Miért van szükség a Facebook posztok fizetős kiemelésére?

Miért van szükség a Facebook posztok fizetős kiemelésére?

Tapasztalataim szerint a legtöbb ügynökség nem foglalkozik a Facebook posztok fizetős kiemelésével, ami alapvető hiba. Hogy miért, arra ebben a bejegyzésben fogok részletesen kitérni.

Bizonyára sokan emlékszünk még arra a múlt ködébe vesző, de annál szebb emlékeink közé tartozó időszakra, amikor a Facebookra kitettünk egy posztot, és az organikus úton el is jutott az oldalunk követőinek zöméhez. Könnyes szemekkel emlékszünk vissza az 50%-os, sőt annál is magasabb elérésekre. Csakhogy ez a múlt. Körülbelül 10 évvel ezelőtt volt ilyen utoljára. És bár ez szomorú, de tudomásul kell venni, és együtt kell vele élni. A Facebook az évek során drasztikusan lecsökkentette az organikus eléréseket, ami most már a nullához konvergál. Nincs mese: ha azt szeretnénk, hogy a megírt és közzétett posztjainkat lássák is a követőink, akkor ki kell őket emelni.

Kiemelni = fizetősen hirdetni (boost-nak is nevezzük).

Szerencsére ez nem jelenti azt, hogy a gatyánkat is rá kell áldozni a posztok hirdetésére. Már egy minimális díj is lehetővé teszi a sokkal jobb eredményeket. Mi alapjáraton 200 Ft-ot szoktunk költeni egy-egy poszt kiemelésére, amit a csomagjaink tartalmaznak. Mivel kiemelés nélkül nincs értelme posztolni, anélkül nem is vállaljuk azt. Sok ügynökség megmagyarázza, hogy miért nem kell kiemelni a posztokat, de ennek egyetlen oka van: az, hogy ez időigényes feladat. Jómagam igen sok időt töltök el a posztok kiemelésével, aztán a lájkolók meghívásával, a moderálással, de erre egész egyszerűen szükség van, mert csak így lehet a maximumot kihozni a posztírásból. Dolgoztam együtt más ügynökségekkel, és van rálátásom mások munkájára is, és sokszor szó szerint a hajamat tépem, amikor azt látom, hogy egy ügynökség vagy vállalkozó profi posztokat készít, de nem emeli ki őket, így pedig a munkájuk gyakorlatilag felesleges. Hiába készíted el a világ legszuperebb posztjait, ha senki sem látja őket.

Konkrét példát is mutatok, hogy lássátok, miről is van szó. Ezen a Facebook oldalon a posztok egy része ki van emelve, másik része nem (felváltva). Néhány random példa az eredményekre:

Amint látod, ég és föld a különbség a kiemelt és a nem kiemelt posztok között, így azt is megértheted, miért áldozok rengeteg időt és energiát arra, hogy ez a lépés ne maradjon ki, és az ügyfeleim a lehető legjobb eredményt kapják. Ha te is kiszerveznéd a Facebook és/vagy Instagram posztírást, akkor kattints ide és nézd meg a lehetőségeket >>>