Miért fontos, hogy kisvállalkozóként jelen legyél és aktívan kommunikálj a Facebookon?

A Facebooknak több milliárd felhasználója van világszerte. Jelenleg nincs olyan konkurens közösségi oldal, amely teljes mértékben átvehetné a szerepét, így egy kisvállalkozó számára gyakorlatilag megkerülhetetlen és nélkülözhetetlen. Tekintsük át pontokba szedve, hogy miért kell kisvállalkozóként jelen lenned és kommunikálnod a Facebookon:

1. Óriási felhasználóbázis: világszerte több milliárd, Magyarországon pedig több millió aktív felhasználója van a közösségi oldalnak. Ezek hatalmas számok, amelyeket egyetlen kisvállalkozó sem hagyhat figyelmen kívül. Az alábbi statisztikák azt mutatják, hogyan alakult az utóbbi években a felhasználók száma Magyarországon – kattints a képre:

2. Versenyképesség: A vállalkozásoknak szükségük van az online jelenlétre, hogy lépést tudjanak tartani a versenytársaikkal, különösen a digitalizáció térhódítása mellett. A cégek Facebookos jelenléte ma már annyira alapvető és magától értetődő, hogy azok a vállalkozások, amelyek nem élnek ezzel a lehetőséggel, hatalmas hátrányba kerülnek a többiekkel szemben. Gyakori, hogy a ritkán vagy sohasem posztoló vállalkozásokról azt hiszik a felhasználók, hogy az már nem is létezik. Különösen a Covid óta jellemző ez.

3. Tartalommegosztás: A Facebook lehetőséget ad a vállalkozásoknak, hogy kreatív, hasznos, informatív és érdekes tartalmakat osszanak meg, amelyekkel képesek megragadni és fenntartani a közönség figyelmét, tájékoztatni, szórakoztatni és edukálni a követőket. Az értékes tartalmak bizalmat építenek, a bizalom pedig az első számú és legfontosabb lépés az értékesítés, eladás felé.

4. Brandépítés: A közösségi média lehetőséget ad a vállalkozásoknak arra, hogy aktívan építsék és erősítsék a márkájukat, és közvetlenül kapcsolatba lépjenek a követőkkel. A Facebook jelenlét és a rendszeres kommunikáció segít abban, hogy a márkád megragadjon a célcsoportod fejében. A márkád üzenete, arculata, megjelenése, színei, stílusa mind-mind megjelenhet a napi Facebook posztolás során. Amikor az ügyfeleim posztjait készítem, minden esetben figyelembe veszem azt a stílust, arculatot és üzenetet, amelyet az adott vállalkozás képvisel, illetve sugározni szeretne magáról. Van, ahol könnyed és humoros stílusban kommunikálok, míg máshol a komoly és elegáns stílushoz illő posztok készülnek. A posztokhoz készülő grafikák pedig minden esetben a cég arculatának, színeinek, stílusának megfelelőek.

5. Értékesítésösztönzés: A Facebook posztok és hirdetések kiváló eszközök az értékesítés-ösztönzésre, akár kuponok, akciók vagy limitált ideig érvényes ajánlatok révén. Minél több platformon találkoznak a követőid az ajánlataiddal, annál nagyobb esélye van annak, hogy vásárolni fognak.

6. Lepattanó labda: Ott járt a vevő a honlapodon, de nem vásárolt? Csábítsd vissza remarketing hirdetésekkel! Erre a Facebookon is lehetőséged van.

7. Célzott reklámok: Ha már a Facebook hirdetésekről beszélünk, akkor fontos megemlíteni, hogy ez a világ egyik leghatékonyabb és legnépszerűbb hirdetési rendszere (a másik a Google Ads) egy kisvállalkozó számára. A platform lehetővé teszi a lézerpontos célzást és a megfelelő demográfia elérését, ami hatékonyabb hirdetéseket és jobb eredményeket hozhat. A Facebook posztjaid kiemelésével több emberhez juttathatod el az üzenetedet. A kiemelt bejegyzések és hirdetések révén szélesebb körben terjedhet el a vállalkozás üzenete.

8. Eredmények mérésének lehetősége: A Facebook olyan analitikai eszközöket biztosít, amelyekkel nyomon lehet követni a hirdetések hatékonyságát és az elérési eredményeket. Vagyis ma már nem érvényes a híres mondás, amely szerint „a marketingre költött pénz fele kidobott összeg, csak tudnám, hogy melyik fele”. A Facebookon minden egyes elköltött fillérről tudni fogod, hogy megtérült-e!

9. Kapcsolattartás a vevőkkel és ügyfélszolgálat: A Facebook lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy folyamatosan kommunikáljanak a vevőkkel, válaszoljanak kérdéseikre és megoldják problémáikat. A chat-funkciók egy része automatizálható, ami lehetőséget nyújt arra, hogy az érdeklődők azonnali választ kapjanak a legjellemzőbb, leggyakoribb kérdésekre. (Például: milyen szolgáltatásaid vannak, nyitva tartás stb.)

10. Valós idejű visszajelzés: A közösségi média lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy azonnali visszajelzést kapjanak termékeikről vagy szolgáltatásaikról. A Facebook posztoknál, hirdetéseknél a felhasználók kommentelnek, reagálnak, beszélgetnek, amely igen tanulságos lehet a vállalkozó számára, sokat lehet belőle tanulni, felhívhatja a figyelmet a hibákra és problémákra, a pozitív visszajelzések pedig egyrészt nagyon hasznosak, másrészt igazán szívmelengetőek. A közvetlen kommunikáció révén a vállalkozások közelebb kerülhetnek a követőikhez, ami erősíti az ügyfélkapcsolatokat és a hűségüket.

A fenti okok miatt a Facebook kommunikáció ma már elengedhetetlen eszköze azoknak a vállalkozásoknak, akik sikeresen szeretnének létezni és növekedni a digitális korban. Én pedig immár 10 éve segítek azoknak a kisvállalkozóknak, akik szeretnék profi kezekbe helyezni a cégük Facebook kommunikációját. Ha neked is segíthetek, ne habozz megkeresni, illetve tudj meg mindent a szolgáltatásról ide kattintva! >>>