Nyílt levél hírlevélküldő rendszerek fejlesztőinek


Nyílt levél, de nevezhetjük sóhajnak, imának, könyörgésnek vagy kifakadásnak is. Ami ihlette, az a több hete tartó meddő keresés egy elfogadható hírlevélküldő rendszer után.

Hírlevélküldőt fejlesztesz? Nem érted, miért nincs elég előfizetőd? Akkor most jól figyelj, mert szerintem nemcsak én, de sok más kisvállalkozó is térdre borulna előtted, áldaná a nevedet és nyugdíjas koráig hűséges előfizetőd lenne, ha egy olyan szolgáltatást biztosítanál a számára, amiről lejjebb fogok írni.

Keresem a hibát. Biztosan bennem van. De az is lehet, hogy nem. Kisvállalkozó vagyok, kisvállalkozó ügyfelekkel, és egy olyan problémával, amire senki nem akar reagálni. Pedig itt van az igény basszus, egy piac, ami AKARJA a megoldást, de mégsem segít neki senki. Ha értenék hozzá, megoldanám én magam, de hát nem vagyok programozó sajnos. 

Mindenesetre: hátha olvassa valaki illetékes ezt  cikket és lép végre. Vagy mutat egy olyan megoldást, ami megfelelő. Garantálom, hogy azonnal lesz egy csomó ügyfele.

e-mail

Olyan hírlevélküldőre vágyom, ami:

1. Kisvállalkozóknak való, minden értelemben.

Nekem ne tolj az arcomba egy méregdrága CRM rendszert, amit egy százmilliós árbevételű cég röhögve kifizet, és minden funkcióját ki is használja. Nekem nincs szükségem ilyen bonyolult rendszerre. Hírlevelet küldök, hírlevélsorozatom is van, és néhány landing page, ahol rendelni lehet. Ehhez nekem baromira nincs szükségem egy összetett rendszerre. Minek fizessek egy vagyont olyan rendszerért, aminek a funkcióit 90%-ban nem is használnám?

Biztosítsa a rendszer a fentiekhez a szükséges funkciókat, és kész. Ennél több nem kell.

2. Elérhető ár

Úgy értem, kisvállalkozók számára elérhető. Ne kelljen már annyit fizetnie egy pár milliós éves árbevételű cégnek, mint egy százmilliósnak! Beérjük egyszerűbb rendszerrel, mert nincs szükségünk a bonyolultra. De akkor az ára is igazodjon ehhez! 

3. Legyen benne némi design

Nem, nem arról van szó, hogy csillámpóni kell és szivárvány. De ha ahhoz van kedvem, akkor hadd készítsek már egy oldalsávot ahhoz a szerencsétlen levélhez anélkül, hogy előbb programozó szakképesítést kellene szereznem! Ha a drag and drop módszer túl nagy luxus, akkor legalább biztosítsatok néhány átalakítható mintát. Bizonyos esetekben nem elég egy szimpla “egyterű” levél.

4. Normális feliratkozó formok

Egyszerűen imádni való, amikor a feliratkoztató form a legparányibb változtatástól szétesik és működésképtelenné válik, sőt sokszor még erre sincs szükség, mert spontánul is ugyanez történik. És erre csak akkor jövök rá, amikor egy kedves feliratkozni vágyó figyelmeztet (és közben volt száz másik, aki nem, a hirdetés meg ketyeg, annyi baj legyen).

A másik a kinézet. Basszus! Tanulmányok szólnak arról, hogy a megrendelés / feliratkozás gombnak milyen színűnek, formájúnak, vallásúnak és hőmérsékletűnek kell lennie, miközben egy csomó hírlevélküldőben egyáltalán nem lehet megváltoztatni a kinézetét!

Agyrém, de volt olyan hírlevélküldő, ami ez az egy ok miatt került kukába! Mert egy űrlapon a gomb ne legyen már mikroszkopikus méretű, és ne olvadjon már bele a színe az űrlap hátterébe. Nem igaz már, hogy erre nem lehet odafigyelni! Ne kelljen már mindenféle külső, a saját űrlapommal csak mindenféle bonyodalmak árán (vagy éppen sehogy sem) összehangolható programot igénybe venni ahhoz, hogy legyen egy normális gombja az űrlapomnak! És ne kelljen már egy hatszor annyiba kerülő programra csak azért előfizetni, mert abban van normális gomb! 

5. Opt-in: szimpla vagy dupla?

Egyes hírlevélküldők engedélyezik a szimpla feliratkozást, míg mások nem. Könyörgöm: hadd döntsem már én, hogy akarom-e egyszerre huszonöt e-maillel zaklatni a friss feliratkozókat, vagy sem!

És mi a helyzet akkor, ha pl. nem feliratkozó gyűjtése, hanem a megrendelés leadása történik űrlap és hírlevélküldő által? Akkor kapjon egy olyan e-mailt a megrendelésére az illető, hogy “erősítsd meg feliratkozásodat”? Nonszensz! És van olyan hírlevélküldő, ami egyébként tökéletes lenne, de ez az egy funkció tönkrevágja.

6. Korlátlanság

A külföldi hírlevélküldőknél általában nincs limit szabva a kiküldendő levelek számát illetően. Itt meg olyanokat látok, hogy ha kicsit nekiállok számolgatni, akkor kiderül, hogy egy hónapban küldhetek kb. 4 levelet a listára. De basszus, én vállalkozni akarok, nem szórakozni. 4 levél egy hónapban – vicc kategória.

7. Érthető felület

Ne kelljen már egy egész regényt elolvasnom, hogy megértsem a rendszered működését. Nincs rá időm, és kedvem sincs hozzá. Csináld úgy, hogy érthető legyen, mert különben ott fogom hagyni a rendszered.

Legyen a belső felület felépítése logikus, átlátható, gyorsan megérthető. A vállalkozóknak nincs idejük szöttyögni, ha lenne, akkor kitanulnák a programozást és nem szívnának tovább ezekkel a dolgokkal.

8. Próbalehetőség

Hadd próbáljam ki, mert látatlanban ennyi rossz tapasztalat után semmiért nem fogok fizetni, arra mérget vehetsz. Félsz a visszaélésektől? Oké, nekem az is elég, ha 10 e-mail címmel kipróbálhatom, mert már ebből is látom, hogy megfelelően működik-e.

9. Importálás

Attól, hogy beimportálnám az eddigi feliratkozóimat, még nem vagyok gonosz spammelő. Láthatod, hogy ki, hol, melyik linkemen, mikor iratkozott fel. Miért nem elég? Komolyan dobjam ki a meglévő listámat, ha váltani akarok?

Lehetetlen? Nem hiszem. Vannak olyan rendszerek, amelyek MAJDNEM tökéletesek. És ez a lebosszantóbb, ez a majdnem. 

  • Tökéletes a rendszer, de ultra gagyi benne a feliratkozás gomb – kuka. Csak új gombot kéne fejleszteniük. 
  • Tökéletes a rendszer, de csak dupla opt-in van benne. Kuka. Csak engedélyezniük kellene a szimpla opt-int.

Ki fogja megcsinálni azt a rendszert, ami TÉNYLEG tökéletes?

Oszd meg, ha tetszett!
Share

5 Hozzászólások

Vígh Csaba (#)

Kedves Kata nem értem hol a gond hisz a megoldás kézenfekvő – http://www.marketingszoftverek.hu/
Nem kell és nincs is jobb nála.

2015. április 04. 13:30 Válasz

    Gömöry Kati (#)

    Kedves Csaba!
    Nem vitatom, hogy a rendszer nagyon profi. De szerintem nem olvastad elég figyelmesen a cikket.
    Egy KISVÁLLALKOZÓNAK ez az összeg megfizethetetlen. Havi 20.000 kiküldött levél – ami nem sok mindenre elég – 22.000 Ft+ ÁFA. Egy középvállalkozónak ez nyilván nem tétel, de egy kicsi, 1-2 személyes cégnek az.

    2015. április 05. 10:45 Válasz

Péter István (#)

Hát amit kérsz az igazán nem egy lehetetlenség. Lehet, hogy már volt róla szó, hogy Listamester.hu Várj most készül el az új dizájn, már tesztelik, és szerintem azokat a funkciókat amiket elvársz azt tudja. Egy igaz, hogy az elküld gombot neked kell egy kis css el átformálni, de ahhoz, ha egyszer elkészítesz egy kódot utána, már használhatod mindegyiknél. Ugyanis ő enged saját css formát is.
szép napot Pisti

2015. április 08. 18:58 Válasz

Lajos (#)

E-mail tanfolyamot szolgáltató oldalamon már a hetedik hírlevél küldőt használom. Próbáltam dobozos verziókat és szolgáltatóit is. A tapasztalatom az, hogy ha rendszerekben gondolkodsz, akkor megéri a drágább némi CRM funkcióval. Az űrlapról csak annyi, hogy minimális html/css tudással gyorsan át lehet alakítani.

2015. június 16. 09:59 Válasz

Csola (#)

Próbáld ki a Ladybird-öt. Szerintem az amit keresel.

2016. január 18. 20:46 Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.