassa, az nem biztos, hogy úgy is van.

Erre a legmarkánsabb példám az volt, amikor egy listára kiküldtem egy ajánlatot, és több jelentkezés volt belőle, mint ahányan – látszólag – megnyitották a leveleket. Szóval tényleg, nehogy ezért törölj valakit.

4. Segítség, konkurens a listámon!

Könnyen utolérhet a pánik, ha azt látod, hogy egy konkurensed feliratkozott a leveledre. Lehet, hogy most majd mindent el fog lopni tőled?

Nem áltatlak: igen, lehet. Sőt, jó esélyek vannak rá, főleg akkor, ha valami szuper dolgot találtál ki. Viszont ettől nem fog megvédeni az, ha törlöd a listádról az illetőt – hiszen bármikor feliratkozhat újra álnéven. Ennek fényében dönts arról, hogy törlöd-e az illetőt vagy sem. Esetleg iratkozz fel te is az ő listájára, hadd érezze a törődést 🙂

5. Segítség, leiratkoznak!

Jól emlékszem arra a torokszorító érzésre, amikor az első ember leiratkozott a listámról. Miért? Ó jaj, hát mit rontottam el? Teljesen természetes, ha te is így érzel, és belül néma könnyeket hullajtasz a távozókért. De hidd el:

  • Jobb így! Minek legyen a listádon olyan, akit úgysem érdekel a témád? Persze 1 ember nem sokat oszt vagy szoroz, de sok ember már anyagilag sem közömbös. Inkább legyen kevesebb ember a listán, de azok valódi érdeklődők legyenek, ne kelljen passzív tömegekért fizetned.
  • Nem te vagy a hibás! Ezer oka lehet annak, hogy az illető leiratkozott. Már nem aktuális neki a dolog (pl. amikor álláskeresőknek küldtem ki hírlevelet, ott teljesen természetes volt, hogy egyik nap még érdekli, másik nap meg már állást szerzett és nem volt tovább szüksége a szuper tippekre), elege lesz a sok hírlevélből és hirtelen leiratkozik az összesről, rájött, hogy duplán van feliratkozva, stb. Ne arra gondolj, hogy te rontottál el valamit, ha így lenne, akkor csak pár fakír olvasná a leveleidet, az összes többi olvasó leiratkozna róla. 😉 

A fenti tippek megfogadásával már egy jókora lépést tettél a sikeres hírlevelezés felé. A legjobb, amit most tehetsz, ha máris írsz egy szuper levelet a listádra! Sok sikert hozzá!

Oszd meg, ha tetszett!
Share

2 Hozzászólások

Kuti István (#)

A konkurens feliratkozásánál már a legtöbb hírlevél rendszer tudja a “feketelista” funkciót. Vedd fel ide a konkurenciát! Ha rájössz, hogy az:-) Azokat a leveleket, amiket neki nem lenne jó tudni szeparálva küldj. Csak olyannak, aki nincs a feketelistán. Persze…. a legnehezebb rájönni, hogy ki is a konkurencia. Na erre nincs tippem.

2016. május 12. 18:54 Válasz

    Gömöry Kati (#)

    Én tudom, hogy ki a konkurencia, és azt is tudom, hogy olvassa a leveleimet, mert konzekvensen másolja, amit csinálok. (Ez csak egy példa, mert természetesen nem minden konkurens másol.) Azt viszont nem tudom, hogy milyen néven van feliratkozva, így sajnos nem is lehet ellene védekezni.

    2016. május 12. 19:31 Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.