Ami ingyenes, az annyit is ér?


“Ami a marketingben ingyenes, az annyit is ér!”

Ezt egy Facebook poszt alatt olvastam, kommentként. Egy ismert marketinges FB oldalán, amelyet – logikusan – vállalkozók látogatnak.

Elgondolkodtam azon, hogy vajon hány vállalkozó van, aki így gondolkodik?

Talán mondanom sem kell, mennyire nem értek egyet ezzel a megállapítással!

Számtalanszor tapasztalom, hogy olyasmit szidnak, ami ingyenes, miközben az a dolog vígan működik, és hozza a pénzt.

Az ingyenes is lehet jó

Kezdő vállalkozóként például nem volt pénzem arra, hogy százezer forintos honlapot csináltassak. Akkoriban nagyon sokat olvasgattam Vida Ági, Gazdagmami írásait, aki azt tanácsolja: kezdd el, ne törődj azzal, ha pl. nem fullextrás, csilli-villi a honlapod, nem az a lényeg, hanem az, hogy CSINÁLD! Szívesen idézném, de már nem emlékszem, hol írta, hogy az ő honlapjára is írták, hogy milyen gagyi, miért nem szebb stb. de akik ezt írták, alighanem csak álmodoznak arról, hogy olyan vállalkozásuk lehet, mint Áginak. És megfordítva a dolgot: sok olyan vállalkozót ismerek, akiknek első dolguk a szuper honlap, a legdrágább grafikust alkalmazni, de közben még hónapok múlva is széttárt kézzel csodálkoznak, hogy a biznisz egyáltalán nem megy!

Egyszerűen arról van szó, hogy:

1. Nem a fontos dolgokkal kezdik,

2. Tévhiteik vannak, és nem akarnak próbálkozni, csak mennek a tömeg után.

A Facebook Csoportmarketing Tanfolyamon pl. rengeteg olyasmit mutatok, ami teljesen ingyenes, mégis szuper hatékony. A vicc az egészben, amikor látom, hogy egyes tanácsadók elutasítják ezt a módszert, és a legnagyobb V.I.P. ügyfeleik közben ugyanúgy alkalmazzák ezeket 🙂

Egyszerűen azért, mert tapasztalták, hogy jó, és ha így van, miért kellene abbahagyni?

Ha ingyen szerzel egy ügyfelet, annak  büdösebb a pénze, mint annak, aki egy jó drága reklám révén érkezett?

A lényeg a hatékonyság

A legfontosabb, hogy tapasztald meg, melyik a leghatékonyabb módszer a számodra. Ez mindenkinek más és más. Ezért sem léteznek általános érvényű szabályok, mindenkire egyformán ráhúzható sablonok. Nyilván van egy irányvonal, ami mentén el lehet indulni, de a tapasztalat mindenkinek a sajátja.

Nem szeretem a kliséket: “a vállalkozók tisztességtelenek, adócsalók”, “Magyarországon nem lehet vállalkozni”, “vállalkozást csak sok pénzből lehet indítani”, vagy éppen “az ingyenes marketingmódszerek nem érnek semmit”.

Ha nem hiszed el, hogy az ingyenes módszerek is sokat segíthetnek, akkor:

  • mostantól ne olvass szakmai blogokat, hiszen azok is ingyen vannak – nem érnek semmit?
  • ne tölts le semmilyen ingyenes e-bookot, mert azok sem érnek semmit, ugye?
  • ne menj el ingyenes előadásokra se, sőt a végén nehogy ismerkedj, mert még a végén egy névjegykártya áráért új ügyfelet szerzel – ugye milyen kínos?

Vagy mégsem? 🙂

Oszd meg, ha tetszett!
Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.