Miért nem vásárolnak? – A citrom-elv


A kisvállalkozók nagy problémája mindig a vásárlóhiány. Több vásárló kéne, sok vásárló kéne, elég vásárló kéne. Vásárló kéne. De valahogy nem akarnak jönni. Miért?

Többféle oka lehet annak, ha nem akarnak jönni a vásárlók, de van egy nagyon tipikus ok, ami sok vállalkozót érint, mégsem tesznek ellene igazán. Ezt a citrom-elvvel tudnám a legjobban megmagyarázni:


Géza, a vállalkozó főzött magának egy kanna teát. Kitöltött egy csészével, majd nekiállt, hogy egy fél citromból belefacsarja a citromlevet a teába. Hullottak bőven a cseppek, kellemesen savanykás lett a forró ital. Egy jó félóra múlva Géza ismét megszomjazott, újabb csésze teát töltött, majd kézbe vette a fél citromot. Még mindig jöttek belőle a cseppek, bár most már kicsit erősebben kellett nyomnia. Egy jó óra múlva következett a harmadik adag tea. Ámde a szegény, kifacsart citrom már nem sok mindenre volt képes. Hiába nyúzta, nyomorgatta elszántan Gézánk, épp csak pár cseppet sikerült belőle kipréselnie. Egyszer csak a fejéhez kapott: Most már értem!

Sejted már, hogy mit értett meg ekkor Géza, a vállalkozó?

Elkezded a vállalkozást, reklámozol, összegyűjtesz egy rakás feliratkozót, rájuk küldesz valami remek ajánlatot. És cseng a kassza, jönnek a rendelések, mindenki vásárol, nagy a boldogság.

Aztán jön a második ajánlat, amikor még szintén jönnek a rendelések, a kassza is felcsendül időnként, de valahogy mégsem olyan, mint múltkor volt.

A harmadik alkalommal meg döbbenten tapasztalod, hogy alig vásárolt valaki. Pedig a terméked ugyanolyan szép, a szolgáltatásod ugyanolyan jó. Mi történt?

Igazából semmi különös, csak éppen annyi, hogy kifacsartad a citromot. Ha újra szeretnél csepegtetni a teádba, akkor új citromot kell szerezned!

Soha ne alapozz arra, hogy az egyszer megszerzett vevők örökké hűségesek lesznek, és rendszeresen vásárolni is fognak nálad!

  • Lehet, hogy már mindent megvettek tőled, amit lehetett. Az a pár dolog, amit még nem, az nem tetszik nekik, nincs rá szükségük. Azt már nem fogják megvenni.
  • Esetleg már egyáltalán nincs szükségük arra, amit kínálsz nekik. Ha a kisgyerek már óvodáskorú lett, akkor az anyuka nem vesz többé pelenkát. Ha az illető megtalálta az álommunkahelyet, akkor nem kíváncsi többé az álláskeresős tanácsokra.
  • Az eddigi hűséges vásárlód is leléphet. Mert talált egy másik boltot, ahol ugyanaz olcsóbb, vagy közelebb van, vagy csak jó beszélgetni ott az eladónővel. 

Nagyon fontos, hogy mindig szerezz új érdeklődőket, akiknek eladhatod azt a terméket / szolgáltatást, amit a régieknek esetleg már nem tudsz újra eladni. Fontos, hogy mindig legyenek új emberek, akik megismerik a vállalkozásod. Fontos a vérfrissítés, a fejlődés.

Mégis, nagyon sok esetben látom, hogy a vállalkozó egyáltalán nem költ reklámokra, csak vár a jó szerencsére, hogy majd csak beesik valami vásárló. Majd csak megtalálja valaki a honlapot!

Ne várj a sült galambra! A reklámozásra elköltött összeg befektetés, ami sokszorosan megtérül. A legjobb reklámfelület egy kisvállalkozó számára pedig manapság a Facebook. Tanuld meg a Facebook marketinget, és nem lesz problémád azzal, hogy nincs elég ügyfél. És citrom is lesz bőven.

Oszd meg, ha tetszett!
Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.