Vatera: hogyan lehet hatékony marketing eszköz?


Vállalkozóként talán nem is gondoltál még arra, hogy akár a Vatera aukciós oldalt is felhasználhatod marketingeszközként. Az emberekben az a sztereotípia él, hogy az aukciós oldalakon csak használt cuccokat lehet hatékonyan értékesíteni. Most nézzük kicsit más oldalról, marketing-szemszögből ezt az oldalt!

Mielőtt vállalkozó lettem volna, én is hosszú évekig Vateráztam, így elég jól megismertem, elsajátítottam a Vaterázás csínját-bínját, ha úgy tetszik, gyakoroltam a vállalkozói létre. Büszke voltam rá, hogy soha nem volt negatív értékelésem, semleges is csak néhány (kedvencem: minden tökéletes volt – írta a partner – és adott egy semleges értékelést mellé…), mellette pedig sok száz pozitív értékelés, amelynek egy része vásárlás volt, de 90%-ban inkább eladás. 

A Vatera tényleg remek terep arra, hogy gyakorold azokat az erényeket, amelyekre vállalkozóként is szükséged lehet:

  • Türelem – hogy akkor is nyugodtan válaszolj, amikor orbitális marhaságokat kérdeznek, vagy éppen századszor kérdezik meg azt, ami pedig EKKORA lóbetűkkel benne szerepel a leírásban. Már itt megtanulhatod, hogy az emberek jelentős része figyelmetlen, a szövegeket – legyen bármilyen rövid, akár csak 2-3 mondatos – nem elolvassa, csak átfutja. Ezek után már tudni fogod, hogy ha pl. webáruházad van és ott akar vásárolni, ugyanez a helyzet, csak ott esetleg nincs alkalma olyan egyszerűen kérdezni!
  • Profi ügyfélkezelés – a Vaterán nincs susmus, ha valakinek nem tetszik, amit produkálsz, akkor simán leértékelhet, ami hatással lesz a többi adásvételedre is. Meg kell tanulnod vérprofin kezelni a leggázabb helyzeteket is. 

De nem is ezekről a – mellesleg igazán hasznos – dolgokról akartam írni, hanem hogy konkrétan mire használhatod a Vaterát, hogyan lehet segítségedre a marketingedben.

Azt tudnod kell, hogy a Vatera egy olyan hely, ahol a legfontosabb tényező az ÁR. Itt mindenki olcsón akar vásárolni, és mivel a termékek ára egy perc alatt összehasonlítható egymással, ezért ha túl nagy profitot teszel a termékre, akkor nem fogják megvenni.

Nem beszélve azokról, akik nem vállalkozóként vannak jelen (nem adóznak, így olcsóbban tudják adni) és a gondolkodásra képtelen egyedekről, akik 0 haszonnal, sőt sokszor kifejezetten ráfizetésesen árusítják a termékeket. 

Ugyanakkor számos trükk van, amelyek segítségével mégis drágábban eladható a termék.

  • Sokan nem értik például, hogy mire jó az 1 Ft-os aukció, hogyha minimál árat is megadsz. A válasz nagyon egyszerű. Az 1 Ft-os aukciókat sokkal többen megnézik, sokan kimondottan vadásznak ezekre, még külön 1 Ft-os aukciók menüpont is van. Tény, hogy kissé rizikós, mert ha az aukció során a licitálók nem érik el a minimálárat, akkor elbuktad a minimálár díját, de mégis nagyon megnöveli az esélyeket.

TIPP: Gondoltál már arra, hogy például egy ingyenesen letölthető anyagodat, e-bookodat is feltehetnéd a Vaterára egy 1 Ft-os aukció keretében? Így aki “megvásárolja”, azaz 1 Ft-ért (magyarul ingyen) megkapja, az gyakorlatilag a feliratkozóddá válhat, fillérekből. Egyszer feltöltöd a művet, és utána folyamatosan hozhatja neked az érdeklődőket.

  • Marketingezni a Vaterán is kell!

Pár évvel ezelőtt mindennap a McDonald’s-ban kajáltam, és volt egy időszak, amikor a nagy menühöz ajándék poharat adtak. A menü 1510 Ft-ba került. Én a poharakat rendszeresen feltettem a Vaterára darabonként 1500 Ft-ért, és az összeset meg is vették. Mondhatnád, hogy ki az a hülye, aki ennyiért megvesz egy poharat? Hát voltak egy páran 🙂 A terméklapra soha nem azt írtam, hogy pohár eladó, hanem a következő szöveget:

Túl sós a krumpli?

Vizezett a kóla?

Hizlal a hamburger?

Nem kell egészségtelen McDonald’s menüt enned, hiszen a pohár enélkül is a tiéd lehet!

– és megvették majdnem ugyanannyiért, mint amibe az egész menü került. (Célcsoport: hízni nem akarók, akik nem mennek be a Mekibe, gőzük nincs róla, hogy mennyibe kerül a menü, de a pohár tetszik nekik.)

Szóval abszolút nem mindegy még a Vaterán sem, hogyan próbálod eladni a terméket. Vonzóvá kell tenned a megfelelő szöveggel, és persze a megfelelő képekkel.

Ez egy remek terep arra, hogy új érdeklődőket szerezz. Ha van olyan terméked, amelyet olcsón tudsz adni, amit afféle csalitermékként tudsz használni, akkor hajrá, próbáld ki!

De ha ehhez nincs kedved, vagy nem ilyen jellegű a terméked, még akkor is hasznot húzhatsz a Vaterából a klasszikus módszerrel: tedd fel a felesleges dolgaidat, és máris lesz pénzed pl. Facebook hirdetésre 🙂

Oszd meg, ha tetszett!
Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.